Lufthansa endrer bagasjereglene

Det er mye rart du får lov til ved innsjekk, men du får neppe ja om du spør noen på telefonen.

ja. men opplevde det samme med noen venner av meg som skulle hjem fra beijing da sas hadde tatt ibruk piece. de hadde kg i biletten, men fikk benytte piece.

Reglene sier en ting (dvs. det som er i billetten) og er det du vil få opplyst hvis du ringer. Men de fleste flyselskapene er fleksibel når de innfører nye regler. Så trolig kan du velge hvilke konsept du vil benytte, etter som hva som passer deg.

Personlig har jeg mye mer til overs for vektkonseptet enn antall, og selv om jeg som oftest flyr kun med håndbaggasje så har det hendt flere ganger at jeg har hatt 2 stk innsjekkede kolli som tilsammen ikke har oversteget vektbegrensningen. Jeg oppfatter dette som en innstramming og som en innføring av et mindre fleksibelt system enn hva som tidligere har vært på plass.

Hvor mange har ikke pirket på andre selskapers insistering på at man kun kan sjekke inn ett kolli? Jeg kan ha drømt om dette, men jeg synes å huske opp til flere diskusjoner om et høyt elsket irsk flyselskap og hvor lite fleksible de var som nektet folk å sjekke inn flere kolli selv om vekten ikke oversteg totalvekten. Det er vel imidlertid forskjell på hvem som innfører hva & de etterfølgende reaksjonene... ;)

Jeg forstår jo også godt at flyselskapet har kostnader per kolli mer enn per kilo...

Det er klrt man kan se dette fra ulike sider -- hvorvidt det er en innskrenkning eller utvidelse --men alle må være enig om at overvektsgebyrene er STERKT myket opp...

hente tilbake denne tråden litt da det er noe jeg syns er rart i LHs bagasjereglemang.

"Special exemption rules apply to West, East and Central Africa and Japan Here the free baggage allowance in Economy Class is two bags each weighing up to 23 kg. For journeys which start in Brazil, the free baggage allowance in Economy Class is two bags each weighing up to 32 kg."

http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/info_and_services/baggage?nodeid=3331125&l=en&cid=18002

hentet ut fra Lh.com.

vet noen grunnen til dette? hvorfor de er så generøse med vekten til afrika og japan, ikke minst fra Brasil

har også sett at Austrian har 30kg på endel ruter. (?)

vet noen grunnen til dette? hvorfor de er så generøse med vekten til afrika og japan, ikke minst fra Brasil

har også sett at Austrian har 30kg på endel ruter. (?)

Til/fra Brasil er det et myndighetskrav (finner ikke igjen kilden)

Hei,

Jeg jobbet offshore Vest-Afrika for noen år siden og ble imponert over mengden bagasje de lokale hadde med både i kabin og innsjekket.
Tror det er nødvendig med ganske romslige bagasjekvoter for å få passasjerer ned til Afrika.
>vet noen grunnen til dette? hvorfor de er så generøse med vekten til afrika og japan?

Eders
Knut Erik

De betaler for all den ekstra bagasjen. Overvektinntektene på en flight til f.eks. Nigeria er enorme.

Men LN-MOW, som du kanskje ser over. og som du kanskje vet(?) så er det lov å ha med seg 2x kolli på de fleste flighter til Afrika. spørsmålet er vel hvorfor?

Back