• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Litt mer fra ATL 1999-2000

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Oppfølging til http://forum.scanair.no/showthread.php?t=35010

Starter med noen bilder fra Cargo South og litt generelle fraktere:

mow_md11.jpg

Min første jobb på ATL var her, som fraktpusher for Eva.

cargosouth.jpg

Det kunne være ganske trangt om plassen der nede.

HL7424.jpg


N537MC.jpg


polar.jpg


N479EV.jpg


PH-MCE.jpg


N508MC.jpg


Skulle man ha tollsegl på ID-kortet, måtte man inn til tollsjefen - og slik så det ut foran på skrivebordet hans:

customs bee.jpg
 
Nierhjørnet - tre generasjoner. Vi åpner med et par fraktere:

N199US.jpg


N205US.jpg


Så noen pax-niere:

N401EA.jpg


N209ME.jpg


N848AT.jpg


Noen MD80'er:

XA-SFO.jpg


N808NK.jpg


N978TW.jpg


Og til slutt et par MD95'ere

N942AT.jpg


TW_MD95.jpg


Mer kommer i løpet av kvelden ...

.
 
Så var det 727-hjørnet. Det var fortsatt en del slike i trafikk.

N723AA.jpg


N363PA.jpg


N901RF.jpg


N290NE.jpg


N1910.jpg


Stand by for 'grisehjørnet' og 'passerikkeinnsammenmedrestenhjørnet'.

.
 
Så var det klart for grisebingekapitlet. Først to av den halvgamle generasjonen.

N304FL.jpg


N373US.jpg


resten ar av den gammeldagse sorten ... ;)

N135TA.jpg


sierra.jpg


N344TM.jpg


N737Q.jpg
 
Det har virkelig skjedd ting i luftfarten. Jeg forstår godt de som savner gamle klassikere.
 
Da tar vi de siste for idag. Som lovet - 'passerikkeinnsammenmedrestenhjørnet' - som åpner med et par Delta'er.

DL777.jpg


N6701.jpg


Så en gammel dronning, som såvidt jeg vet fortsatt flyr.

N28AA.jpg


Noen grom-åttere:

N30UA.jpg


N828AX.jpg


N500MH.jpg


Og til slutt - mine favorittwidebodies - i fri utfoldelse:

N117WA.jpg


HB-IWN.jpg


N75AA.jpg
 
TWA`s siste design var kjempelekker...snakk om å gå fra himmel til helvete når de fikk ny eier/design.
 
ATL hadde Swissair's siste 747-avgang. Jeg var selvfølgelig på plass.

747_1.jpg

En veldig grå dag, og maskinen divertet nesten til Birmingham, AL (BHM).

747_2.jpg

Gjennom brannvaktas vannsalutt

747_3.jpg

LN-MOW i styrhuset

747_4.jpg

Pent parkert før avgang

747_5.jpg

Taksende ut av Ramp 5

747_6.jpg

Det ble dusj også ved avgang. Lett uskarpt, men jeg synes bildet likevel ble ganske dramatisk.

.

Har en liten bolk bilder til, men den får vente til søndag en gang.

.
 
Dette er så herligt å se på LN-MOW:exclaimation

X-tra herligt med bilder av 737-200 :up:

Legger også merke til DHL 727'en har noen små wing-lets.

At Kitty Hawk har hatt 9'ere er nytt for meg, en snerten liten kjerre:)
 
Dette er de siste .. Og her er et par til Martin:

Fedex-hjørnet:

N680FE.jpg


N391FE.jpg


CRJ-hjørnet:

N587ML.jpg


N894AS.jpg


727-hjørnet:

N286SC.jpg


XA-AAQ.jpg


N7466U.jpg


Airbus-hjørnet:

C-FTDI.jpg


LHA340.jpg


OE-LAP.jpg


MD-hjørnet:

N943AT.jpg


N810DE.jpg


Breibukshjørnet:

LV-ZPL.jpg


F-BPVZ.jpg


736.jpg


HB-IWU_2.jpg


HB-IGE_2.jpg


Dett var dett. Takk for titten!

.

.
 
Last edited:
dejlige billeder, Andreas..mange fra en svunden tid....
du har vel scannet dem ?

Har lige selv købt en scanner en Canon 8800F
Hilsen
ole
 
De er scannet med en 77-dollars liten Canon scanner/printer/fax (MX310) .. synes det ble helt kurant, jeg! Litt fargejusteringer og sharpening er alt jeg har gjort.
 
Si hva du vil Andreas, si hva du vil....men ingenting slår DC-8'ern altså.....
Makan til linjer finnes ikke idag...:D..:D..:D
 
Back
Top