• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK LN-RNU - status

Re: LN-RNU - Status

Litt på siden men ikke helt. Finnes det noen logisk forklaring på SAS sine registreringer? Tar man f.eks de LN registrerte 737 (utelukker da ex-BU maskiner) så har de tilsynelatene drevet å hoppet frem og tilbake mellom RR*, RP* og RN* seriene. Er det de samme som deler ut vikingnavn som bestemmer reg. eller er det faktisk et system i det
 
Re: LN-RNU - Status

Litt på siden men ikke helt. Finnes det noen logisk forklaring på SAS sine registreringer? Tar man f.eks de LN registrerte 737 (utelukker da ex-BU maskiner) så har de tilsynelatene drevet å hoppet frem og tilbake mellom RR*, RP* og RN* seriene. Er det de samme som deler ut vikingnavn som bestemmer reg. eller er det faktisk et system i det

Ikke noe logisk system, men det handler vel mye om leasingavtaler og dette med hvilket land det lønte seg å registrere dem i.

Da 737NG var nye SAS, så begynte de leveringene helt slik vi var vant til i SAS regi, med OY-KK*, SE-DN* og LN-RP*

Men etter at de begynte å flytte fly frem og tilbake, ble fort LN-RP* fulltegna, og de tok i bruk -RC* og deretter -RN* og -RR*

Viking navnene kan jeg ikke svare på i det hele tatt....
( i "gamle dager" var det lett å kunne reg på hele SAS flåten utenat, det har jeg gitt opp... :( )
 
LN-RNU, SAS' nyeste -783, er nå ute av fødestuen på Renton i umalt tilstand,

3116 LN-RNU 34548 SAS 737-783

Den vil testfly med callsign BOE673.
 
Før SK ble et felles AOC, hvem var denne maskinen bestilt til? NO/SE/DK? Hvor vil den få base?
 
Den var opprinnelig bestilt av SAS SE/DK .. men nå vil den rotere i systemet som de andre maskinene ...
 
Den var opprinnelig bestilt av SAS SE/DK .. men nå vil den rotere i systemet som de andre maskinene ...

Og det vil vel i praksis sige SAS SE, da SAS ikke har Boeing i Danmark. Det er vel heller ikke planen at de skal have det - selv efter sammenlægningen igen.
 
Den var opprinnelig bestilt av SAS SE/DK .. men nå vil den rotere i systemet som de andre maskinene ...

Enn så lenge roterer ikke maskinene rundt om i systemet heller. Men det blir nok sånn etter hvert. Men Classic'ene blir nok uansett värende i Norge. Da slipper man å sjekke ut alle de Stockholmsbaserte 737-pilotene på Classic.
 
Da har RNU vært på sin jomfrutur. Den skulle gå fra Renton via Moses Lake til Boeing Field, men av en eller annen grunn droppet de Moses og gikk direkte til BFI. Flytid over åsen: Akkurat 2 timer.
 
Da har RNU vært på sin jomfrutur. Den skulle gå fra Renton via Moses Lake til Boeing Field, men av en eller annen grunn droppet de Moses og gikk direkte til BFI. Flytid over åsen: Akkurat 2 timer.
Dæven det var treigt... Hvor lang tid brukte dere fra RNT til BFI i januar? 5-10min? I bil! :8: :D ;)
 
Back
Top