Vi kan vel fortsette med turen mellom Beijing og Seoul
PEK-ICN: OZ334-14.mai kl.1155-HL-7596/777-200 – 3K
Min 772 til ICN -
Boarding begynte ca 1125, og det var egen dedikert linje for business,*Gold etc.Idet jeg skulle gå om bord kom en av personalet bort til meg og spurte om jeg var ”Mr.Husan”, noe jeg bekreftet.Ble så overlevert boardingpass for ICN-NRT, med en beklagelse om at dette ikke ble gjort tidligere og et bukk. Fantastisk høflig syns jeg, takket hjerteligst og gikk om bord. Solen var kommet opp og stekte godt i broen, og om bord var det ikke bedre,det tok litt tid før AC kom på i flyet. Fikk knipset noen bilder av kabinen før det ble for fullt.
Setet mitt - 3G -
Rad 3 og 4 i businesseksjonen -
Skjermen på setet mitt fungerte dessverre ikke-ga beskjed om dette og spurte om de ventet fullt hus,noe de gjorde,så å bytte plass var uaktuellt. De skulle restarte systemet og se om de fikk det til å virke. Utdeling av vann/juice kom i gang og etter hvert begynte menneskestrømmen å avta og tilslutt lukket de dørene. Sikkerhetsdemonstrasjon ble etterfulgt av et bukk av alle crewmedlemmer for publikum før vi pushet ut,noen minutter forseine.
Noen bilder under taxiing -
Beklager dårlig kvalitet på bildene, men det var mye smog :
Mange småe kinesiske griser -
Etter take-off,skikkelig bedriten luft -
Kaptein kom på PA og fortalte om kort flytid i dag, bare 1 time og 45 min(normalt 2 timer og 5 min), slik at crewet kom raskt i gang med utdeling av meny og hva du ville drikke til.Dette ble notert ned FØR vi hadde tatt av faktisk, så alt var klart til vi kom opp og sikkerhetsbeltetlyset ble slukket. Valgte scampi med ris og grønnsaker, og det smakte nydelig-
Fikk også en tube med chili-paste(har lest om denne på FT) og den gjorde virkelig sus i serken.Valgte cola til maten, men måtte bite i gresset og bestille en øl også.Husker dessverre ikke navnet, men god var den. Slappet litt av etterpå,med musikk og litt lesing.Landet ca 1445 lokal tid,med fin utsikt over bukta og flyplassen på innflygning.
Taxet ikke så langt før vi parkerte, og jeg var vel nesten først av.Tuslet gjennom ankomst og transfer internasjonal, kjapp sikkerhetskontroll her også(også bemannet av bare damer) og kom meg kjapt opp i loungen hvor jeg endelig fikk litt strøm til laptopen. Det funket ikke i Kina….. Kikket litt på folk og fe,puslet med rapport og bilder og tok meg en øl og litt nudler.Kjente at jeg begynte å bli trøtt, og antok at neste leg ville bli en trøtt affære.Måtte også spørre loungebetjeningen om hjelp til å finne reg. på flygningene med Asiana, noe de gjorde med et smil, ETTER at de skjønte hva jeg mente. Måtte vise dem et bilde av LH-maskina jeg hadde på kameraet før de forstod hva jeg mente Etterhvert som boarding nærmet seg,gikk jeg ned og utforsket terminalen.
Det overrasket meg hvor lite folk det var,det var tross alt fredag ettermiddag.
Fant utgangen og der stod Asiana sin 767-300 og ventet, for min jomfrutur i denne typen