DY LN-NIB - status

Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Hehehe, ja, jeg kjedet meg så at jeg googlet meg fram til det selv BU662. Men takk lell! :p

(Jeg spurte hvorfor det ikke ble hetende LN-NIA)
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Da skal de fly med mindre pax slik at flyet er lett nok til å kunne lande på KKN. Grunnen til at en fullastet -800 ikke kan lande på KKN er at et lite fjell sperrer for bruk av hele rullebanen. Det er foreslått bevilgninger til å sprenge vekk denne haugen, men ting tar tid... Vi får håpe DYs raske inntog av -800-maskiner gjør at denne byråkratiske sprengeprosessen går enda raskere :-)

Er blant annet derfor at DY flyr TOS-KKN-TOS-OSL med -800 for å fly med mindre pax, så de kan fly med -800 på KKN :)
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Er blant annet derfor at DY flyr TOS-KKN-TOS-OSL med -800 for å fly med mindre pax, så de kan fly med -800 på KKN :)

Uten at man går så alfor mye off topic: Det ser ut til at DY tilbyr billetter på -300-maskin på ruten OSL-TOS-KKN-TOS-OSL i vinter. I sommerprogrammet neste år selger de også billetter på -300-maskin, men da går ikke ruten mellom KKN og TOS. Men man kan jo håpe at de snart setter inn en -800-maskin nordøstover likevel ;)
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Kanskje vi skal tilbake til tema -> Diskusjonen om KKN kan taes i tråden der nyheten om TOS-KKN-TOS-OSL ruta og jeg kan ta bildene mine i ''DY flåte'' :)
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Ryktene stemmer, den går som DY8856 OSL-EMA på mandag for lakkering ;)
Så take the pictures now! :)

Såpass...

Hva annet må gjøres, eller er det stort sett paint som må fikses??
Stolene er allerede skiftet?

Spennende!!
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Såpass...

Hva annet må gjøres, eller er det stort sett paint som må fikses??
Stolene er allerede skiftet?

Spennende!!

Recarosetene var innstallert da flyet ankom Norge.
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Har Norwegian kjøpt dette flyet, eller leaset ?
Dersom det er kjøpt, er det noen med litt kjennskap til dette markedet som kan si noe om prisnivået? Altså, A) har DY gjort et kupp her fordi AB trenger cash fort, eller B) må de betale ekstra for rask tilgang på nytt fly ?

Dersom A), hva har DY gjort riktig for å få tilslag på denne dealen (er det ingen andre som vil ha fly nå?)
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Og hvor lang tid bruker man på å lakkere en sånn maskin? Når kan den ventes i drift?
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Hadde ikke vi et håp om at Kjos skulle kommentere dette i dag?
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Har Norwegian kjøpt dette flyet, eller leaset ?
Dersom det er kjøpt, er det noen med litt kjennskap til dette markedet som kan si noe om prisnivået? Altså, A) har DY gjort et kupp her fordi AB trenger cash fort, eller B) må de betale ekstra for rask tilgang på nytt fly ?

Dersom A), hva har DY gjort riktig for å få tilslag på denne dealen (er det ingen andre som vil ha fly nå?)

LN-NI-serien er for innleide fly. De "selveide" vil komme i LN-NG-serien når man er ferdig med LN-DY-serien.
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Kjos sa til meg idag at dette var en avtale de ikke kunne si nei til, og at flyet vil bli malet iløpet av kort tid.
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

To av LN-DY-flyene ble vel solgt og leid tilbake. Det var vel LN-DYH og LN-DYI. Men hvis man ser på hvem som eier mange av de andre, kan man begynne å lure på hvem som står bak navn som JSA, Cayman Islands og SMFL, Amsterdam.
 
Last edited:
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Det er flere enn 2 stykk DY* som er solgt og leiet tilbake. Presentasjonen av Kvartalsresultatet gir svaret i flateoversikten hvor mange fly er sale & lease-back.
 
Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Noen som vet hva l/n er på denne maskinen?

S/N er 36879 i allefall å hva er HEX på denne?
 
Back
Top