• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-WDE levert ??

Ja, WDE skal ha de modifikasjoner som nextgen har http://www.q400.com/q400/en/operators.jsp

Om det nu på LN-WDE implementerats de modifieringar på bl.a. landninggear som ur teknisk synpunkt varit nödvändiga efter SAS-haverierna så blir ju för den skull inte LN-WDE en NG. Dessa modifieringar kommer naturligtvis att införas på de DHC-8-400 som kräver modifieringar. De DHC-8-400 som nu byggs och har levererats sedan en tid har väl redan modifieringarna införda på fabriken. Jag ser att du i din förra posting till 100% kopierat Wideroe´s pressrelease från 10 mars men om du tittar på Bombardier´s hemsida (som det på Forumet redan tidigare har refererats till) så ser du att NG till stor del betyder kosmetiska ändringar i kabinen, jag tror inte LN-WDE har, som du säger "de modifikasjoner som nextgen har", att den har modifieringar på bl.a. landinggear är en helt annan sak.
 
Last edited:
Gratulerer så meget med nytt fly til WF, ser flott ut:D Er WDE innredet med 78 seter?
 
Hva skjer med WDE i dag? Ser på WF.no at planlagt program var ENTO-EKCH-ENTO-ENZV-ENTO-ENBR-ENTO-ENVA-ENTO, men ser også at ENTO-ENBR-ENTO-ENVA-ENTO er innstilt pga. Equipment og var satt opp med LN-WDE... Og ser ikke at den er satt opp med noe etter ENZV-ENTO i dag. Noen som vet?
 
WDE flyr, men med redusert program (som planlagt).
Denim som er innleid sliter med teknisk, så tror nok heller det er årsaken til en del kanselleringer.
 
Grattis Widerøe!

Takk skal du ha.
For spottere i Haugesundområdet, så blir det mulighet i morgen. WDE fly bla. CPH-HAU-CPH WF295/296.
Hvis noe lurer på om dette blir en fast 400 rute, så må jeg bare beklage. Besøket i morgen er et ledd i treningen av de piloter som har hatt pause fra typen.
 
Last edited:
Back
Top