SK LN-RGA - status

Re: LN-RGA

67ng' pr 31.12.2011 , så har det vel kommet til2(3?)
SAS hadde vel forøvrig 215 maskiner pr nyttår, hvorav 182 in service og 16 leased out (jk for det meste ?)

Re: LN-RGA

RGA er NG nummer 69 såvidt jeg kan se ... DY har vel 50.

Ja, om ikke SE-RES kommer før. Tar vi disse to maskinene - som begge vil leveres i vår - med i beregningen har SAS 70 Boeing 737NG. I tillegg er ytterligere 20 737NG-maskiner på vei.

Last edited:
Mulig det står lengre opp, men hvorfor blir ikke dette -883 maskiner hvis de kommer rett fra frabrikken, elller blir de bare leaset?

Synes det er litt kjipt av de blir -86N og ikke -883 som du nevner Dreyer. SAS er så typisk -X83, synes alle "typiske" SAS-maskiner bør ha dette. Men kanskje kostnadene er grunnen til at de leaser?

Synes det er litt kjipt av de blir -86N og ikke -883 som du nevner Dreyer. SAS er så typisk -X83, synes alle "typiske" SAS-maskiner bør ha dette. Men kanskje kostnadene er grunnen til at de leaser?

Dette er vel en mellomløsning inntil man vet(og har råd) til å bestille neste generasjon fly.

Ikke nødvendigvis. B737-86N blir levert i mange forskjellige versjoner. Bl.a. hadde en av mine tidligere arbeidsgivere 33 fabrikknye av disse .. ;)

Spesifikasjonene 'låses' av Boeing på et spesifikt tidspunkt, men jeg er ikke kjent med om SAS må gjøre noen mods eller ikke, annet enn wifi-installasjon selvfølgelig, som vil bli gjort ved en senere anledning.

Her er et bilde av maskina før firstflight
P4040143.JPG

L/N 4003 C/N 39397 B737-86N LN-RGA SAS Lsd GECAS
Dep RNT 09:28 PDT ETA BFI 11:53 PDT via MWH
Call Sign BOE695 Hex Code 4787AF SELCAL ES-AL
Photo Credit: Stelios (At Renton performing ground tests)
http://boeing-test-flights.blogspot.com/2012/04/ln-rga-b737-86n-sas-first-flight.html

Da var den malt og klar for C1 flight ...

BOE695 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 12:15 PDT heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 13:54 PDT.

Expected route: SEA J523 TOU EPH GEG PELLY

BOE695 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 14:00 PDT heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 14:52 PDT.

Expected route: GLASR GLASR8

Back