LOT 767 landet i WAW uten landingshjul

Stoarn

ScanFlyer Silver
For par minuter siden LOTs 763 SP-LPC har landet sikkert i Warszawa (LO 016 fra Newark) uten landingsstel.

Detaljer om skador till maskinen kommer straks...

Re: LOT 767 landet i WAW uten landingsstel

Kan umulig være forglemmelse. Man får nok av advarsler dersom hjulene ikke er nede, selvfølgelig forutsatt at alle systemer fungerte som de skulle.

De skal ha rapportert om problemer med understell og flaps etter hva jeg leser i polsk media (via Google translate) og på a.net. Så dette var nok en nødlanding.

Video av hendelsen skal vist være sendt på polsk TV, så den dukker vel opp på Internett snart. Ikke ofte en maskin av den størrelsen buklander

Last edited:

Bilde:

http://wyborcza.pl/51,75248,10570511.html?i=1

Flightradar24:
z10570553X,Trasa-lotu-boeinga-nad-Warszawa--stan-na-godz--14-16.jpg

Feil med alle hjulene rapportert innen landingen, og planet har floyet for over en time for fueldump.

Inge skader til pax og crew.

Har sett filmen i TVen, piloter gjorde det verkligen utmerket.

Saken er toppnews pa polske avis-portalen gazeta.pl

Iflg. Sky News er der ingen der er kommet til skade i nødlandingen :)

Umiddelbart ligner det, på videoen de viser, et rigtig god stykke pilot-arbejde i denne situation.

Thumbs up til crewet ombord :up:

SP-LPC performing flight LO-16 from Newark,NJ (USA) to Warsaw (Poland) with 230 people on board, was on approach to Warsaw's runway 33 when the crew aborted the approach at 3000 feet reporting an unsafe gear indication for all three gear struts and entered a holding to troubleshoot the problem for about 80 minutes. Visual verification by fighter aircraft showed none of the gear struts was down, attempts to lower the gear alternatively failed. The aircraft subsequently performed a gear up landing on runway 33, the aircraft was evacuated after stand still. No injuries occurred.

http://avherald.com/h?article=4456bd6b&opt=0

Utrolig bra jobbet av mannskapet, og selvfølgelig veldig bra alle kom fra det uten skader.

Jeg reagerte på at banen så så våt ut, og sjekket METAR for EPWA som ikke melder om noe regn. Men i kommentarene til en av filmene her sies det at banen var skumlagt på forhånd. (Polsktalende kone).

Jeg trodde egentlig det var en metode som ikke var i bruk lenger. Men det ser jo ut til å ha fungert etter planen her. Ingen brann, bare et gnistfokk som døde ut av seg selv.

Bra jobba fra alle parter ga en lykkelig utgangav hendelsen.

Blir lufthavnen stengt lenge nå, mon tro?

Jeg synes det virker som en efter omstændighederne utroligt "blød" landing. Jeg går ud fra at landingsbanen har været sprøjtet over med skum?
Cadeau til cockpit crew!

Satt akkurat og så på dokumentaren om nødlandingen i Hudson River da jeg fikk beskjed om dette! Meget bra jobb av pilotene, det skal de ha!
Jeg reagerer litt på at det var en "multi-system" failure, at alt av understell sviktet. Iran Air var heldige forrige uke som kun hadde problemer med å få ned nesehjulet, disse pilotene hadde en vanskeligere jobb!
Er det noen som vet hvor lenge flyplassen blir stengt? Hva slags arbeid er det som må gjøres? Må de legge ny / reparere asfalt?

Jeg skal nemlig reise til WAW neste mandag :cry: Håper de åpner den før det!

Back