• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lindegaard lämnar SAS under hösten

Replying to Topic 'Lindegaard lämnar SAS under hösten'

Den glimrende og insiktsfulle politikeren Per Sandberg, FRP, kaster seg inn i debatten ..

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/16/466341.html

Kanskje han kaster inn politikerhåndkleet og tar jobben selv?

Edit; Ellers går jeg for den tidligere foreslåtte Randi Flesland. Jeg tror hun kunne gjort mye for SAS med sin smidige og tolerante stil og hennes egenskaper innen konflikthåndtering.

Det er vel grunn til å tro at de velger en person utenfra SAS systemet. Det er sjeldent at en toppjobb i et slikt stort firma blir tatt innenfra.

Hadde jo vært kult med Petter Stordalen som ny sjef i SAS. Men han er vel hotellofil og blir ved sin lest?!?

Rimi-Hagen er vel forsåvidt også ledig på markedet. Kunne blitt et godt lederpar i SAS sammen med Randi Flesland! Radarparet?:)

Ellers kan jeg også stille meg til diposisjon for stillingen. Hørte du det Myklebust??

BF:cool2

Petter Stordanen!!!
Han er en flott type, men det er et stort skritt å ta fra å være hotellkonge til å være luftens hersker. Særlig når man ikke har erfaring fra flybransjen, noe sikkert ihvertfall de flyvende kommer til å kreve.

Vel hverken Stordalen eller Rimi Hagen er toppledere. Nå er riktignok Stordalen sjefen i Choice, men det er stor forskjell på en investor og grunder i forhold til en toppleder.

Marie Erhling kunne være et godt valg, men det blir neppe henne.

Er det noen større flyselskapet som har kvinnelige CEO ?

/G

Spår mannefall i SAS

indegaard har selv godkjent en rekke nye direktører ved oppdelingen av SAS i 15 datterselskaper. Også den øvrige konsernledelsen SA er det han selv som har utpekt, melder Dagens Næringsliv som siterer et intervju i den danske næringslivsavisen Børsen.

Nå forventer han at den nye konsernsjefen på samme måte som ham selv vil utpeke sine egne folk i lederstillingene i konsernet.

- Det er en oppgave for en konsernsjef å ha det rette team omkring seg og det rette team i datterselskapene, sier Lindegaard til Børsen.

Høylytte diskusjoner pågår om hvem som blir etterfølgeren til Lindegaard. Interne kandidater skal være John S. Dueholm, Gunilla Berg, Maria Ehrling og Håkan Ericson.

Lindegaard ønsker ikke å peke på en aktuell kandidat og avkrefter at det finnes noen egentlige kronprinser.

http://n24.no/boers-og-finans/article1324563.ece

Bare det ikke blir noen fra sport eller olympiatoppen så aksepterer jeg det meste.

Ehrling SAS-favoritt
TeliaSoneras Sverige-sjef Marie Ehrling er forhåndsfavoritt til å ta over etter Jørgen Lindegaard som konsernsjef i SAS.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article796557.ece

Originally posted by P.A. VIKING
Ehrling SAS-favoritt
TeliaSoneras Sverige-sjef Marie Ehrling er forhåndsfavoritt til å ta over etter Jørgen Lindegaard som konsernsjef i SAS.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article796557.ece

Låt oss för allt i världen, för allas skull, anställdas, aktieägarnas, passagerarnas, hoppas att det är ett fullständigt ogrundat rykte! Katastrof !

De kan jo umulig ansette henne før saken eventuelt er avgjort. Og jeg vil ikke anbefale å gjøre det etterpå heller. SAS trenger ikke en leder som har vært anmeldt for korupsjon. Men uansett så skal den svensek, danske og norske regjering blande seg inn. Så ei skikkelig suppe vil det bli. Tipset må jo være å spørre jan bøhler om hvem som bør bli sjef:cool2

Originally posted by RolfL
Låt oss för allt i världen, för allas skull, anställdas, aktieägarnas, passagerarnas, hoppas att det är ett fullständigt ogrundat rykte! Katastrof !

Då blir jag nyfiken, varför är Marie Ehrling en katastrof för anställda, aktieägare och passagerare? Mitt intryck av henne är gott, men jag har å andra sidan aldrig haft henne som chef.

Originally posted by Vendia

Det er vel svært ikke at nævne den fremragende Barbara Cassani, der skabte "Go" (Go Fly Limited, Stansted). Det var måske ikke noget stort luftfartsselskab, men hendes indsats er vist bredt anerkendt. Hun er er vel i øvrigt ledig for tiden.

Kanskje hun tar i mot telefoner?

Originally posted by Vendia

Icelandair havde en kvindelig CEO i Ragnhildur Geirsdóttir.

Det var hun som trakk seg i protest da guttene begynte å leke med Sterling, var det ikke?

Ellers har vi jo Colleen Barrett, President for Southwest.

Originally posted by jikswoboB
Mitt intryck av henne är gott, men jag har å andra sidan aldrig haft henne som chef.

Jag förstår ! Det finns tyvärr många som haft det !

Originally posted by RolfL

Originally posted by jikswoboB
Mitt intryck av henne är gott, men jag har å andra sidan aldrig haft henne som chef.

Jag förstår ! Det finns tyvärr många som haft det !

Men hva er det dama har gjort galt?

Originally posted by Isbamse

Men hva er det dama har gjort galt?

Marie Ehrling har vel invitert noen til å se på Mamma Mia...

Jeg tror det blir en kvinne, og ikke fra Norge.

Synes Ehrling er et bra valg - men saken mot henne i Telia kan stoppe en return to SAS. Men viktigere enn kvinne eller mann er kompetansen...så kan vi ta det som et eventuelt pluss at det blir en kvinne... Men ikke alle kvinnelige ledere er bra - se bare på Hotel Continental i Oslo...:naughty:

... og naa har han visst bestemt seg for aa trekke seg umiddelbart ... Kanskje like greit. Det gaar litt vel mye paa hans person naa ...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=119555

Kan hende en ny kandidat er klar.....

Men dette blir vel rett, så slipper man å tro at Jørgen vil skade SAS på noe vis.

-A

Back