SK LN-RRB - status

Re: LN-RRB...

Og da har ikke SK fler fly i bestilling eller som option hos noen produsenter...
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by ThomAAs

Og da har ikke SK fler fly i bestilling eller som option hos noen produsenter...

Jo, fortsatt to 319 som leveres i sommer
 
Re: LN-RRB...

Ola Strand sa i et intervju med TV2 Nyhetene da RRA ble levert at SAS Norge får et nytt fly i juli, RRB, samt at SAS har option på ytterligere 4 stk B737 med winglets.
 
Re: LN-RRB...

Har RRB flydd ennå som BOE672 da? "Status Arrived 76 days ago (track log)"
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by LN-RRA

Ola Strand sa i et intervju med TV2 Nyhetene da RRA ble levert at SAS Norge får et nytt fly i juli, RRB, samt at SAS har option på ytterligere 4 stk B737 med winglets.

Det er riktig , opsjonene er ment å brukes til erstatning for eks BU maskiner der leieavtalen går ut , hovedsaklig -500 maskiner.
 
Re: LN-RRB...

Hva er tidspunktet disse opsjonene må/kan innløses på og jeg antar det følger med produksjons slots også?
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by Someone

Hva er tidspunktet disse opsjonene må/kan innløses på og jeg antar det følger med produksjons slots også?

Det gjør det , jeg har lease-expire for alle eks BU maskiner , men husker dem ikke her. Skal ta en sjekk på dette og komme med en antagelse når utskifting er sansynlig å finne sted.
 
Re: LN-RRB...

Da har RRB vært ute og flydd. KRNT-KMWH-KBFI... Noen som vet om den er malt i SAS farger eller er den ikke malt ennå?
 
Re: LN-RRB...

RRB var ute en tur i går også.

Er det noen som kan "se" om den kommer til Norge 23.7 eller 24.7 ?
 
Re: LN-RRB...

Finnes det planer for å ettermontere WL på flere maskiner i flåten?
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by CNO1015

Da har RRB vært ute og flydd. KRNT-KMWH-KBFI... Noen som vet om den er malt i SAS farger eller er den ikke malt ennå?

Den var ikke malt i gaar, saa den fra fergen paa vei hjem i gaar etter middag...og den hadde groenn metallic paa kroppen.....men Wingletsene var paa plass....
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by EB

Finnes det planer for å ettermontere WL på flere maskiner i flåten?

Man skulle tro at det vil lønne seg å få hver 20. tank suppe gratis med dagens fuelpriser... Men nå er jo ikke alt det SAS gjør alltid like logisk :rolleyes:
 
Re: LN-RRB...

Tja, er vel ikke så enkelt det regnestykket. Det funker fint om man bare flyr Oslo-Tenerife, men for flighter på kryss og tvers av Sør-Norge er det minimalt å spare på winlets. Ekstra vekt veier mer eller mindre opp for redusert indusert luftmotstand.
 
Re: LN-RRB...

Ned dagens drivstoffpriser er det loennsomt okkesom. Se paa Ryanair og Southwest. Begge to har gjennomsnittlig stagelength som burde vaere i naerheten av SAS. Ryanair antagelig kortere. Og MoL bruker ikke penger uten at han faar rikelig tilbake.
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by LN-MOW

Ned dagens drivstoffpriser er det loennsomt okkesom. Se paa Ryanair og Southwest. Begge to har gjennomsnittlig stagelength som burde vaere i naerheten av SAS. Ryanair antagelig kortere. Og MoL bruker ikke penger uten at han faar rikelig tilbake.

Tror vår venn i Houston (som sitter på første hånd info om hvor mye man sparer) er helt enig i dette utsagnet
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by Tommy777

Hvor stor del av flåten eier egentlig SAS?

Tar man med hele SAS Group så eier de 67 av 234 (28,6%) ifølge årsrapporten for 2006. Og så vidt jeg husker er vel policyen å eie rundt 25% av flyene.

Det SAS eide per 31.12.06 er:
330/340: 5
319/320/321: 4
737: 20
MD-80: 13
MD-90: 8
Dash-8: 17
 
Re: LN-RRB...

Per utgangen av 2006 var SAS med underselskaper (selskaper med SAS i navnet) eier av følgende 737er:
-683: RRO, RRP, RRR og KKS
-783: RRM, RPJ og RRN
-883: RCN og RPL

De fleste -683ene og -783ene er relativt tidlige varianter av NGer og i følge tidligere uttalelser her, så vil det innbefatte ekstra mye arbeid/forsterkninger for å kunne montere winglets. At de to -883 de eier er de eldste de har i dag er vel heller ikke noe pre. Med andre ord sjansene er lik null for at de SAS-eide får winglets.
 
Back
Top