Lounge Nice Côte d'Azur

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Lounge Nice Côte d'Azur

Er det noen som har prøvd de forskjellige loungene her?

Ser det er en som heter Salon Riviera og en som heter Salon Schengen.

Hvilken bør man velge?

På forhånd takk.

Re: Lounge Nice Côte d'Azur

Tror de er temmelig like. Ganske kjip stemning, men de serverer champis om du ber om det. Blir mye støy ved SAS-avganger for EBG får ha med seg hele familien inn.

Jeg postet dette spørsmålet opprinnelig i Nice-tråden, men flyttet det heller hit, til en mer relevant tråd.

Har reisende i SAS Plus tilgang til lounge (Salon club) på flyplassen i Nice? Nei, i følge lounge-finderen på staralliance.com, men synes det høres rart ut at SAS ikke tilbyr lounge for Plus på en "pengedestinasjon" som Nice.

Noen med praktisk erfaring?

Jeg postet dette spørsmålet opprinnelig i Nice-tråden, men flyttet det heller hit, til en mer relevant tråd.

Har reisende i SAS Plus tilgang til lounge (Salon club) på flyplassen i Nice? Nei, i følge lounge-finderen på staralliance.com, men synes det høres rart ut at SAS ikke tilbyr lounge for Plus på en "pengedestinasjon" som Nice.

Noen med praktisk erfaring?

Du har adgang:
http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/i-lufthavnen/lounges/loungeoversigt/

Jeg har personlig kommet inn uten gullkort når jeg reiste med SAS+ ved flere anledninger i fjor. Trengte ikke noe annet enn boarding kort.
Og som noen andre nevner, ikke glem å be om champagne fra bakrommet :)

Og sånn generelt så funker ikke den Star Alliance lounge finderen ift til SAS og Plus ;)

Var nettopp innom Riviera lounge med SAS plus. Flyplassen er lite og kjip, det samme gjelder loungen. Den var stappfull takker at alle har tilgang (SAS plus, A gold, Ppass og mot betaling etc.).. Loungen selv er ikke bedre enn en Ppass med noen få snacks og drikke. Videre ingen fasttrack og venteareale for Schengengate var også stappet..

Jeg posta denne i januar. Da kom vi inn med biletter i SAS+ uten status. Synes den var veldig bra med alkohol i alle valører.

Når det gjelder Nice og MR, så har jeg ikke prøvd det. Jeg bruker imidlertid flyplassen Terminal1 ganske ofte. En av utfordringene her er at når det først går et fly til Skandinavia, så går det gjerne 5-6 samtidig. Det kan føre til kø i sikkerhetskontrollen, men skulle tro de fleste var igjennom når de på MR kommer. I går brukte jeg kun fem minutter gjennom hele greia. Da var jeg der to timer før avgang.

Jeg fikk anledning til å bruke loungen denne gangen. Den heter "Vip Lounge" og ligger airside. Kun 2 min å gå til gate.

eaacc0eb2d7632f79a3c67efe3e1c47d_zpsef2934de.jpg

Gjennom security og forbi Taxfree. Inn til venstre her og ta heisen en etage opp. Til høyre her ligger kafeteriaen der det alltid er fullt når det går mange fly samtidig.

b7145ec0a9024b998790b008d3e1a4cc_zps8363fe29.jpg

Fin resepsjon

c87cf14e3c4789ad38b1c30366f1e398_zps32f2d669.jpg

Greit utvalg av mat og drikke. Øll, mineralvann, vin og cognac (Otard)

beada9021c22a7a210d861238145e6f9_zpsf4fa9231.jpg

Takk for bekreftelse, beskrivelser og bilder! Da blir det en kjapp runde innom i slutten av juli. Etter den turen er endelig EBG i boks, og jeg kan slutte å stille slike spørsmål. ;)

Og sånn generelt så funker ikke den Star Alliance lounge finderen ift til SAS og Plus ;)

Fram til nå har jeg faktisk vurdert lounge finderen til Star å være mer nøyaktig enn SAS sin norske hjemmeside, men da må jeg nesten revurdere det .. På SAS sine egne sider oppgir de for eksempel at lounge i Athen er Goldair, når det i realiteten er Aegean og Lufthansa (ble besøkt torsdag). Jeg stilte spørsmålet til vakthavende på SAS Chat i stad og fikk til svar at han ikke visste om de tilbød lounge til Plus-kunder i Nice (han fant ikke svaret på en liste han hadde). At egen kundeservice ikke kan svare på et så grunnleggende spørsmål om produktet deres er egentlig vanvittig dårlig, men mulig han bare var helgevikar.

Grunnen til at en ikke finner Nce loungen med Starfinder er vel at det kun er en kontrakslounge?

Grunnen til at en ikke finner Nce loungen med Starfinder er vel at det kun er en kontrakslounge?

Som en del andre lounger i f.eks. AGP, BCN, MAD finner man den hvis man legger inn "business".
Har man tilgang til disse som *G? Jeg har aldri prøvd. Jeg trodde egentlig ikke det.

Kontraktsloungen kommer opp hos Starfinder hvis du legger inn status som EBG, så det virker ikke som om det er problemet.

At egen kundeservice ikke kan svare på et så grunnleggende spørsmål om produktet deres er egentlig vanvittig dårlig, men mulig han bare var helgevikar.

I så tilfelle er de fleste på chatten helgevikarer. Jeg har fortsatt til gode å få korrekt svar der. Der er også sikkert over 100 tilfeller her inne på flyprat som viser at chatten svarer ved å ta fingeren opp i lufta og tippe.

Back