Var en tur i Edinburg i juni. Fikk med meg:
-Slottet som var en spennende bygning med mye historie
-Camera obscura som også hadde mye andre optiske fenomener å se.
-Royal Mile med mye å se og gjøre
-sekkepipe, perkusjon og parademarsj i alle mulige kombinasjoner
-En tur opp på Arthur's Seat med fin utsikt over regionen.
-En båttur til ruinøya Inchcolm hvor man også kan se seler og lundefugl.
-Et besøk av Rosslyn Chapel fra DaVinci-koden. Krypten ser ikke ut som på filmen, men det er mye spennende utsmykkninger blandt annet med noen plantearter som enda ikke var kjente i Europa de de ble laget.
-En togtur ut til Falkirk for å se Falkirk Wheel, en roterende båtheis som er et spektakulært mekanisk mesterverk som ser ut som en kunstinstallasjon.
-I juni har de Moonwalk hvor ca. 10.000 kvinner går en hel maraton gjennom natten for å samle penger og gi oppmerksomhet til brystkreft. Med høy bh-faktor i toget blir dette veldig mye liv.
Og så masse hyggelig skotter. Kan ikke helt se hva Liverpool skulle ha å stille opp mot dette.
Tiltredes 100%, men det er faktisk veldig mange hyggelige personer i Liverpool også. Fin oppsummering av Edinburgh's attraksjoner, fikk lyst til å reise tilbake dit
Det er sikkert riktig, men hele nord-England og Skottland for den del er vel strengt tatt fullt av hyggelige mennesker...Attraktiviteten til Edinburgh som destinasjon er uansett mange, mange ganger høyere enn Liverpool sett fra mitt ståsted.
Takk for gode tips folkens. Hvor i Edinburg bør man bo?
Jeg har sett at de har et hilton hotell der til en ikke altfor avskrekkende pris. Ligger det ok?
Hilton Edinburgh Grosvenor hotel
Herlig med slike hoteller som ikke er tilhører spesielle kjeder - alle de ovenfor er unike og selv hver rom er er unike med forskjellige temaer. Vil nesten påstå at Edinburgh overgår selv London på hotelsiden i sitt mangfold.
Problemet var å skulle finne plass til ungene i tillegg til oss selv på flere av disse hotellene...![]()
Det har ikke jeg.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.