DY LN-DYT - status

Og LN-DYT har i dag hatt sin første tur til LPA, tror jaggu dette var premiere turen også jeg gitt med pax....

Skyliner hevder denne skal gå fra Kemble til Napoli i dag
Og det hadde de rett i, om enn noe forsinket.
Etter et drøyt år på bakken er den nå på vei som DY8933/NOZ3RT for litt italiensk pleie før den skal tilbake i trafikk om noen uker.

Hva slags arbeid blir gjort med flyene der nede egentlig? Regner med de gjør mer enn å støvsuge gulvet og vaske vinduer?

Hva slags arbeid blir gjort med flyene der nede egentlig? Regner med de gjør mer enn å støvsuge gulvet og vaske vinduer?
Uten at jeg har førstehånds kjennskap til det vil jeg tro at det er de punkter i vedlikeholdsprogrammet som har forfalt mens den har stått lagret. I tillegg kan komme en "Return to Service-prosedyre" (som er ganske omfattende) som ikke har blitt, eventuelt kan ha blitt utført der flyet har vært lagret.
I denne sammenhengen trengs en godkjenning fra luftfartsmyndigheter (Permit to fly) for posisjonsflygingen til vedlikeholdsbase.
I tillegg kan komme en reversering av modifikasjoner gjort da flyet i sin tid ble tilbakelevert til eier samt en pakke av vedlikeholdsarbeider av mer rutinemessig karakter, altså som DY's normale "vintersjekker".

LN-DYT i trafikk igjen i dag, første ut ble DY932 OSL-CPH.
Det ble en solid forsinkelse på returen (DY933), regner med at kjerra var grinete for å ha blitt vekket fra dvalen...

Back