SK LN-RRE - status

Re: LN-RRE

Og ja, disse flyene vil vaere litt spesielt.

Noen som vet hva som skiller -85P og -883. Har fått med meg at kabin og cockpit er forskjellig og vil bli forandret av SAS, men hva er det som vil forbli forskjellig?

Kommer de nye flyene til sas.no i tillegg til den eksisterende flåte, eller er det noen eldre fly som fases ut ?
Om det er nye fly som kommer inn .. har SAS.no nok besetning til å drifte disse eller ansetter de flere om dagen?

Noen som vet hva som skiller -85P og -883. Har fått med meg at kabin og cockpit er forskjellig og vil bli forandret av SAS, men hva er det som vil forbli forskjellig?

-85P har iallefall mere informasjon på EICAS en -883. Om dette skal fjernes vet jeg ikke, tror kanskje slik endring av programvare kun gjøres av Boeing?

LN-RRE Knut Viking klar for hjemturen

[23. April 2008 kl. 11:36]

SAS Norges nyeste fly, 737 800-maskinen LN-RRE Knut Viking, er klar for hjemturen. Den passerte de siste testene og godkjenningene i går. Etter planen lander flyet på Arlanda torsdag klokken 19.

Alle sjekker på det nye flyet er gjort med godkjent resultat, og den første flighten med SAS Norge-piloter bak spakene, såkalt Customer flight, skjedde tirsdag 22. april 2008.

Etter planen forlater flyet Seattle med kurs for STS' hangar på Arlanda i løpet av kommende natt, norsk tid. Det skal lande klokken 19.00 torsdag.

Luftfartstilsynet venter på flyet hos STS og serfiseringsprosessen forventes ferdigstilt på fredag. Dersom alt går etter planen skal flyet være klar til å ta i mot SAS Norge-passasjerer 10. mai.

Attachments

• LN-RRE 737-800.jpg
    LN-RRE 737-800.jpg
    25.1 KB · Views: 613

En liten fugl har hvisket meg i oeret at hvis den ikke klarer BFI-ARN nonstop, blir det fuelstop paa AES ...

En liten fugl har hvisket meg i oeret at hvis den ikke klarer BFI-ARN nonstop, blir det fuelstop paa AES ...

Hvor for akkurat ålesund? ikke det at jeg bryr meg.. men det er vel vanligere å refuele i svg eller bgo....

Normalt vil en flight fra Seattle til Stockholm komme inn over Norge omtrent ved Aalesund, saa baade BGO og SVG vil bli "omvei"

Og når er den evt. forventa å ankomme AES?

Om vêret holder seg, så frister det med en tur ut på øyane for å ta bilder av denne om det passer...

Ser ut som om den kommer senere

ETD BFI 1200 lt 24apr
ETA ARN 0600 lt 25apr

KKVAD LNRRE 24APR08 . [ VALID AIRCRAFT DISPOSITION ALL TIMES IN U T C
[
[ 73H BU7383 LNRRE
[
[ FLTNO LEG STD STA ETD ATD TOFF TDWN ATA ETA
[ 9150 BFI ARN 1900 0400

Det kommer an paa hvor 'close' det er ... men sannsynlighvis blir avgjoerelsen tatt naar de lager flightplan foer avgang. Da har de oppdatert vaer og vind og vil vite hvor mye fuel de trenger.

Hørte snakk i at denne skal fly med skinnseter frem til vinteren 2009, før de ble byttet ut med vanlige "SK-seter". Altså, de skal ikke byttes på ARN nå før den settes i trafikk.Flere som har hørt?

LN-RRE Knut Viking har landet!

SAS Norges nyeste fly, 737 800-maskinen LN-RRE Knut Viking, landet på Arlanda i 8-tiden fredag morgen etter 9 timer og 32 minutter i lufta, fra Boeing field i Renton ved Seattle.

Det var Kaptein Håvard Vestgren som fløy flyet hjem, sammen med SAS Norges Chief Technical Pilot og styrmann Tom Røstad, og Tecnical Pilot, styrmann Andre Viken.

Håvard melder om en rolig tur over havet. Block-tiden mellom Renton og Arlanda ble 9 timer og 50 minutter og flyet var i lufta i 9.32.

- LN-RRE er et nydelig fly som SAS Norge kommer til å ha mye glede av, slår Håvard fast.

De siste godkjenningsprosessene på det nye flyet ble gjort tidligere i uken, og den første flighten med SAS Norge-piloter bak spakene, såkalt Customer flight, skjedde tirsdag 22. april 2008.

Luftfartstilsynet ventet på flyet hos STS i Stockholm ved landing fredag morgen, og serfiseringsprosessen forventes ferdigstilt i løpet av kort tid. Dersom alt går etter planen skal flyet være klar til å ta i mot SAS Norge-passasjerer 10. mai.

Re: SAS Norges to nye 737-800 klare for levering

LN-RRE Knut Viking (bildet) lander trolig i Skandinavia 25. april mens LN-RRF kommer rundt 15. mai.

Jeg har hørt at LN-RRE skulle komme til OSL først og da i morgen den 26 April. Er det andre som har samme info?

Back