SK LN-RRG - status

Re: LN-RRG - dårlig rykte?

Noen som har lyst å forklare hvorfor det er så god plass på 24F på LN-RRE:

6056872950_49f39047c7_b.jpg

Mens det er så dårlig plass på 9B på LN-RRU:

6100607514_abc2c0a6a6_b.jpg

Siden det er en så utstrakt enighet om at LN-RRE/F/G har så dårlig plass.

Da har jeg vært ute og flydd LN-RRG, som bragte meg hjem fra Chania til Værnes i går.
Det var ingen god opplevelse. Satt på seterad 27, så jeg fryktet at det skulle være fryktelig trangt. Beinplassen var imidlertid helt OK, men utformingen av setene er direkte elendig. Både jeg, som er litt over normalt i størrelse og kona mi som er en del hakk mindre syntes at det var en mindre behagelig opplevelse å sitte i disse setene. Det er vanskelig å direkte sette fingeren på hva som er feil med utformingen, men de var direkte vonde å sitte i for oss begge. I tillegg så ble det veldig klamt i disse "skinnsetene" på den lange turen.
SAS-Steward skriver høyere i posten at setene skal skiftes ut - det bør gjøres.
Turen nedover gikk med LN-RRU med standardseter - det var en helt annen opplevelse og en behagelig flytur!

t.
Nå skal disse maskinene bygges om innvendig, sammen flere andre -800 maskiner. Jobben er begynt.
Det skal bli færre versjoner av 737-800 i SAS farger. Alt for mange ulike i dag.

Har RRE/RRF/RRG fått de nye Recaro-setene?

Jeg fløy med LN-RRG/RRE i slutten av mars. Da hadde de forsatt skinseter! :)

Takk for svar KLM 1200 :)

Noen som vet om RRE/RRF/RRG skal få nye seter i det hele tatt?
De fleste -800 hos SAS har vel fått de nye setene nå.

Fløy LN-RRG i fjor, satt på første rad, men synes faktisk at DY har større plass på første rad enn denne maskinen....

Fløy LN-RRG i fjor, satt på første rad, men synes faktisk at DY har større plass på første rad enn denne maskinen....

Det kan stemme bra. På enkelte fly har SAS horribel benplass på første rad.

En ting er at setene er klumsete og ikke særlig komfortable i disse flyene, en annen ting er at de nå har blitt ordentlig skittene. Har hatt uendelig med turer med dem - får dem irriterende nok ganske ofte.

Takk for svar KLM 1200 :)

Noen som vet om RRE/RRF/RRG skal få nye seter i det hele tatt?
De fleste -800 hos SAS har vel fått de nye setene nå.

Slik jeg kjenner til er det ikke umiddelbart på planen nei.
Tidligere Braathens -700 har fortsatt orginal seter fra BU tiden. De er ikke spesielt gode å sitte i på avstander over en time. For lite support til beina, les lårene.
Mange SK -700 og -600 har de "gode" gamle myke setene. De er OK på kort distansene.
Jeg finner meg ikke til rette i de nye Recaro setene. En tur til OSL , LHR eller ABZ går til nød,men ikke til syd-Europa.
Prispress,konkurranse og optimalisering av antall seter ombord i hver
flytype har sin pris for oss kunder.

Jeg finner meg ikke til rette i de nye Recaro setene. En tur til OSL , LHR eller ABZ går til nød,men ikke til syd-Europa.
Prispress,konkurranse og optimalisering av antall seter ombord i hver
flytype har sin pris for oss kunder.

Synes de er ganske ok jeg. De beste setene SAS har, og i farten husker jeg ikke at setene hos andre selskaper har vært noe bedre. Skinn blir fort klamt, og f.eks. LH har en veldig hard sittepute, i alle fall når setet er ganske nytt.
Dessuten er jo benplassen helt grei med de nye setene, selv om jeg foretrekker å sitte på bulkhead.

Har hatt uendelig med turer med dem - får dem irriterende nok ganske ofte.

Da er du meget uheldig!

Har ikke møtt på dem siden EVE i 2011 (!). Har reist 117 flights med SAS siden da. Har helt glemt hvordan de ser ut, så nå håper jeg på en tur snart for å "friske opp". ;)

Skal LN-RRG ut av flåten nå? Ser at siste flight var LYR-ARN 8. august med rute SK9121.

Last edited:
Skal LN-RRG ut av flåten nå? Ser at siste flight var LYR-ARN 8. august med rute SK9121.

Neida , den skal gå en stund til sammen med E , F og H.
Her bilde tatt OSL i ettermiddag.

Attachments

• DSCN7291-1.jpg
    DSCN7291-1.jpg
    86.3 KB · Views: 425
Jeg ser denne er på vei til Shannon nå, tok akkurat av fra OSL. Antar det er utfasing?

Jeg ser denne er på vei til Shannon nå, tok akkurat av fra OSL. Antar det er utfasing?

Ja, trodde den allerede var borte, men har stått parkert på OSL siden 29/1. Den ska til Jet2, som har det veldig travelt med å fase inn 'nye' fly ..

Back