• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-OSD. Hva skjedde med den?

N-3PB

ScanFlyer Gold
Etter et dykk i arkivet fant jeg dette bilde av LN-OSD på Finse.

Er det noen som vet/husker hvilken skjebne den fikk. Har funnet ut at den ble avskrevet i -91, var det en ulykke?

Takk for det LN-MEH! Da vet jeg litt mer om den.

Tenkte det var en ulykke siden den ble skrevet av i -91, knappe 9 år gammel.

Noen som vet om det foreligger en rapport fra denne hendelsen, har prøvd å søke på nettet men har ikke funnet noe :question: :question:

Først vil jeg sitere fra en annen tråd på forumet:

" For de som har tilgang på Retriever (tidligere Atekst) (en del har gjerne tilgang på kontoret i hvert fall?), kan hele kommentaren leses der. Det går ikke an å lenke direkte hos Retriever, men man kan søke seg fram fra http://www.retriever-info.com/atekst.php "

Det går an å finne NTB- eller avisartikler helt tilbake til 1984. Jeg fant ingenting om flyhavarikommisjonens rapport, men naturligvis NTB's stoff om selve ulykka.

To små sitater fra det NTB skrev 5/1:
"Alle fire om bord omkom da et helikopter fra Norsk Luftambulanse havarerte på Glomma-isen ved Prestenget seks kilometer nord for Koppang i Østerdalen fredag kveld. De fire omkomne er....."

"Ambulansehelikopteret var stasjonert på Dombås. Ulykkesturen startet fra Tynset klokka 16.43 og skulle gå sørover gjennom Østerdalen til Hedmark Sentralsjukehus i Elverum. Dit skulle det etter planen ha kommet en knapp time senere. Ved 17-tiden hadde sykehuset kontakt med helikoptermannskapet. Alt virket da normalt. Det var variabelt vær i området, men brukbar sikt under skydekket. Helikopteret ble meldt saknet av Norsk Luftambulanse klokken 18.42."

Takk til deg også Gunnar!

Både om LN-OSD og retriver-info siden, den var ny for meg.

Back