SK LN-RRB - status

Re: LN-RRB...

Originally posted by LN-KGL
Per utgangen av 2006 var SAS med underselskaper (selskaper med SAS i navnet) eier av følgende 737er:
-683: RRO, RRP, RRR og KKS
-783: RRM, RPJ og RRN
-883: RCN og RPL
De fleste -683ene og -783ene er relativt tidlige varianter av NGer og i følge tidligere uttalelser her, så vil det innbefatte ekstra mye arbeid/forsterkninger for å kunne montere winglets. At de to -883 de eier er de eldste de har i dag er vel heller ikke noe pre. Med andre ord sjansene er lik null for at de SAS-eide får winglets.

Jag tror att RRM och RRN nu är japanskägda, i alla fall enligt SAS.
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by Someone
Originally posted by Tommy777
Hvor stor del av flåten eier egentlig SAS?
Tar man med hele SAS Group så eier de 67 av 234 (28,6%) ifølge årsrapporten for 2006. Og så vidt jeg husker er vel policyen å eie rundt 25% av flyene.
Det SAS eide per 31.12.06 er:
330/340: 5
319/320/321: 4
737: 20
MD-80: 13
MD-90: 8
Dash-8: 17

OK, tråden handlar om LN-RRB men ändå: Blir något förbryllad över flygplansflottan i årsrapporten. I rubriken står det att SAS koncernens flotta är 301 maskiner (234 leased + 67 ägda). Räknar man sedan (enligt skisserna och tabellen över bolagen) får jag det till 235 leased + 50 ägda = 285 tot. Vilka är de maskiner som saknas (301 - 285 ) ?Kommentarer ? Och enligt officiella register är samtliga A330/340 leasingmaskiner. Och var hittar du 8 ägda MD-90 ?
 
Re: LN-RRB...

Jeg bare tok det som stod i årsrapporten. Dvs jeg så bare på summen og sjekket ikke tallene veldig nøye. Dog ser jeg at jeg har regnet litt feil, og andelen eide fly skal være lavere enn det jeg fikk
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by Someone
Jeg bare tok det som stod i årsrapporten. Dvs jeg så bare på summen og sjekket ikke tallene veldig nøye. Dog ser jeg at jeg har regnet litt feil, og andelen eide fly skal være lavere enn det jeg fikk

Jadå, helt ok, det är mest antalet/siffrorna i årsrapporten som jag är konfunderad över.
 
Re: LN-RRB...

Da ser det ut som om "Dag Viking" (hm nei ikke du...) setter kurs for OSL 31.7 , om overlevering finner sted som planlagt 30.7. First customer flight (med SAS piloter) er planlagt 25.7
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by P.A. VIKING


Da ser det ut som om "Dag Viking" (hm nei ikke du...) setter kurs for OSL 31.7 , om overlevering finner sted som planlagt 30.7. First customer flight (med SAS piloter) er planlagt 25.7

Og jeg som stolte på tabellen til CK;
SE-DYD Boeing 737-883 30471 - 2007 07.07 n/a Dag Viking - leveres juli 2007

Er nødt til å bytte navn da??
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by LN-MOW

Ned dagens drivstoffpriser er det loennsomt okkesom. Se paa Ryanair og Southwest. Begge to har gjennomsnittlig stagelength som burde vaere i naerheten av SAS. Ryanair antagelig kortere. Og MoL bruker ikke penger uten at han faar rikelig tilbake.


Jeg har ikke regnet på det, men skal man tro på hva som står på siden til 737.org.uk så står jeg fremdeles ved at rutene i Sør-Norge ikke gir noen særlig innsparing i forbruket.

The fuel cost of carrying this extra weight will take some flying time each sector to recover, although this is offset by the need to carry less fuel because of the increased range. In simple terms, if your average sector length is short (less than one hour) you wont get much the benefit from winglets - unless you need any of the other benefits such as reduced noise or you regularly operate from obstacle limited runways.

Derimot kan winglets være til fordel i det norske rutenettet med korte (og gjerne glatte) rullebaner. I tillegg så vil støy-avtrykket bli redusert og motorlevetiden forlenget. Flyene vil også bli mer attraktive på bruktmarkedet.

Improved climb gradient. This will enable a higher RTOW from climb limited airports (hot, high or noise abatement) or obstacle limited runways.

Reduced climb thrust. A winglet equipped aircraft can typically take a 3% derate over the non-winglet equivalent aircraft. This can extend engine life and reduce maintenance costs.

Environmentally friendly. The derate, if taken, will reduce the noise footprint by 6.5% and NOx emissions by 5%. This could give savings on airport noise quotas or fines.
Reduced cruise thrust. Cruise fuel flow is reduced by up to 6% giving savings in fuel costs and increasing range.

Improved cruise performance. Winglets can allow aircraft to reach higher levels sooner. Air Berlin notes, “Previously, we'd step-climb from 35,000 to 41,000 feet. With Blended Winglets, we can now climb direct to 41,000 feet where traffic congestion is much less and we can take advantage of direct routings and shortcuts which we could not otherwise consider.”

Good looks. Winglets bring a modern look and feel to aircraft, and improve customers' perceptions of the airline.

Dag, hva sier du? Hva sparer dere på å fly med winglets på IAH-DFW?
 
Re: LN-RRB...

Snart på tide å få på SAS på A340 og A330 winglet`ene også...
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by LN-KGL

Grant Co

... foroevrig bedre kjent som Moses Lake.

Rick maa ha lagt opp det bildet rett etter at jeg sjekket siden hans i gaar kveld .. ^_^
 
Re: LN-RRB...

Og da finnes SK9152 Dep BFI 2200Z 310707 Arr OSL 0730Z 010807.

Pr nuh er RRB satt opp med første revenue flight SK7467 OSL-JKH 040807. Men slikt kan jo fort endre seg, det så vi jo med RRA......
 
Re: LN-RRB...

Såvidt jeg kan se gjør den det, ingen endring ennå i hvert fall.

Men nå er den planlagt å gå SK4713 lørdag som første "revenue flight".
 
Re: LN-RRB...

Originally posted by LN-KGL

Og her TD etter å ha returnert fra Grant Co i går (24. juli)

SAS bør få noen lapper i kredit til nye dekk etter den landingen.. ^_^
 
Back
Top