Litt OT. Tog i Frankrike.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Hei, dette er muligens litt OT, men jeg håper at noen kan hjelpe meg alikevel. Vi (jeg og min kjære) har tenkt oss til Frankrike i sommer. Tenkte først å ta fem dager i Paris og deretter ta tog til Nice og fly hjem derifra.

Et sentralt element i planlegging av ferien er å bestille tog fra Paris til Nice. Men sliter med å finne en søke/booking motor som funker. Har hørt at Deutche Bahn sin side skal være bra. Men i følge den kan man ikke booke togbilletter så lang tid i forveien.

Noen som har noen tips. Kan man satse på å kjøpe togbilletter Paris-Nice ved ankomst Paris?

www.sncf.fr är den bästa egentligen med service på engelska.Du kan köpa biljetter vid ankomst till Paris med det riskerar att kosta därefter.

De nye franske nettsidene til SNCF er lite brukervennlige med unntak av voyages-sncf.com, men de har allikevel egne sider for bestillinger utenfor Frankrike: http://www.tgv-europe.com/. Her får man billettene sendt kostnadfritt til Norge.

På strekningen Paris-Nice er fly raskest og ofte rimeligst (Easyjet). Ønsker du allikevel å ta tog vil jeg anbefale å sjekke ut iDTGV. Har aldri tatt det selv, men dette er lavpris-TGV som gjerne er rimeligere enn vanlig TGV hvis man er tidlig ute. iDTGV presenteres som nytt og moderne, og på sommeren arrangeres disco ombord på nattogene :)
(iDTGV opereres også av SNCF og bestilles dermed på samme nettsted)

Back