LOT 767 landet i WAW uten landingshjul

LOT får jo, som første i Europa, 787 når kommer de? Rekker de/den sommerprogrammet?

Vil det ikke bli lettere å finne 767 med GE motorer når 787 begynner å komme ut i noe antal?

Etter siste forsinkelse så sier nå LOT at de ikke regner med å motta første maskin før i 2013, så noe må de finne på inntil da.

Og det er lenge til det er levert nok "Lateliners" i markedet til at det vil bidra til noe særlig økt tilbud av brukte 767ere. Det vil nok heller være andre ting som vil bidra til det i løpet av det neste året
 
For nogre dager siden fikk LOT bekreftelse fra Boeing, at den forste 787 (LN 61) skal bli leverert i Q4 2012 (trolilgen i desember).

Plan er a ha 5 stykker 787 innen Q3 2013.
 
Jeg bare spurte fordi de hadde problemer med ett hydraulisk system, da kan det jo tenkes at de ikke hadde alle pumpene iorden og at RAT hadde hjulpet?

Jeg bare spør...

Hei! Ja, det var ikke ment spydig på noen måte. RAT kan kun levere hydraulisk trykk til Flight Control System-delen av Center Hydraulic System hvis begge motorene skulle streike. Man må fremdeles bruke ALT-gear extension.

Ta en titt her:
http://www.smartcockpit.com/data/pdfs/plane/boeing/b767/instructor/B767_Hydraulics.pdf

På side 3 kan du se en oversikt over hvilke systemer som blir INOP ved loss av de forskjellige hydrauliske systemene (bl.a. RAT ved C-failure).
 
Det kan väl inte vara alltför svårt att hitta begagnade 767-300ER nuförtiden?
Jag har sett bilder på massor av 767-300ER i USAs öknar.
 
De vil ha maskiner med GE motorer ... det er mangelvare. P&W-kjerrer finnes det en del av..
 
Du sikter muligens til de fem som eies av Cargo Aircraft Management. De skal såvidt jeg vet konverteres til fraktere og venter på konvertering. De øvrige syv de har gitt fra seg ser ut til å være i trafikk.
 
Tack för infon angående QF fd 763ER.

Delta är också GE kund på 767-300ER och världens största operatör av modellen.
På airliners.net har jag sett Delta 767or uppställda i USAs öknar. LOT kanske kan hitta någon fd Delta 763?

Tror förresten haveriutredningen kommer ta lång tid att genomföra?
Jag antar att polska statens luftfartsmyndighet kommer genomföra den.
 
Last edited:
Ser ut som de har faatt maskinen paa hjulene igjen. Kanskje det ikke var saa ille skader?

BTW, dette slaar sokkene av Mr. PR jippo Capt Sully
 
BTW, dette slaar sokkene av Mr. PR jippo Capt Sully

Hvorfor det? Kan være enig i at det har blitt et PR jippo rundt det som skjedde på Hudson, men de hadde et mye, mye mere vanskelig utgangspunkt enn det som var tilfelle her.
I WAW hadde de masse tid til å drive troubleshooting, forberede kabin på landing, personell på bakken, begge motorene virket, de kunne fly en ellers normal innflygning osv. Dette er egentlig noe alle som sitter i et rutefly burde klare.
 
De vil ha maskiner med GE motorer ... det er mangelvare. P&W-kjerrer finnes det en del av..

Hva er forskjellen på de med P&W-mugger og de med GE-mugger? Hvor store er de evnt økonomiske forskjellene i drift, eller går det mest på stordriftfordeler mtp reservedeler osv?
 
Hvorfor det? Kan være enig i at det har blitt et PR jippo rundt det som skjedde på Hudson, men de hadde et mye, mye mere vanskelig utgangspunkt enn det som var tilfelle her.
I WAW hadde de masse tid til å drive troubleshooting, forberede kabin på landing, personell på bakken, begge motorene virket, de kunne fly en ellers normal innflygning osv. Dette er egentlig noe alle som sitter i et rutefly burde klare.


Jeg har lært at enhver landing man kan spasere fra er vellykket.

Synes begge landingene er håndtverk av ypperste klasse. Også landingen i Iran nylig med en 727 uten nesehjul.



Vidar
 
De har allerede GE-maskiner. Å ta ibruk en ny motortype for en enkelt maskin blir dyrt og komplisert.
 
Etter forste forskninger som Boeing-teknikker hadde gjort, sagde man at det er stor mulighet at maskinen kommer tilbake i bruk... inom en maaned ;)
 
Etter forste forskninger som Boeing-teknikker hadde gjort, sagde man at det er stor mulighet at maskinen kommer tilbake i bruk... inom en maaned ;)
Og der er kanskje den store forskjellen mellom en DC-9/727 og andre med motor bak kontra de med motorer under vingene, om rep kostnadene er relativt like, så er det lettere å bytte bare motorer og da kommer den fortere i drift og dermed penger spart/tjent
 
Back
Top