LH nye first

Vel neste torsdag vi ute med A346 fra FRA....... Teoretisk lite sjanse , men dersom vil jeg informere... Ser på checkmytrip at kun fruen og jeg har reservert seter nå i dag en uke forut...:rolleyes:

D-AIHT er første 346 med nye F. Ser ikke ut som den har vært så mange plasser enda.....samma destinasjoner går igjen.

Sjekk hvor den har flydd her

Enkelt, legger inn Amadeus-refen, får opp bestillingen. Trykker på "view details" , så får man opp setenummerene. C til FRA og First FRA-ICN..

Trykker på våre setenummer og seatmapen for First kommer opp. Kun to seter reservert, våre to ut av åtte, toseteren på første rad av to rader . Akkurat nå i dette øyeblikk også kun oss som har reservert sete...
:rolleyes:

Antar vel at alle foran i bussen bestiller seter ?? Folk foran e rvel noe kresne med den prisen de betaler ?:drunk:

C til FRA har begynt å fylle opp de første radene, men de kan flytte gardina bakover etter behov...

Trykker på våre setenummer og seatmapen for First kommer opp. Kun to seter reservert, våre to ut av åtte, toseteren på første rad av to rader . Akkurat nå i dette øyeblikk også kun oss som har reservert sete...
:rolleyes:

Antar vel at alle foran i bussen bestiller seter ?? Folk foran e rvel noe kresne med den prisen de betaler ?:drunk:
Trodde jeg også da jeg reiste til PEK med LH - kun to bookede seter på seatmapen til LH 3 dager før avreise, men det ble fullt gitt......og det var da 16 F-seter......

Vel neste torsdag vi ute med A346 fra FRA....... Teoretisk lite sjanse , men dersom vil jeg informere... Ser på checkmytrip at kun fruen og jeg har reservert seter nå i dag en uke forut...:rolleyes:

Huff så leit, hehe! :)

Blir vel nesten som rene privatjet'en det der. Men er litt bekymra for hvordan du skal klare dette du som bare er vant til grisebingen der bak!

Vel, etter å ha tenkt litt, bekymrer jeg meg mer over økonomien din fremover. For etter å ha flydd F, klarer du neppe å karre deg tilbake i grisebingen igjen. Så da blir flybillettene dine fremover mye dyrere enn hva du har vært vant til, hehe!:lol:

BF:cool2

Nye first på 744 ser veldig bra ut, jeg har sansen for å ha både seng og stol. Dette må prøves!
http://www.facebook.com/album.php?a....php?aid=2111193&id=1472169900&closeTheater=1

Etter å ha sett disse bildene har jeg noen kommentarer:

for det første forstår jeg ikke LH som har seter med BÅDE stol og seng. Alle andre flyselskaper klarer jo å kombinere dette. LH må jo tape massevis av penger på dette. Stolen ser jo ut som den de har i F i dag.

Og så til dagens mest festlige spørsmål: Hva gjør den Pieper Heidsieck flaska i LH F cabinen? Står det så dårlig til der???

Etter å ha sett disse bildene har jeg noen kommentarer:

for det første forstår jeg ikke LH som har seter med BÅDE stol og seng. Alle andre flyselskaper klarer jo å kombinere dette. LH må jo tape massevis av penger på dette. Stolen ser jo ut som den de har i F i dag.

Hva er det du ikke skjønner med dette? 16 F seter på upper deck er ikke konkurransedyktig når det gjelder privatliv. De fleste konkurrenter har suiter, og man sitter ikke "sammen" med en anne person. Ved å redusere til 8 seter, vil alle ha både vindu og midtgang, ingen forstyrrende nabopassasjer.
Upper deck tåler ikke vekten suiter, derfor måtte man gå for valgte løsning. Å flytte biz til upper deck og så ha suiter i nesen er jo et alternativ, men det koster kanskje mer å flytte enn valgte løsning. 748-I skal ha suiter i nesen.

Jeg synes ideen med separat stol og seng er imponerende. Klart man kan ha en stol som kan gjøres om til seng, men dette krever nok visse kompromissløsninger. Med separat seng og stol kan man få en stol som er optimert for å sitte i, og en seng som er optimert for å ligge i.

Jeg synes ideen med separat stol og seng er imponerende. Klart man kan ha en stol som kan gjøres om til seng, men dette krever nok visse kompromissløsninger. Med separat seng og stol kan man få en stol som er optimert for å sitte i, og en seng som er optimert for å ligge i.

Veldig godt poeng og tror LH har en fordel her. En kompromissløsning blir sjeldent perfekt og de med mindre man ligger på sykehuset så pleier man ikke innta middagen i senga

Ikke helt saklig - men jeg synes faktisk det ser litt komisk ut med en seng ved siden av, rent estetisk. Er det slik at de har tenkt å servere så mye mat og drikke at folk rett og slett MÅ legge seg nedpå etterpå? Det er sikkert praktisk, nok, men det ser ikke videre elegant ut.

Så utrolig pussig ut på de bildene. Så litt ut som om man lå til utstilling på en høy brisk i vinduskarmen. Mulig vidvinkler må ta noe av skylden her.

Ideen med egen seng er god da. Sjansene for å få et godt underlag må jo være mye større.

Må være irriterende å ha akkurat sovnet i senga så må man stå opp igjen og tilbake i stolen for å ha på seg setebeltet pga turbulens,

Må være irriterende å ha akkurat sovnet i senga så må man stå opp igjen og tilbake i stolen for å ha på seg setebeltet pga turbulens,

Neppe - sengen har nok belte akkurat som man har i tilsvarende stoler. (Med oppfordring om å ha beltet på utsiden av pledd/dyne så crewet kan se at det er festet)

EDIT: Se bildet i post nummer 3 ;)

Last edited:

Det ville vært rart om det ikke er et belte i sengen også ;) Dagen LH First seter er jo også helt flata og ikke noe problem å ligge der med beltet løst på under turbulens

Så har den første 744'n med ny config begynt å fly. Den har blandt annet vært til LAX, SIN og CGK. Må si nok en gang at dette ser bra ut, så kan man jo håpe at det blir ny config om et par mnd.
Det ser ut som både sitte- og liggekomfort er ivaretatt, samtidlig som privatliv er betydelig bedre enn det var tidligere. Uten å ha prøvd, så vil jeg tro at LH nå har et produkt som absolutt er konkurransedyktig i 744.

img3453ph.jpg

img3502jp.jpg

img3477n.jpg

img3450ce.jpg

Hekkan må ein gå fra stolen te senga? Er jo et skritt tilbake, eller skal en si tilsides. Hm, trim er det nye m.a.o
Bortsett fra det så såg det grymt ut som de sier i SE:spin

Back