Litt moro for de av oss som kan lese et prisbile i Amadeus

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Amadeus får det umiddelbart til å se litt nerd'ete ut å kunne lese det som står der. Hvorfor ikke utvikle et liiiiiiite GUI og sørge for at data presenteres bedre enn det gjøres i dag? Spart tid i utdanning av de stakkars menneskene som må lære seg dette. Det er ikke nødvendig å gjøre det vanskeligere enn det trenger å være... vel... nok O/T fra meg for i dag:)

De fleste GDSer ser forholdsvis like ut, og det har jo vist seg fungere ganske bra. Det går kanskje å presentere det samme på en mer "flashy" måte, men hva oppnår man med det? Som i alle yrker så er det ting som man helt enkelt må lære seg, og som i alle yrker er det alltid (vel) mer enn det andre utenforstående vet, de fleste jobber er vanskeligere enn de ser ut fra utsiden.. Om du synes dette ser kryptisk ut så skulle det sett en PNR-historie! :-) Men bare vent, LN-MOW og hans gutter lager sikkert noe revolusjonerende med SITA Horizon GDS!

Tror ikke husets økonomer og flyfolk hadde forstått så mye om jeg tegnet og fortalte om geologi på stammespråket heller :)

Finnair har noe amadeusgreier i Windows men jeg tror ikke det nødvendigvis gjør livet enklere. Kanskje litt?

Men du skulle tatt en tit bak innsjekkskranken og se hva slags gammaldags programmer som brukes. Nå har jo SAS laget en GUI over sitt gamle system så de har skjønt det. Men KLM f.eks. bruker fremdeles Codeco med røter tilbake til en tid der datamaskiner omtrent var science fiction. Men det værste jeg har sett her CO sitt system. Det ble laget på 60-tallet fortalte de på kurset. Og spør du meg har de ikke gjort mange endringer etter det.
Tidligere jobbet jeg på et hagesenter. In en av drivhusene de hadde der ble vanningsanlegget styrt av maskin fra begynnelse av 70-tallet. If it ain't broken, don't fix it!

Hilsen,
Laurenz

laurenz, displayene i AYRes (gamle QIK-res) som du refererer til er jo like dem i Amadeus, det er bare at man bruker "cells" og "keypads" istedet for lange kommandoer. Men det som dukker opp på skjermen ser helt likt ut. Med AYRes kan man gjøre ting meget kjapt når man behersker det, raskere enn "vanlig" Amadeus. Men det er jo samtidig litt kjedelig å glemme de gamle kommandoene. Selv skal jeg tilbake til KOMMAS på mandag, tror det ligner en del på CO sitt system desverre. ;-) Er det ikke SHARES det heter?

Har ikke brukt AYRes, bare sett på. Løsningen høres ikke dumt ut.
Shares er det det heter ja og FOMS eller noe sånt heter vel innsjekkingsdelen. Skrekk å gru!

Hilsen,
Laurenz

Hmm, snakker vi noe RTW her nå for en tid tilbake siden eller? Et svakt minnesbilde dukket opp. Men for å svare på spørsmålet - ja, jeg husker dårlig!

Back