Re: Litt OT: Sjefene går fra GO
Dette var ventet og ingen bombe at ikke dette tok av.. i alle fall sett fra mitt utsiktstårn.
Online kundene ønsker ikke å bli "pakket" inn i låste og tildels rigide opplegg som ikke gir noen merverdi i form av enklere bookingkonsept eller betydelig lavere priser enn hva de kan pakke selv på ett eller flere nettsteder.
Vi vet i dag at i snitt sjekker en kunde 3,5 forskjellige nettsteder før reisen kjøpes. Skal man i tillegg booke hotell legges det til ytterligere 3-4 nettsteder og kunden gjør sitt valg basert på beste personlige pakke som da er vurdert ut fra tidspunkt , pris, selskap man skal fly med, hotellpris, hotellokasjon og ikke minst i henhold til de behov som finnes på akkurat den unike reisen.
Sett ut fra disse kriterier har jeg vansker med å se hva slike konsept som det GO kommer med kan tilføre kundenes behov.
Stadig flere mennesker blir mer og mer bevandret i hvordan man finner de mest passende reiseopplegg for sine behov, og min spådom er at stadig flere ønsker å sy sammen egne pakker i framtiden, uten at det skal p(r)akkes på dem av aktører som skal sette opp dette på forhånd, med tildels kompliserte bookingsider med veldig mange kriterier innebygd.