LN-FHU goes FIRST....

Duverden duverden. Må si at den tråden på Reiseforumet gikk meg hus forbi. Men dette kunne man altså få for en billig penge??! :drunk:

Vi kan vel fortsette med turen mellom Beijing og Seoul :)

PEK-ICN: OZ334-14.mai kl.1155-HL-7596/777-200 – 3K

Min 772 til ICN -

MyAsiana777toSeoul.jpg

Boarding begynte ca 1125, og det var egen dedikert linje for business,*Gold etc.Idet jeg skulle gå om bord kom en av personalet bort til meg og spurte om jeg var ”Mr.Husan”, noe jeg bekreftet.Ble så overlevert boardingpass for ICN-NRT, med en beklagelse om at dette ikke ble gjort tidligere og et bukk. Fantastisk høflig syns jeg, takket hjerteligst og gikk om bord. Solen var kommet opp og stekte godt i broen, og om bord var det ikke bedre,det tok litt tid før AC kom på i flyet. Fikk knipset noen bilder av kabinen før det ble for fullt.
Setet mitt - 3G -
Seat3GonboardAsianaAirlines777-200P.jpg

Rad 3 og 4 i businesseksjonen -

Smallpartofthebusinesscabin-rows3an.jpg

Skjermen på setet mitt fungerte dessverre ikke-ga beskjed om dette og spurte om de ventet fullt hus,noe de gjorde,så å bytte plass var uaktuellt. De skulle restarte systemet og se om de fikk det til å virke. Utdeling av vann/juice kom i gang og etter hvert begynte menneskestrømmen å avta og tilslutt lukket de dørene. Sikkerhetsdemonstrasjon ble etterfulgt av et bukk av alle crewmedlemmer for publikum før vi pushet ut,noen minutter forseine.
Noen bilder under taxiing -

Pushbackat1205pmPEK-ICN.jpg

Beklager dårlig kvalitet på bildene, men det var mye smog :

PEKisbiggggg.jpg

Mange småe kinesiske griser -

CApigsatPEK.jpg

SmoggyasalwaysatPEK.jpg

Etter take-off,skikkelig bedriten luft -

Aftertake-offatPEKnotmuchtoseebecau.jpg

Kaptein kom på PA og fortalte om kort flytid i dag, bare 1 time og 45 min(normalt 2 timer og 5 min), slik at crewet kom raskt i gang med utdeling av meny og hva du ville drikke til.Dette ble notert ned FØR vi hadde tatt av faktisk, så alt var klart til vi kom opp og sikkerhetsbeltetlyset ble slukket. Valgte scampi med ris og grønnsaker, og det smakte nydelig-

DinnerPEK-ICN-scampiwithsteamedrice.jpg

Fikk også en tube med chili-paste(har lest om denne på FT) og den gjorde virkelig sus i serken.Valgte cola til maten, men måtte bite i gresset og bestille en øl også.Husker dessverre ikke navnet, men god var den. Slappet litt av etterpå,med musikk og litt lesing.Landet ca 1445 lokal tid,med fin utsikt over bukta og flyplassen på innflygning.

LandingatICN.jpg

Taxet ikke så langt før vi parkerte, og jeg var vel nesten først av.Tuslet gjennom ankomst og transfer internasjonal, kjapp sikkerhetskontroll her også(også bemannet av bare damer) og kom meg kjapt opp i loungen hvor jeg endelig fikk litt strøm til laptopen. Det funket ikke i Kina….. Kikket litt på folk og fe,puslet med rapport og bilder og tok meg en øl og litt nudler.Kjente at jeg begynte å bli trøtt, og antok at neste leg ville bli en trøtt affære.Måtte også spørre loungebetjeningen om hjelp til å finne reg. på flygningene med Asiana, noe de gjorde med et smil, ETTER at de skjønte hva jeg mente. Måtte vise dem et bilde av LH-maskina jeg hadde på kameraet før de forstod hva jeg mente Etterhvert som boarding nærmet seg,gikk jeg ned og utforsket terminalen.
AtICN-KoreanandAsianaaredominatingc.jpg

Asiana744pushbackonlyAsianainthispa.jpg

Det overrasket meg hvor lite folk det var,det var tross alt fredag ettermiddag.

AlmostemptyterminalatICN.jpg

Fant utgangen og der stod Asiana sin 767-300 og ventet, for min jomfrutur i denne typen

OZs767-300myflighttoNRT.jpg

ICN-NRT: OZ106-14.mai kl.1710-HL-7506/767-300 – 3G

Som jeg har nevnt var jeg nokså trøtt idet boarding startet, og også her var det dedikert inngang for business,*Gold etc. Kom meg om bord som en av de første, og heldigvis var det ikke så varmt om bord her.Skjermen virket , og business i 763’en til OZ er 2-1-2 konfig. Kanskje en 75% belegg.Alle fikk immigrasjons-og tolldeklareringsskjema som jeg fyllte ut med en gang.

Noen bilder fra taxiing :

Taxiingtotake-offICN-NRTKoreandomin.jpg

Korean737lookingsmallamongthegiants.jpg

Jeg fikk utlevert pute og pledd på request,fant meg en behagelig stilling og sovnet nesten umiddlebart.Hva de servert på denne flighten aner jeg ikke, men da jeg våknet var det en lapp på stolen foran meg,hvor crewet håpet jeg hadde sovet godt, og hvis jeg ønsket noe var det bare å si fra. Fantastisk synes jeg…..

FellasleepimmediatlyICN-NRTthisnote.jpg

Det var blitt mørkt ute og vi landet på NRT bare 10 min etter at jeg våknet.Lang taxetur til parkering på terminal 1-nord. Tidlig av og rett ned til immigrasjon hvor det var litt kø, men det tok bare 10 min, så var man gjennom.Tollen tok lenger tid, da dama ville gå gjennom kofferten min etter at jeg sa jeg skulle bare være to dager. Hun fant ingenting av interesse,ønsket meg velkommen til Japan og sendte meg av gårde. Var litt usikker på om jeg skulle ta Narita Express eller en av hotellbussene, men valgte bussen tilslutt. Var ca 30 min å vente til den gikk,det samme med toget forresten.Lite trafikk på veiene så turen tok ganske nøyaktig 1 ½ time(mitt hotell var selvfølgelig siste stopp).Deilig å komme fram til hotellet, kom meg på rommet,dusjet og hoppet rett til køys.

Hotellet jeg bodde på var Grand Hyatt Tokyo, vil anta det er et av de beste hotellene i byen....dette ligger i et område som heter Roppongi Hills,et av byens bedrestilte områder etter hva jeg skjønner. Fikk oppgradert rom til Club , slik at jeg fikk gratis frokost ( og her må jeg passe på å takke Tommy777 for hjelpa ; Thanks buddy -owe you one :drink ). Herunder følger noen bilder av rommet mitt,området og maten jeg spiste :

Room1210atGrandHyattTokyo2.jpg

Badet :

Room1210atGrandHyattTokyo4.jpg

Room1210atGrandHyattTokyo5.jpg

Sånn artigdass,med varme og vasking bak... :p :

Room1210atGrandHyattTokyo7.jpg

Room1210atGrandHyattTokyo6.jpg

Selvfølgelig stor TV og BOSE-anlegg :

Room1210atGrandHyattTokyo3.jpg

Utsikten var grei ;man så bare by :

Viewfrommyroom2-GrandHyattTokyo.jpg

Viewfrommyroom3-GrandHyattTokyo.jpg

ExteriorviewGrandHyattTokyo.jpg

En park like ved hotellet :

Aniceparknexttomyhotel.jpg

Skikkelig fersk sushi, Kirin og sake fikk man også :

Mysushi-chefpreparingsomegoodies.jpg

Salmontunaandshrimp.jpg

Yummiinmytummy.jpg

Også var det disse automatene da :

Wendingmachineseverywhere.jpg

hehe .. tøft .. må si det frister å ta en slik tur, men er ikke sikker på at jeg finner sympati i heimen ... :colgate:

He he, blir vel omtrent slik her i gården også...:) Men det ser jo absolutt ut som om at du hadde en fin tur, så jeg sier takk for tripreporten!:up:

Sykt bra rapport så langt ! Gleder meg til å se mer om det er det.. :)
Stilig med trykk i smøret.. :D

Takk for flott rapport, dette må ha vært en fantastisk opplevelse! Siste del av reisen høres litt slitsom ut, hvorfor reise via både Beijing og Seoul?

Back