Lounge i USA med StarAlliance

Re: Tilgang på lounge på EWR (SAS/United)?

Skal du ha ordentlig mat, så ikke forvent å få det i United Club'en. Der får du, som Cecilie sier, kun snacks.

Skal du ha ordentlig mat, så ikke forvent å få det i United Club'en. Der får du, som Cecilie sier, kun snacks.

Er vel bare litt status å ha vært der. Jeg har jo slitt litt for dette kortet. Gjelder vel å få seg noe biff eller burger et annet sted før man boarder. Tror ikke middagen på flyet blir så mye å skrive rapport om heller.

Ikke misforstå. Det er en bra plass, men ikke planlegg middagen der.

Lounge i Newark

Hei - jeg kommer inn med SK fra CPH og skal videre med UA til Miami. Har et stykke ventetid i NY, og kunne trenge noen tips hva som er den beste Lounge på innenriks US. Tror jeg har tilllgang til det meste så her er det bare å beskrive beliggenhet, og hva som er bra

Re: Lounge i Newark

Det er en UA Club i Terminal C. Der kommer du inn gratis om du har Star Gold (men ikke UA Premier Gold)
Den er ikke spesielt bra på noen som helst måte. De har f.eks ikke fiskeboller der :P Men det er gratis wifi og du kan ta noen kjeks å tygge på og drikke gratis brus og vann.

Tror ikke jeg har sett andre lounger i terminal C?

Dine valgmuligheter er uansett begrenset, da loungene ligger i flyselskapenes 'egne' områder og vil være upraktiske å nå når du reiser UA.

Dine valgmuligheter er uansett begrenset, da loungene ligger i flyselskapenes 'egne' områder og vil være upraktiske å nå når du reiser UA.

Du slipper vel ikke inn der heller? Tror du kun slipper inn i den terminalen du skal i, altså C i dette tilfellet antar jeg. Da er alternativet UA Club.

He, He , ikke noe spes å spise, men er du sulten og gidder ikke gå ut, ta en kopp med rosiner med brun og hvit sjokolade belegg... Da blir du raskt mett...:colgate:

Det er en UA Club i Terminal C. Der kommer du inn gratis om du har Star Gold (men ikke UA Premier Gold)
Den er ikke spesielt bra på noen som helst måte. De har f.eks ikke fiskeboller der :P Men det er gratis wifi og du kan ta noen kjeks å tygge på og drikke gratis brus og vann.

Tror ikke jeg har sett andre lounger i terminal C?

Mener de skal ha to United Club i terminal C? Den ene med litt fler amenities enn den andre (dusj osv).

Stemmer at det er to i C

EWR_map.pdf

Korrekt, en stor og en litt mindre. Relativt like, men som sagt den ene med litt mer stash enn den andre.

Korrekt, en stor og en litt mindre. Relativt like, men som sagt den ene med litt mer stash enn den andre.

Men viktig likevel ikke å la seg lure av "litt mer stash". Man er fortsatt temmelig langt unna en oase! :)

Skal fly UA buinessfirst til SXM for første gang på en god stund, og da har man vel tilgang til lounge? Vi er begge SK*G så kommer vel inn uansett tenker jeg, men slik jeg forstår det er samme loungen(e) for domestic som internasjonale flighter? Ergo er fordelen med lounge Free Wifi og det er det?

Ser av diverse UA forum at de anbefaler at man spiser før lounge og flight, så tenker det blir en stopp på en eller annen cafè i stedet i terminal C.

Sitter i United Club på EWR nå. Det er den som ligger ute ved C1. Ingen mat. Kun snacs og kaffe. En stor bar der det er bare å bøtte innpå. Koster ingen ting. Fri WiFi. Skal prøve å karre meg over til den ved gate 120 også. Stor luftig og fin.
Rettelse: Husets sprit, amerikansk øll og to sorter vin er gratis. Resten koster en rimelig penge.

Da har jeg forflyttet meg over i United Club som ligger ved gate 120 i Terminal C. Ligger lengst unna avgang til Oslo. Like stor som den andre og samme utvalg. Bedre for spottere, da denne ligger ut mot gatene.

Last edited:

Sitter i UA Club på C120 nå. Ingen strømadaptere til utlåns her. Syntes godt de kunne hatt enten adaptere eller 110v runde plugger. Ellers en veldig grei lounge, mat hadde gjort den veldig mye bedre.

Back