Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Vært rimelig heftig her i Berlin i dag. Masse babu biler rundt omkring her også så det har sikkert ikke vært enkelt på Tegel og Schönefeld heller.
Den nye flightradar24-app'n viser vær/byger og senest i dag la jeg merke til at fly fløy rundt de mest fargerike områdene (som sier noe om styrken i været).
Ja har den nyeste appen i gold og det ser ut til at flyene unngår de mest aktive områdene. Snirkler seg rundt det verste været.
Hei CFM
Jeg sitter bare baki og skjønner mindre av det du her skriver. Kunne du forklart hva som står her, eventuelt ledet meg rett vei med en link eller noe?
 .
. Termikk, det er vel det glidefly utnytter mye. Merkes på varme dager.
 Termikk, det er vel det glidefly utnytter mye. Merkes på varme dager. 
Tak fordi du gav dig tid, Gunnar!
Engang i det forrige århundrede sad jeg på jump seat i cockpittet
på en Convair CV-440, fra CPH til BLL. Undervejs mødte vi en heftig CBer,
og kaptajnen gjorde et stort nummer ud af at fortælle, hvorfor vi skulle
flyve uden om. Siden dengang har jeg altid håbet, at alle kaptajner var
lige så kloge som ham .....

Til alle som skal ut å fly i sommer, her er værside som jeg bruker mye
Man får veldig enkelt og raskt et bilde av hva man har i vente. La oss si vi skal fly ENGM-EDFF. Gå til denne siden
http://www.ogimet.com/gramet_aero.phtml.en
I den første ruten legger du inn engm_eddf (evt engm_ekch_eham_eddf hvis du vil ha med noen "waypoints")
I neste rute legger du inn når turen starter f.eks om 4t. Turen til EDDF tar vel ca 2t så vil vil være fremme om 6t
Da får du denne;
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.