• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Alert Luftfartsmessige påvirkninger av Midtøsten-konflikter (2026)

Emirates synes å fortsett operere sine '5th freedom'-flighter, som Barcelona-Mexico, Athen-Newark og andre. En og annen frakter har også oppdrag utenom Dubai.

View attachment 58951

Har også notert meg dette. Hvor lenge kan de gjøre dette før flyene må til hjembase for vedlikehold? Eller kan de få tatt unna vedlikeholdet andre steder?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Da begynner Emirates også med er begrenset antall flygninger.

EY til AMS tok også av nå.
I tillegg så er det 4 andre Etihad fly aktive på bakken i AUH med destinasjon CDG, SVO, KHI og DMM.

Det har gått rykte om at man har fått på plass en avtale om tidspunkter der man kan få evakuert ut folk fra UAE og Qatar, så trolig er det vi nå ser 1. runde av. Sansynligvis så er det store begrensinger i antallet flybevegelser i hver runde og at dette vil skje i dagslys.

Dagslyset synes ikke å være begrensningen. Det flys til både DXB og AUH nå midt på natten.

Hadde vært interessant med insiderwissen om hvordan man kan fly disse flyvningene, om det er en risk/nytte-faktor hvor nytten er større enn risikoen selv om risikoen er stor? Eller om de har faktisk intel eller løsninger for å sikre at det ikke går et missil i skroget...

Hadde vært interessant med insiderwissen om hvordan man kan fly disse flyvningene, om det er en risk/nytte-faktor hvor nytten er større enn risikoen selv om risikoen er stor? Eller om de har faktisk intel eller løsninger for å sikre at det ikke går et missil i skroget...

Nå er vel Iranerne i nærheten i å være på skuddhold, forstår jeg det riktig, med mindre de enten får noe nedskutt "i hodet" eller krasjer med en drone/missil.

Natten skjuler alle katter grå ... men det er tydeligvis ikke nok ... Emirates får ikke inn noen fly til DXB i natt ser det ut som.

1772498466039.webp

Får stadig oppdateringer fra noen familier jeg kjenner som skulle hjem søndag…oppdateringer som definitivt gjør og gir inntrykk.

Sitter i Australia nå.
Har billett hjem på fredag med Thai, men må nok utsette den. Det er et mareritt å finne nye billetter hjem, fordi Qatar og Emirates spammer alle søkemotorer med rimeligere billetter enn sine konkurrenter. Enten direkte eller gjennom partnere.
Mens konkurrentene er utsolgt, alle sammen. Vet ikke hva som skjer hvis man trykker "pay" hos Qatar og Emirates, men er ikke fristet.

Må tenke ukonvensjonelt for å komme hjem. Kanskje via Japan.

Sitter i Australia nå.
Har billett hjem på fredag med Thai, men må nok utsette den. Det er et mareritt å finne nye billetter hjem, fordi Qatar og Emirates spammer alle søkemotorer med rimeligere billetter enn sine konkurrenter. Enten direkte eller gjennom partnere.
Mens konkurrentene er utsolgt, alle sammen. Vet ikke hva som skjer hvis man trykker "pay" hos Qatar og Emirates, men er ikke fristet.

Må tenke ukonvensjonelt for å komme hjem. Kanskje via Japan.
Thai er vel ikke påvirket av dette?

Thai er vel ikke påvirket av dette?
Thai, Singapore, Vietnam, resten av røkla sine fly ble fullere. "Umulig" å få billett, med mindre man blar oppe 70 000.
De få billettene some dukker opp med ujevne mellomrom koster skjorta. Man har ikke god tid hvis man oppdager ok billetter.

EDIT: Og ja, man søker billett til diverse hubber i Europa og.

Men du har jo billett hjem allerede som du skriver, så hvorfor stresse med å gjøre noe annet?
Fordi jeg har en jobb som må fullføres på en båt før jeg drar hjem. Vi er vel ikke i noe force majeure-situasjon enda.
Ser for meg arbeid fullført på søndag, så hjemreise mandag-tirsdag.

Last edited:
Emirates med ingen ruteflygninger før tidligst 5. mars, men noen flygninger skal visst gå i dag og i morgen.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Back