LN-KHB - sliding carpet?

Da er det i såfall skremmende lite fokus på dette. .

Enig - jeg må si at jeg ble litt sjokkert nå. De jeg var i ATA var dette hele tiden i fokus og vi kjørte stadig remindere på dette 'hjemme' i Seattle og som charter-rep måtte jeg også passe på at dette ble overholdt. Og FAA sjekket jevnlig.

Jeg er helt enig med udekket. Uten slide pleide jeg å ligge på rundt 130-140 kolli. Med slide slet jeg med å runde hundre.

Sliden er vel nesten en koffert 'dyp', så med tanke på hvor mange kolli man legger for bare å dekke gulvflaten, er det nok ikke så langt unna ...

Så du sier at den lille plassen slide tar utgjør 30-40%? Bullshit !

Flott at du avfeier personlige erfaringer som bullshit. Hvilke erfaringer har du med fly med vs uten sliding carpet?

Jeg er helt enig med udekket. Uten slide pleide jeg å ligge på rundt 130-140 kolli. Med slide slet jeg med å runde hundre.

Men med de gjeldene laste-instrukser for de flyene jeg har mest med å gjøre i hverdagen så er vel tidene med 130kolli i nr.3 desverre forbi, litt synd igrunn, svekker konkurranseinstinktet i stuerblodet betraktelig.

Stuer.....

Vil det da si at du har førstehåndserfaring fra DY's 733 maskiner med og uten sliding carpet? Er jo vesentlig for diskusjonen.

Nå deler jeg og RampSnake akkurat samme erfaring fra akkurat samme fly, så er det da vi som er uvitende og inkompetente?

Back