• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Litt fra Kjevik (Dak+++)

LN-GBM

ScanFlyer Silver
Gjett om jeg fikk farten opp da jeg kom hjem fra jobb og fikk se en Dakota komme opp fra Kjevik, da var det bare å utsette middag ja.

dak_taxi_web by LN-GBM, on Flickr
Den landet akkurat idet jeg kom ut, ikke akkurat dagligdags. Var nok dagligdags en gang, men.

rrb_web by LN-GBM, on Flickr
Så litt av det dagligdagse, LN-RRB tar av mot Gardermoen.

d_icrf_web by LN-GBM, on Flickr
Flyttet meg til Kjevikstranda for å se om jeg kunne få et glimt av Dak'en derfra, det gikk ikke. I stedet fikk jeg denne, en Cessna 404 Titan Courier fra BSF Luftbild.

noz_1024_web by LN-GBM, on Flickr
Gidsken Jakobsen kom også seilende inn over fjorden mens jeg stod der.

noz_to_web by LN-GBM, on Flickr

noz_3_web by LN-GBM, on Flickr
Vanligvis sier man at det som går opp, det må komme ned. I dette tilfellet er det motsatt da Gidsken forsvinner østover igjen etter en kort stopp.

dak_to1_web by LN-GBM, on Flickr
Og da var det avgang for nok en rundtur. Var ikke lange turene den var ute på.

dak_to_web by LN-GBM, on Flickr

dak_bru_web by LN-GBM, on Flickr
Og nede igjen...

kzt_to_web by LN-GBM, on Flickr
Hadde det bare vært mulig å ha fått denne på et bilde sammen med Dakotaen. Fokker 70, PH-KZT. Leste nettopp på sidene til Fokker at de holder på å bytte seter på Fokker-flåten til KLM, de planlegger å fly dem fram til 2018.

rru_to1_web by LN-GBM, on Flickr
Får avlsutte med LN-RRU som tar av.

Bra dokumentasjon :)
Enda flere flott bilder av Dakotaen, settes alltid pris på!
Ikke så dagligdags lenger med Cessna 404 heller ;)

Back