DY LN-NIB - status

Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen

Jo, jeg har lest hele tråden men var ikke klar over kortidskontrakt :)

Og i morgen tidlig 07.45 tusler den til Haugesund som DY 186 før det blir tilbake til OSL så til PRG

Så den i dag fra kontoret når den dytta ut fra gate 30 og skulle til PRG. Var ingen helt påmalt på halen. Vet heller ikke om det kommer.

Hørt rykter om at det ikke vil komme noen på halen med det første, da denne maskinen kom fort inn i flåten og at de ikke har noen helter å sette på halen.

De har allerede nye klare til å settes på halene til de nye de vet kommer, som de selv har bestilt.

Håper det er den som skal frakte meg til Oslo og cupfinalen i morgen! Ender vel opp med -KKN, -KKS eller noe i den duren.

Blir nok ikke noe NIB med mindre finalen flyttes til Wembley.

LN-NIB eierforhold

Finner ikke igjen den gamle tråden, men:

Dagens rettelser til NLR gir svaret på hvem som eier LN-NIB:

LUFTFARTØY INNFØRT I REGISTERET
(Aircraft recorded in the Register)
LN-NIB
JSA International Aircraft 36879. Ltd. Walker House 87 Mary Street, George Town Grand Cayman KY1-9005 Cayman Islands
Operator Norwegian Air Shuttle ASA Postboks 115 1330 FORNEBU Tlf. 67593000/ Fax 6759 3001
Boeing Commercial Airplane Group 737-86J 36879
Maximum wieght: 78999 kg

http://www.luftfartstilsynet.no/incoming/article6724.ece/BINARY/Månedsrapport+fra+NLR+102011.pdf

Re: LN-NIB eierforhold

Men står det hvem som eier JSA International Aircraft 36879. Ltd ?? :p

Men står det hvem som eier JSA International Aircraft 36879. Ltd ?? :p

Be litt kreativ. Ikke sa veldig mye store leieselskaper som legger sine fly til postkassa-firmaer i Cayman Islands. Dette er noe man kan finne ut... ;)

DYJ eies forøvrig av JSA International Aircraft 39045 Ltd og DYK av JSA International Aircraft 39046. Ltd med samme addresse. Tilfeldig .. ? I don't think soooo ...

Be litt kreativ. Ikke sa veldig mye store leieselskaper som legger sine fly til postkassa-firmaer i Cayman Islands. Dette er noe man kan finne ut... ;)

Ja, det var ikke så vanskelig ... det var jo disse som gjorde sale/leasebackavtalen på to maskiner - som vel var DYJ og DYK. 'JSA' ..
http://jacksonsquareaviation.com/

Så dette blir den tredje DY-maskinen de eier. Men Cayman Island .. ? Passer dårlig inn i firmaprofilen ..

Må innrømme at researchen er en smule overflatisk - jeg må jo jobbe litt også, ellers blir Farmer sur på meg! :)

Ja, det var ikke så vanskelig ... det var jo disse som gjorde sale/leasebackavtalen på to maskiner - som vel var DYJ og DYK. 'JSA' ..
http://jacksonsquareaviation.com/

Så dette blir den tredje DY-maskinen de eier. Men Cayman Island .. ? Passer dårlig inn i firmaprofilen ..

Må innrømme at researchen er en smule overflatisk - jeg må jo jobbe litt også, ellers blir Farmer sur på meg! :)

MOW, det star en god del venture capital (jeg ikke vil si Hedge Fonds) bak dette. Flyfinansering av A320 og B738 er forsatt en god business, dersom innkjöpsprisen er lav nok...

Nå synes jeg LN-MOW prøver å legge opp til det jeg advarte mot !

Fra JSA's hjemmeside:

"CORPORATE PROFILE
Jackson Square Aviation (“JSA”) is a full-service aircraft leasing company based in San Francisco with offices in Seattle, London, Miami, and Buenos Aires, with an Asian office opening in 2010."

Hvor dette selskapet velger å legge sine eiendeler er DY uvedkommende.

Og kan svare med et motspørsmål:
Har WF begynt med bank ?

(I et tidligere innlegg skrev MOW at han hadde sitt huslån hos WF. Med mindre dette var feilskrift - Har alle WF-ansatte denne muligheten ? )

Nå synes jeg LN-MOW prøver å legge opp til det jeg advarte mot !

Fra JSA's hjemmeside:

"CORPORATE PROFILE
Jackson Square Aviation (“JSA”) is a full-service aircraft leasing company based in San Francisco with offices in Seattle, London, Miami, and Buenos Aires, with an Asian office opening in 2010."

Hvor dette selskapet velger å legge sine eiendeler er DY uvedkommende.

Og kan svare med et motspørsmål:
Har WF begynt med bank ?

(I et tidligere innlegg skrev MOW at han hadde sitt huslån hos WF. Med mindre dette var feilskrift - Har alle WF-ansatte denne muligheten ? )

Hva har MOW sitt huslan her a gjöre???

Leasing marked er svaert komplex, det finnes mye selskaper som opptrer som brokers etc. Og ingen er uvelkommen med penger noen sted, sa lenge det er ikke svarte penger som man har ikke betalt skatt for...

Back