Maskinen var opprinelig bestilt av Air Europa - altså charter på "høyt nivå" - derfor er avstanden mellom setene ikke helt på linje med resten av flåten. Har det blitt meg fortalt![]()
Jeg vil si at det er charter på "lavt nivå" - i tillegg til det Thomas nevner er setene tykke med korte sitteputer som både gir dårlig benplass (fordi setene i seg selv tar opp mye plass) og dårlig sittekomfort om man har litt lange bein...skaiplasten på setene trekker heller ikke opp....
Det er de eneste setene jeg ikke kommer nedi med telefonen festet til beltet ..
RRE, RRF og RRG er alle av samme "Air Europa"-opphav, og RRF er favorittmaskina mi.... Så alle deler ikke den oppfatning av at de er så horrible![]()
RRE, RRF og RRG går ofte til Longyearbyen og Gran Canaria av en eller annen merkelig grunn![]()
RRF er også min favoritt, godeste Frøydis ja. Vi ble hadde litt med hverandre å gjøre tidligere i vinter, derfor favorittstemplet!At hun og sine to "forhatte" brødre flyr mer eller mindre fast på LYR er bærre lækkert! (Og jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt!) Det har sine grunner at jeg sier det og det er samme grunn gjør at Las Palmas/Chania flyene våre helst bør gå med noen av de andre (de ekte SAS -883) flyene altså!!!:fly
Care to elaborate? Hva er grunnene?
Grunnen er ganske enkelt at disse tre flyene ikke har sliding carpet i det største fremre lasterom (lasterom nr. 2) de har bare bak (nr. 3). Det gjør de bedre egnet når det er mye store tunge kolli (gruveutstyr f.eks) som skal opp til Svalbard. Slike må sikres med surringsstropper og det er ikke mulig når sliding carpet er installert. Når det derimot er snakk om sydenchartere med mye bagasje (mange store og tunge kofferter) så er det mye bedre å ha sliding carpet der også.
http://www.telair.com/narrowBody_slidingCarpet.html
SAS har likevel laert av episoden, og de brukte -700 som kommer vil bli ombygd til -783 standard for de kommer til SK. Selv om det kan bety at det vil ta lengre enn SAS haper...