SK LN-RRE - status

Re: SAS Norges to nye 737-800 klare for levering

Tviler. Det jeg har lest var at den skulle rett til ARN, og den har jo nå landet i ARN så
 
Re: LN-RRE

Findes der andre billeder af LNRRE fra Boeing eller Renton ???
Jeg har ikke kunne finde nogen

hilsen
Ole

:DEN
 
Re: LN-RRE

Dersom alt går etter planen skal flyet være klar til å ta i mot SAS Norge-passasjerer 10. mai.

Hvorfor bruker de så lang tid på å sette flyet i drift? De må jo tape mye penger på det. DY brukte vel ikke så mange dager på å få LN-NOB i drift?

Mitt innlegg nummer 1300.
 
Re: LN-RRE

LN-RRA , eller om det var LN-RRB var vel i drift dagen etter godkjenning på OSL
 
Re: LN-RRE

Den landade 0802 och när jag vid 10 tiden åkte upp för att leta efter den så var den borta, troligen inne i stora STS hangaren.
 
Re: LN-RRE

I pressemeldingen fra SAS Norge http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=165035 står det at de 3 nye 737-800 maskinene skal erstatte 2 gamle fly. Hvilke flyindivider er dette? De to siste 737-500 maskinene som ikke har blitt omlakkert i SAS farger eller noen andre?

Hvis man erstatter 737-500 med 737-800 blir det jo en brukbar kapasitetsøkning...
 
Re: LN-RRE

Hvorfor bruker de så lang tid på å sette flyet i drift? De må jo tape mye penger på det. DY brukte vel ikke så mange dager på å få LN-NOB i drift?

Mitt innlegg nummer 1300.

LN-NOB ble levert i DY standard på lik linje med -RRA og -RRB i SAS standard, som gjorde at de ble satt i drift etter kort tid.

Som noen nevnte tidligere:

Air Europa solgte disse flyene etter design-freeze dato til SAS. Dette betyr, at alle tekniske spesifiseringer er opp til Air Europa standard. Cockpit, Cabin, Galley, all... Lakk pa flyet er en annen ting, siden det ikke ma forhandbestilles med lange lead-times.

Tidspresset i SAS er sa store at de valgte a ta disse flyene og modifisere denne til sitt eget Cabin / Cockpit Standard selv. Mens i de dype tekniske detaljer forblir denne flyet en -85P og vil forsatt ligne de flyene av Air Europa mere enn de standard SAS -883 fly. Og ja, disse flyene vil vaere litt spesielt.
 
Last edited:
Re: LN-RRE

Mitt innlegg nummer 1300.

Bedre med kvalitet foran kvantitet på innleggene.. :p

Flott med nye -800'er til oss! :)
Men som det blir spurt om over "De tre nye flyene vil erstatte to maskiner i den eksisterende flåten i SAS Norge."
- Hvilke to maskiner?
 
Re: LN-RRE

Är det inte 2 grisar som skall över till SAS SE? Möjligt att jag blandar ihop det. Inte lätt att hålla reda på alla turer.
 
Re: LN-RRE

Bedre med kvalitet foran kvantitet på innleggene.. :p

Flott med nye -800'er til oss! :)
Men som det blir spurt om over "De tre nye flyene vil erstatte to maskiner i den eksisterende flåten i SAS Norge."
- Hvilke to maskiner?

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=26382&highlight=sverige

Ifølge denne tråden er/var planen at SE skal få en -600 og en -800 fra NO.

SAS NO fikk overført to -600 fra SE i forbindelse med at de tok over 50% av OSL-CPH i januar
 
Re: LN-RRE

Hmm..
..var det ikke to -600'er fra SK DK vi fikk?
KKH og KKG?
Var med på innfasen på KKG (nå RRC), og de var OY-reg.
Uansett..

Hvorfor skal vi få en -800 for å erstatte en -800??
 
Re: LN-RRE

Hmm..
..var det ikke to -600'er fra SK DK vi fikk?
KKH og KKG?
Var med på innfasen på KKG (nå RRC), og de var OY-reg.
Uansett..

Hvorfor skal vi få en -800 for å erstatte en -800??

Registreringen spiller ingen rolle. SK SE har masser av OY registrerte fly og DK har masser av SE registrerte fly. DK har ingen og har heller ikke hatt 737. De finnes bare i NO og SE
 
Re: LN-RRE

Hmm..
..var det ikke to -600'er fra SK DK vi fikk?
KKH og KKG?
Var med på innfasen på KKG (nå RRC), og de var OY-reg.
Uansett..

Hvorfor skal vi få en -800 for å erstatte en -800??


SAS DK flyr ikke 737, men bare MD80 og A32X

SAS SE og DK flyr maskiner som er registrert i både Norge, Sverige og Danmark
 
Re: LN-RRE

Ok, ok..
..legger meg flat..
..er vel som 340'ene våre som er på LN-reg men flyr i SK IC..
Jeg bare skrur på de, trenger ikke å vite slikt..

Men uansett - hvorfor bytte en -800 i en -800 selvom den er nyere??
 
Re: LN-RRE

LN-RRE ankommer OSL i morgen formiddag og skal vel settes inn i trafikk i løpet av helgen (trur eg)
LN-RRF vil trolig settes i produksjon 25Mai
LN-RRG kommer så i produksjon 5 Juli
 
Re: LN-RRE

Hm, så noen bilder og spec på -rre cabinen, tror jeg skal følge litt med hvor den skal i helgen, satser vi på en First Flight non-rev tro...
 
Back
Top