• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK LN-RGA - status

Re: LN-RGA

67ng' pr 31.12.2011 , så har det vel kommet til2(3?)
SAS hadde vel forøvrig 215 maskiner pr nyttår, hvorav 182 in service og 16 leased out (jk for det meste ?)
 
Re: LN-RGA

RGA er NG nummer 69 såvidt jeg kan se ... DY har vel 50.

Ja, om ikke SE-RES kommer før. Tar vi disse to maskinene - som begge vil leveres i vår - med i beregningen har SAS 70 Boeing 737NG. I tillegg er ytterligere 20 737NG-maskiner på vei.
 
Last edited:
Mulig det står lengre opp, men hvorfor blir ikke dette -883 maskiner hvis de kommer rett fra frabrikken, elller blir de bare leaset?
 
Synes det er litt kjipt av de blir -86N og ikke -883 som du nevner Dreyer. SAS er så typisk -X83, synes alle "typiske" SAS-maskiner bør ha dette. Men kanskje kostnadene er grunnen til at de leaser?
 
Synes det er litt kjipt av de blir -86N og ikke -883 som du nevner Dreyer. SAS er så typisk -X83, synes alle "typiske" SAS-maskiner bør ha dette. Men kanskje kostnadene er grunnen til at de leaser?

Dette er vel en mellomløsning inntil man vet(og har råd) til å bestille neste generasjon fly.
 
Ikke nødvendigvis. B737-86N blir levert i mange forskjellige versjoner. Bl.a. hadde en av mine tidligere arbeidsgivere 33 fabrikknye av disse .. ;)

Spesifikasjonene 'låses' av Boeing på et spesifikt tidspunkt, men jeg er ikke kjent med om SAS må gjøre noen mods eller ikke, annet enn wifi-installasjon selvfølgelig, som vil bli gjort ved en senere anledning.
 
Her er et bilde av maskina før firstflight
P4040143.JPG

L/N 4003 C/N 39397 B737-86N LN-RGA SAS Lsd GECAS
Dep RNT 09:28 PDT ETA BFI 11:53 PDT via MWH
Call Sign BOE695 Hex Code 4787AF SELCAL ES-AL
Photo Credit: Stelios (At Renton performing ground tests)
http://boeing-test-flights.blogspot.com/2012/04/ln-rga-b737-86n-sas-first-flight.html
 
Da var den malt og klar for C1 flight ...

BOE695 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 12:15 PDT heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 13:54 PDT.

Expected route: SEA J523 TOU EPH GEG PELLY

BOE695 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 14:00 PDT heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 14:52 PDT.

Expected route: GLASR GLASR8
 
Back
Top