LN-KKP ut av flåten

Jetset

ScanFlyer Blue
LN-KKP ut av flåten

LN-KKP fløy idag sin siste pax-flight for Norwegian som DY935 CPH-OSL.

Planen er at den skal en tur innom teknisk på Sola før den blir tilbakelevert til lessor...

Så gjenstår det bare å se da, med KKF friskt i minne... :rolleyes:

Re: LN-KKP ut av flåten

Er LN-KKP på vei tilbake til Norwegian, tro?
Følgende dukket opp i Luftfartstilsynets postjournal i dag:

Dok.dato: 12082010
Fra: Asgeir Nyseth
Sak: LN-KKP - innleieavtale
Dok: Leieavtale

Kanskje den skal inn å vikariere for LN-NOW som ikke kommer i trafikk med det første?

Hva er feil med NOW? Var det ikke bare winglet'en som ble skadet?

KKP star i QLA hel-hvit og venter sitt hand-over til eier...

Jeg vil ikke anta fra dette dokumentering at KKP kommer tilbake. Ingenting i QLA tyder på dette i disse timer.

Dersom NOW virkelig ikke kommer i traffik i nærmeste tida (noko som jeg tviler på) så er det litt mer liv for en annen -300er som faktisk også flyr PBH alrede...

Jo så vidt meg bekjent var det bare winglet'en som ble skadet. Men, den traff en gravemaskin visstnok, og jeg lurer på om den ikke skal sjekkes for både strukturelle skader etc også før den settes i trafikk igjen, og en ny winglet får man vel ikke akkurat tak i på null komma niks? Er det ikke LANG leveringstid på disse?

I utgangspunktet er det nok ventetid - men DY har jo noen sett på bestilling til sine neste leveringer. Men det er jo mulig at disse ikke er produsert ennå.

Men jeg skulle tro at det ikke er allverden å få lånt/leid/byttet en enkelt winglet med en annen operatør... de fleste selskaper hjelper hverandre med spares når slike ting skjer.

Kan man i praksis ta av den andre wingleten og fly uten noen av dem?

I praksis kan man det, men da må man ha de gamle lokkene/deksler/lysarmaturer/osv. for å dekke til endene - og en må fjerne wingletene på begge sider. Problemet med LN-NOW er at det kom uten slikt ekstrautstyr fra fabrikken, så der går det ikke å fjerne wingslets.

Du må ikke fjerne WL begge sider, men du mister en god del performance når man gjører dette på den ene side. Missing WL finner man på CDL...

Normalt ligger en WL i AMS hos Boeing sitt Part shop. Dersom de ikke har en WL der, så finnes det seg 4 eller 5 Distribution Centers over kloden som har alle mulige Spare Parts, blant annet WL. Det tar litt tid før denne WL er ved OSL. Så må dette monteres og testflys...

Du må ikke fjerne WL begge sider, men du mister en god del performance når man gjører dette på den ene side. Missing WL finner man på CDL...

Normalt ligger en WL i AMS hos Boeing sitt Part shop. Dersom de ikke har en WL der, så finnes det seg 4 eller 5 Distribution Centers over kloden som har alle mulige Spare Parts, blant annet WL. Det tar litt tid før denne WL er ved OSL. Så må dette monteres og testflys...

... og lakkeres...

Tilbake til LN-KKP igjen. I dag er den igjen nevnt i Luftfartstilsynets postjournal i et brev sendt fra Luftfartstilsynet:

Dok.dato: 16082010
Til: Norwegian Air Shuttle ASA
Sak: LN-KKP - innleieavtale
Dok: LN-KKP - Forlenget innleie

Nå er nå LN NOW satt opp med flights i dag så da er det vel ikke erstatting for denne LN-KKP kommer inn for ?.

Jo så vidt meg bekjent var det bare winglet'en som ble skadet. Men, den traff en gravemaskin visstnok, og jeg lurer på om den ikke skal sjekkes for både strukturelle skader etc også før den settes i trafikk igjen, og en ny winglet får man vel ikke akkurat tak i på null komma niks? Er det ikke LANG leveringstid på disse?

Skjedde dette på OSL?

LN-KKP flyr fortsatt fly med den for knappe to uker siden + Sett den etter senest i går.

LN-KKP flyr fortsatt fly med den for knappe to uker siden + Sett den etter senest i går.

Da har du nok sett feil... KKP gikk SVG-QLA 7.juli, den har etter det flydd en test flight QLA-QLA i august. Beskjeden til LT var vel bare for at DY tok på seg vedlikeholdsansvaret (for lagring, utført av ATC Lasham) for en periode deretter. Hva den har gjort siden vet jeg ikke, men den har i hvert fall ikke vært i trafikk for DY!

Back