Lufthansa - hvordan skal de reddes?

Bare for å oppsummere 2022, ser man på EBIT per selskap eller divisjon:

Austrian - Minus €1m
Brussels - Minus €75m
Eurowings - Minus €200m
Lufthansa - Minus €432m
Swiss - Pluss €472m
Logistics - Pluss €1,575m
MRO - Pluss €456m
Catering - Minus €182m
Other(IT, training, payments) - Minus €301m

Så det var Swiss, vedlikehold og cargo som tjente penger, Austrian gikk i null og resten tapte

Dog EBIT per selskap skal tas med en liten klype salt, da her kan ymse internfakturering påvirke tallenne, men det gir en brukbar indikasjon
 
Adjusted EBIT var vel €476m for Swiss og + €3m for Austrian og ja, det er endel penger som skyfles fram og tilbake her, men det kan sikkert BU662 skrive mere om :D
 
Adjusted EBIT var vel €476m for Swiss og + €3m for Austrian og ja, det er endel penger som skyfles fram og tilbake her, men det kan sikkert BU662 skrive mere om :D


Så er det alltid et spørsmål om man skal «justere» eller ikke da [emoji6]
 
I forhold til overskriften på tråden - er ikke Lufthansa allerede reddet?
 
Back
Top