Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Dersom alt går etter planen skal flyet være klar til å ta i mot SAS Norge-passasjerer 10. mai.
Hvorfor bruker de så lang tid på å sette flyet i drift? De må jo tape mye penger på det. DY brukte vel ikke så mange dager på å få LN-NOB i drift?
Mitt innlegg nummer 1300.
Air Europa solgte disse flyene etter design-freeze dato til SAS. Dette betyr, at alle tekniske spesifiseringer er opp til Air Europa standard. Cockpit, Cabin, Galley, all... Lakk pa flyet er en annen ting, siden det ikke ma forhandbestilles med lange lead-times.
Tidspresset i SAS er sa store at de valgte a ta disse flyene og modifisere denne til sitt eget Cabin / Cockpit Standard selv. Mens i de dype tekniske detaljer forblir denne flyet en -85P og vil forsatt ligne de flyene av Air Europa mere enn de standard SAS -883 fly. Og ja, disse flyene vil vaere litt spesielt.
Mitt innlegg nummer 1300.
Bedre med kvalitet foran kvantitet på innleggene..
Flott med nye -800'er til oss!
Men som det blir spurt om over "De tre nye flyene vil erstatte to maskiner i den eksisterende flåten i SAS Norge."
- Hvilke to maskiner?
Hmm..
..var det ikke to -600'er fra SK DK vi fikk?
KKH og KKG?
Var med på innfasen på KKG (nå RRC), og de var OY-reg.
Uansett..
Hvorfor skal vi få en -800 for å erstatte en -800??
Hmm..
..var det ikke to -600'er fra SK DK vi fikk?
KKH og KKG?
Var med på innfasen på KKG (nå RRC), og de var OY-reg.
Uansett..
Hvorfor skal vi få en -800 for å erstatte en -800??
Är det inte 2 grisar som skall över till SAS SE? Möjligt att jag blandar ihop det. Inte lätt att hålla reda på alla turer.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.