Lufthansa endrer bagasjereglene

Boeing_fan

ScanFlyer Gold
Arrrgh. Det der er skikkelig irriterende greier. Trenger svært ofte muligheten for 2 kolli, selv om ikke vekten blir så høy.
 
SAS, er jo nesten der siden de tar betalt for alt ,bortsett fra bagassje ;) Lufthansa følger nok etter, etterhvert...
 
Arrrgh. Det der er skikkelig irriterende greier. Trenger svært ofte muligheten for 2 kolli, selv om ikke vekten blir så høy.

For meg passer dette utmerket, jeg sjekker aldri inn mer enn ett kolli, så dette betyr 3 kg ekstra til disposisjon, noe jeg selvsagt ikke takker nei til.
 
Alle flyselskap blir nokk som Ryanair tilslutt!!! :D

SAS, er jo nesten der siden de tar betalt for alt ,bortsett fra bagassje ;) Lufthansa følger nok etter, etterhvert...

Hvorfor dra inn Ryanair i dette? Dette er overhodet ingen tilnærming til Ryanair, man får faktisk sjekke inn 3 Kg ekstra bagasje helt gratis.

Og nei, det er faktisk ingenting som tyder på at LH vil følge etter SAS (dvs. kutte ut alt som heter service ombord), serveringen ombord hos LH har tverrt imot nylig blitt forbedret.
 
kan man ikke kjøpe ekstra kolli på LH?

på SAS koster det feks 170 kr for et ekstra kolli innlands, å da kan man ha med seg 23 nye kg, noe jeg faktisk syns er i overkant rimelig i forhold til de gamle overvektsprisene som kanskje var i overkant drøye
 
kan man ikke kjøpe ekstra kolli på LH?

på SAS koster det feks 170 kr for et ekstra kolli innlands, å da kan man ha med seg 23 nye kg, noe jeg faktisk syns er i overkant rimelig i forhold til de gamle overvektsprisene som kanskje var i overkant drøye

Mens med DY kan man sjekke inn 40 kilo fordelt på to kolli for 100kr innenriks, ikke akkurat hva jeg vil kalle dyrt.
 
Her synes jeg SK og LH, går feil vei. Det at de går opp til 23kg, er vel bare en dårlig skjult PR-gimick, for å harmonisere seg til amerikanske mål/regler.... Var greit å reise med små barn på SK før, flere kolli, kg var ikke alltid så nøye, gratis barnevogn er det vel fortsatt, men da må en betale for bilsete... 170 for ett ekstra kolli, er noe dyrt synes jeg. Noen turer og du har kjøpt nytt sete. DY sine krav til barnevogn er hinsides, så de dropper vi.... Så da blir det vel litt dyrere med SK neste gang :angry:
 
Dette nye "piece concept"-regimet som SK/LH m.fl. innfører blir nok normen etterhvert. Viktig for de av dere som booker langruter er "most significant carrier", dvs du får baggasjeregelen for selskapet med den lengste eller signifikante strekningen i den gjennomgående billetten din.
 
Helt ærlig - er ikke dette småpenger? Jeg var faktisk ikke klar over at det var 170 kroner innenriks for en ekstra unit. Vi snakker om å sende opp til 23 kilo til en annen kant av landet (og tydeligvis lavere enn dette med DY).

Fra nå av kommer jeg til å flire litt når jeg ser de som karrer seg inn med baggasje om bord for å spare disse kronene (og tenker da ikke på de som har viktige ærender og må fort av ;))

Jeg skulle dog personlig ønske at det lå i billett prisen på grunn av enkelheten.

Men alle slike ting er det jo vi som kunder som bringer frem med ønske om lavest mulige billettpriser.

Hva ligger for eksempel 1 ekstra kolli til US på?
 
Det som er irriterende med dette er ikke de 170,- kronene. Pointet er at jeg vil ha en enkel prosess når jeg flyr. Jeg aner ikke hvor mye bagasje jeg trenger idet jeg booker. Det finner jeg ut kvelden før. Og ja, man kan sikkert kjøpe ekstra kolli i check-in, men alt dette er hassel.

Jeg vil ikke bruke tid på å styre med alle mulige finurligheter. Vil man det kan man reise med Norwegian eller Ryanair. Jeg vil booke og dra.
 
Det som er irriterende med dette er ikke de 170,- kronene. Pointet er at jeg vil ha en enkel prosess når jeg flyr. Jeg aner ikke hvor mye bagasje jeg trenger idet jeg booker. Det finner jeg ut kvelden før. Og ja, man kan sikkert kjøpe ekstra kolli i check-in, men alt dette er hassel.

Jeg vil ikke bruke tid på å styre med alle mulige finurligheter. Vil man det kan man reise med Norwegian eller Ryanair. Jeg vil booke og dra.

Så er det vel bare at booke C eller F hvor der er mere bagage inkluderet. Hos SAS er det desuden muligt at bestille ekstra bag ved online check-in, hvilket gør processen langt mere simpel end i lufthavnen.

Kan virkeligt ikke se dette er et stort problem, så længe 23 kg er inkluderet i billetten. Faktisk synes jeg det er en forbedring ift 20 kg tidligere og ikke mindst ift de tidligere meget høje priser for overvægt.

Når man ved det på forhånd er det vel ikke det store problem at pakke i en kuffert.
 
Her er jeg forøvrig hel enig med Fnate. Irriterende at flere "fullservice"-selskaper minner mer og mer om LCC.
Og ganske besynderlig at folk faktisk hilser slike kutt i servicen velkommen.
 
Er det nå man burde dra i gang en tråd "han hadde bare diners" og måtte betale for ekstra bagasje, mens EBG får det gratis??

Tydelig at det er vanskelig å få felles regler i en hel allianse, som tilfredsstiller alle kunder.
Problemet for oss reisende er ikke først og fremst i kroner og øre, men at man ikke alltid vet hvor mange kofferter man skal ha med seg. Dessuten blir det vel enda vanskeligere å få plass til en liten pc-veske i hattehylla, den blir enda fullere av store og tunge kofferter som håndbagasje. Pleier å boarde senest mulig, og da er det ofte et problem på nødutgang/bulkhead.
 
Back
Top