Lounge i USA med StarAlliance

Re: Tilgang på lounge på EWR (SAS/United)?

Ser at jeg tydeligvis ikke uttrykker meg klart nok: Bør man velge loungen til Lufthansa eller SAS?

Ser at jeg tydeligvis ikke uttrykker meg klart nok: Bør man velge loungen til Lufthansa eller SAS?

De få gangene jeg har vært der så har LH sin vært å foretrekke fordi SAS sin har vært stappfull.

De få gangene jeg har vært der så har LH sin vært å foretrekke fordi SAS sin har vært stappfull.
Jeg vet ikke når du var der sist, men LH har flyttet ut fra SK sin lounge og åpnet siden egen over gangen. Har ikke vært der selv, men det ryktes om bedre matutvalg hos LH.

Se dog opp for drager som vil prøve å jage deg tilbake til selskapet du flyr med, Star Gold eller ei. Unnskyldningen "We're full" er en klassiker.

Test ut LH sin og meld tilbake, Robert. Finn gjerne ut hva SK har gjort med det ekstra arealet de har fått tilgjengelig,

Det så for meg temmelig likt ut i business-loungen og senator-loungen. Og til tider er det 10-15 person som står uten sitteplass. Av varmretter er det kylling-buljong, grønnsakssuppe og noen små harde vårruller som er frityrstekt til døde. Det er også varm eplekake, agurk-wraps og boller med ost og skinke. Det er også noen varianter av muffins, sjokoladekjeks, epler og pærer. Ikke akkurat stedet å spise middag, men noe småsnaks er det. De følger veldig opp med varsling av avganger.

Fant en stor dispenser meg god fersk juice av ukjent innhold.

Internett er ganske tregt. Tenkte fylle på med podcaster, men 20MB tar over 20 minutter å laste ned.

Last edited:

Robert, fløy du sas eller lh? Ikke noe problem å komme inn i senatorlounge? Spurte du ikke etter champis?

Fløy SAS, har EBG. Hadde ingen problemer med å komme inn. Hun noterte ned flighten for å varsle meg så de hadde absolutt sett at jeg ikke fløy LH.

Drikker ikke sjampagnebrus.

Jeg vet ikke når du var der sist, men LH har flyttet ut fra SK sin lounge og åpnet siden egen over gangen. Har ikke vært der selv, men det ryktes om bedre matutvalg hos LH.

Det var i august, og da var maten bedre hos LH enn SK.

SAS sin lounge i Terminal B er et trist kapittel. Den er så til de grader overfylt når 904, 908 og 910 har avgang innenfor nesten samme tid at du knapt kommer inn døren. Jeg så nå på søndag at de gjør noe "ombygging" på et lite område der inne, men kan ikke helt se hvordan det skal øke kapasiteten noe nevneverdig.

Jeg leste på et annet forum at det ikke var planlagt å benytte det ekstra arealet til å utvide loungen, men heller å bruke det til kontorer etc. Det må imidlertid presiseres at dette ikke er bekreftet informasjon, og jeg får inderlig håpe at den er feil. Når man gir tilgang til alle Plus, Business og Star Gold sier det seg selv at det er stappfullt i loungen.

Finner ikke noen bedre tråd, så jeg spør her:
Neste uke flyr jeg med SAS til EWR, videre ttil MIA med en AA flight fra terminal A. Reisen er gjennomgående, bestilt hos SAS. Jeg har fire timer transfertid. Er EBG. Finnes da det en lounge jeg kan bruke?

Absolutt! Se vedlagt skjermdump fra Loungebuddy-appen. Oversikten viser hvilke lounger du har tilgang til som *A Gold-medlem.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    47.1 KB · Views: 235

Siden vedkomne flyr med AA så hjelper ikke EBG noe. Du er altså loungeløs med mindre du kjøper deg inn i en AA lounge.

Siden vedkomne flyr med AA så hjelper ikke EBG noe. Du er altså loungeløs med mindre du kjøper deg inn i en AA lounge.

Har man ikke tilgang til lounge uansett når man har gullkort, selv om man reiser med et annet flyselskap?

Har man ikke tilgang til lounge uansett når man har gullkort, selv om man reiser med et annet flyselskap?
Nei! (Du må ha billett med StarAlliance samme dag, noen ganger kommer du inn om du er inbound med StarAlliance) http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/Gull/

Dvs. det kan funke i dette tilfelle, avhengig av om det er riktig lounge i den delen av terminalen vedkommende skal reise fra og de ikke slår krøll på seg i døra.

Takk for svar :-) Jeg får da tydeligvis bare prøve meg fram litt. Overlever muligens uten lounge også... Men ved hjemreise fra EWR med SAS fra terminal B kan jeg også gå i LH loungen, sant!? ( er EBG)

Angrer jo litt på valg av ruten med AA connection da, men samtidig blir det første gang med dem, i de fine blanke flyene ;-). Så da er det kanskje verdt å miste lounge tilgang.

Vi flyr Economy EWR-OSL med UA 38. En har *AG og samboer har *AB. Vi flyr vel fra Terminal C? Noen som vet hvilken lounge? Regner med at begge kommer inn når vi reiser på samme billett? Er lounge hos UA bra, eller lønner det seg å gå et annet sted å spise?

Vi flyr Economy EWR-OSL med UA 38. En har *AG og samboer har *AB. Vi flyr vel fra Terminal C? Noen som vet hvilken lounge? Regner med at begge kommer inn når vi reiser på samme billett? Er lounge hos UA bra, eller lønner det seg å gå et annet sted å spise?

Ja UA38 går fra Terminal C. Du som *G kan gjeste inn en person i United Club. Det ligger en rett etter security. Den er helt grei. Gratis WIFI og litt snacks. Alkohol må man betale for.

Back