litt EKCH fra siste uke

RuneGaus

Klovn
det er så godt vær om for tiden, så er det vanskelig å la være!

kom ellers gjerne med kommentarer, alt mottaes med takk: godt eller dårlig....

IMG_6261crop.jpg

IMG_6259crop.jpg

IMG_6256cropcopy.jpg

IMG_6248crop.jpg

IMG_6265crop.jpg

IMG_6274crop.jpg

IMG_6281crop.jpg

IMG_6284crop.jpg

IMG_6278crop.jpg

IMG_6400copy.jpg

IMG_6407copysmall.jpg

Det var det for denne gang, takker for titten :)

Last edited:
jo liten ting til.... man blir så glemsk på sine eldre dager: jeg var jo også forbi denne beech'en sist uke!

IMG_6240crop.jpg

IMG_6242crop.jpg

IMG_6243crop.jpg

Så var det det, det lover jeg... skal ikke plage dere på en stund igjen nå! ;)

Det er ikke så ofte jeg kommenterer bilder lenger men denne posten måtte jeg bare si noe om... Sylskarpt og kjempeklare og fine bilder!

takker for hyggelige kommentarer, men savner kritikk?!?! :angry:

happy landings//rune

PS skal nok "plage" dere mere etterhvert også i fremtiden hvis dere ønsker, stay tuned!

Det var jo ikke mye å kritisere her! Slutter meg til rekken av dem som skryter over skarpe og fine bilder med supre motiver!

Jeg vil også gjerne plages mer med slike!!

BF:cool2

Skal det være noe umiddelbar kritikk så må det være fotografens refleksvest som svakt er synlig under KLM/AF-tittelen, litt forstyrrende i mine øyne. På beecen var speilbildet helt greit for det er det speilingen som er tema.

men for all del, plag oss gjerne mer.

Jeg gleder meg til vi kan ta det samme bilde på OSL som ditt første bilde (en rekke med SK/LX/AB/LH) :D

Skal det være noe umiddelbar kritikk så må det være fotografens refleksvest som svakt er synlig under KLM/AF-tittelen, litt forstyrrende i mine øyne. På beecen var speilbildet helt greit for det er det speilingen som er tema.

Det la jeg ikke merke til, men du har så rett så rett.... bildet er fixet og lastet opp igjen uten refleksjonen fra min sjenerende/sjarmerende jakke ;) takk for bemerkelsen discus! :)

ellers lurer jeg på hva dere synes om en annen ting: i et annet forum var det en som syntes lysmasta bak finair retroen(det første bildet der) burde taes bort... Klonet vekk masta + trappene, men dette er vel på grensen til bildemanipulasjon(ta bort/legge til ting som existerer/ikke existerer)
Bildet er utvilsomt bedre uten forstyrrende objekter, men jeg vet det er mange sterke meninger om dette og lurer på hvor dere mener grensen går/ikke går for hva man kan tillate seg?

IMG_6400fixcopy.jpg

Fantastisk flotte bilder! Likte spesielt godt det første med de fire airbus'ene på rekke. Og den BBJ'en var jo dritlekker. Ellers var de jo klare og fine og med en knallblå himmel.
Kan jeg spørre hvilket kamerautstyr du bruker?

PS. Fant ikke noe å kritisere..

Kan jeg spørre hvilket kamerautstyr du bruker?

Åjada, canon G9 og thats it! :cool: Selvfølgelig etterbehandlet med/i Photoshop og NeatImage....

Men er det ingen som har meninger rundt manipulering? Hva kan man tillate seg og ikke????

check4//rune

PS GOD PÅSKE!!!

Men er det ingen som har meninger rundt manipulering? Hva kan man tillate seg og ikke????

Forstyrrende element som ikke har noe å si for bildet og hovedobjektet må du gjerne fjerne. Om du manipulerer bort de trappene eller noen fysisk hadde fjernet dem før du tok bildet blir jo egentlig det samme.
Syns det er mer betenkelig når det er menneskekropper og ansikter som retusjeres til det perfekte. Slikt skaper et skjønnhetsideal som er uoppnåelig. Men så har jo ikke det noe med fly å gjøre:o

Om du manipulerer bort de trappene eller noen fysisk hadde fjernet dem før du tok bildet blir jo egentlig det samme.
Syns det er mer betenkelig når det er menneskekropper og ansikter som retusjeres til det perfekte. Slikt skaper et skjønnhetsideal som er uoppnåelig. Men så har jo ikke det noe med fly å gjøre:o

Ser poenget ditt, og jeg er av tilnærmet samme oppfattning... Trappene er kanskje ikke det værste siden de kan, som du sier, flyttes fysisk. Men lysmasten? Den har stått der i mange år og blir stående i mange år til, og den er værre å fjerne in real life enn i pixelverden. Selv mener jeg den ligger i gråsonen for hva man kan tillate seg...

fortsatt god påske til godtfolket :)

PS Faktisk nesten så jeg synes det mangler noe på det bildet etter masten ble fjernet(CPH: et hjem for meg, en flyplass for deg) :P

Last edited:
Kjempegode bilder, Rune !!

Jeg tilhører vel dem som mener at en lysmast ikke forstyrrer bildet så lenge den er bak flyet.... Og som du skriver står den nå der, og vil alltid gjøre det. Vil ikke klage, men jeg ville ikke redigert den bort.

Skal man ha et fly helt uten lysmaster, må man ut ved Flyvegrillen eller på approach

Og så gleder jeg meg til å få se OH-LVE "live", når det nå måtte komme....

Back