BU662
critical mind
Re: LN-RKG som SAS9136?
Jeg ikke snakker om tapte inntekter / gevinster. Jeg snakker om kostnader. Slik som SAS angir disse i sine arsrapporter.
SIN-CPH er ca 10.000 km. 245 seter med en CASK pa 80 ökre gir en sum pa 2 Mio. Antar man at pax-transport dekker ikke alle kostnader som oppstar med en longhaul flygning, sa ligger summen enda höre.
Om de pax faktisk sitter i flyet eller ikke, har pa kostnader bare en meget marginalt innslag.
Tapt inntekt er vel ikke det samme som kostnad? Det er forskjell på rene kostnader for en flight slik som fuel, lønn og overfligt fees, og tapt inntjening i form av passasjerer og last? Eller er jeg helt blåst?
Jeg ikke snakker om tapte inntekter / gevinster. Jeg snakker om kostnader. Slik som SAS angir disse i sine arsrapporter.
SIN-CPH er ca 10.000 km. 245 seter med en CASK pa 80 ökre gir en sum pa 2 Mio. Antar man at pax-transport dekker ikke alle kostnader som oppstar med en longhaul flygning, sa ligger summen enda höre.
Om de pax faktisk sitter i flyet eller ikke, har pa kostnader bare en meget marginalt innslag.