Og det hadde de rett i, om enn noe forsinket.
Etter et drøyt år på bakken er den nå på vei som DY8933/NOZ3RT for litt italiensk pleie før den skal tilbake i trafikk om noen uker.
Uten at jeg har førstehånds kjennskap til det vil jeg tro at det er de punkter i vedlikeholdsprogrammet som har forfalt mens den har stått lagret. I tillegg kan komme en "Return to Service-prosedyre" (som er ganske omfattende) som ikke har blitt, eventuelt kan ha blitt utført der flyet har vært lagret.
I denne sammenhengen trengs en godkjenning fra luftfartsmyndigheter (Permit to fly) for posisjonsflygingen til vedlikeholdsbase.
I tillegg kan komme en reversering av modifikasjoner gjort da flyet i sin tid ble tilbakelevert til eier samt en pakke av vedlikeholdsarbeider av mer rutinemessig karakter, altså som DY's normale "vintersjekker".
LN-DYT i trafikk igjen i dag, første ut ble DY932 OSL-CPH.
Det ble en solid forsinkelse på returen (DY933), regner med at kjerra var grinete for å ha blitt vekket fra dvalen...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.