Det var da inderlig godt! Det er helt for j*vlig å stue disse flyene om det er mye baggasje. 148 pax til AGP er like klamt hver gang, da teppet tar for mye plass. Nå mangler bare KHA, så blir det bra!
Er vel strengt tatt like klamt om flyet er en 800 eller en eldre 300, men sliding c. er flott så lenge det virker og med dy's laste-policy så pleier det jo ikke bli problemer med plassen der bak.
Det er jo faktisk ikke det samme da! Det er mye bedre plass i en 800 sammenlignet med en 300. Det skal mye til for å fylle en 800 maskin til randen med baggasje, men ikke så mye for å fylle en 300. Teppet ødelegger fælt i 300, og er nok en av grunnene til at de holder på å fjerne disse=)
Men ut fra et HMS synspunkt er det idiotisk å fjerne disse teppene. Utrolig mye mindre belastende å laste et fly med slide, enn ett uten. Så jeg kan rett og slett ikke forstå at noen synes det er bra å bli kvitt dem!!!
Sett bort ifra den lille plassen sliding carpet tar, får du plass til mer bagasje hvis du ikke har det, eller kjører det helt inn før du begynner å laste. Det fordi at det blir aldri helt bra oppe i hjørnene når man driver å kjører sliding carpet lengre å lengre inn
Du må uansett ikke laste helt opp til taket. Da er slukkeytstyret verdiløst. Slik lasting gir FAA gode bøter for....
Det gjelder vel bare Airbus, som har sperrelinje 2 tommer ned fra taket? Har aldri sett noe slikt i en 737
Om den som sitter inne i lasterommet er erfaren, så er ikke det der med hjørnene noe problemOg sliden tar ikke så mye plass at det utgjør så veldig mange kolli, kan forstå at det kan bli dårlig med plass på en 737-600 om den brukes på en ren feriedestinasjon. Men en 300/800?????
Av erfaring fra før 300'ene med slide ble introdusert så utgjør den fort en 30-40 kolli i forskjell, ca 100 m/slide vs 130/140 i nr.3. Men slide er uansett å foretrekke, spesielt på offloading.
Det gjelder alle bulk loading compartments.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.