• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthansa - hvordan skal de reddes?

Bare for å oppsummere 2022, ser man på EBIT per selskap eller divisjon:

Austrian - Minus €1m
Brussels - Minus €75m
Eurowings - Minus €200m
Lufthansa - Minus €432m
Swiss - Pluss €472m
Logistics - Pluss €1,575m
MRO - Pluss €456m
Catering - Minus €182m
Other(IT, training, payments) - Minus €301m

Så det var Swiss, vedlikehold og cargo som tjente penger, Austrian gikk i null og resten tapte

Dog EBIT per selskap skal tas med en liten klype salt, da her kan ymse internfakturering påvirke tallenne, men det gir en brukbar indikasjon
 
Adjusted EBIT var vel €476m for Swiss og + €3m for Austrian og ja, det er endel penger som skyfles fram og tilbake her, men det kan sikkert BU662 skrive mere om :D
 
Adjusted EBIT var vel €476m for Swiss og + €3m for Austrian og ja, det er endel penger som skyfles fram og tilbake her, men det kan sikkert BU662 skrive mere om :D


Så er det alltid et spørsmål om man skal «justere» eller ikke da [emoji6]
 
I forhold til overskriften på tråden - er ikke Lufthansa allerede reddet?
 
Back
Top