• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye Etihad First: Residence og Apartment

Ønsker ikke de som betaler for slikt mere privatliv? Ser ut til at alle over 1.90 vil se rett inn i "leiligheten".
 
Ut av en annen verden :) Bare å begynne sparingen ;)
Ja, spar ivei. Ligger for salg nå, men gjør det skikkelig, eller sagt på poker språket, gå all inn og ta t/r LHR-SYD-LHR, ikke så ille pris 350000+/-:cool:

PS. ta den først så føles vel SK951 ut som en tur i BOB klasse etterpå
 
Flere detaljer her: http://onemileatatime.boardingarea.com/2014/12/27/first-look-etihads-new-apartment-in-the-sky/

Det ser jo ENDA bedre ut på "ekte" bilder enn promo-videoene i forkant. Sinnsykt, er spent på hvordan EK, QR, LH og SQ svarer de neste årene. LH er ikke engang ferdig med å rulle ut den nye F-kabinen sin før den blir overgått av dette. Mars kan ikke komme fort nok!


Du må skille mellom Etihad sin nye first, som jo for all del ser veldig bra ut, og denne the Residence, som er et hakk over first.
Så med mindre disse selskapene tenker seg inn i det segmentet, så er det ikke nødvendig og foreta seg nye

Og når det er sagt: EK har faktisk en A319ACJ i flåten du kan booke.....
 
Du må skille mellom Etihad sin nye first, som jo for all del ser veldig bra ut, og denne the Residence, som er et hakk over first.
Så med mindre disse selskapene tenker seg inn i det segmentet, så er det ikke nødvendig og foreta seg nye

Og når det er sagt: EK har faktisk en A319ACJ i flåten du kan booke.....
Jeg snakker først og fremst om F-kabinen. Ingen andre har 1-1-konfig, dvs én midtgang på A380. LH har sete+seng på 744, men det er ikke i en lukket suite, og 744-ene er på vei ut av flåten. Det er dusj og loungeområde (med servering, men ikke bar), man kan fjerne deler av veggen for å slå sammen to Apartments, og det hele er mye mer elegant utført enn blingbling-kabinene til EK. Arealet til hver Apartment er 74% større enn de eksisterende F-setene til EY, som allerede var blant de beste på markedet (også lukkede suiter, ganske lik SQ sine). Legg til bra underholdningssystem og svær skjerm, wifi, stort sett veldig bra mat og service (der er nok SQ bedre), gratis massasje i loungen, "limo transfer" osv, etter min mening knuser de alle konkurrentene. De eksisterende ombordproduktene til LH, LX, AF, MH, AA, TG, QF og andre med 1-2-1 og åpne kabiner blir jo nesten C-klasse sammenlignet med dette. EY har en kampanje nå med "Flying reimagined", med nye/oppgraderte kabiner, nytt livery, nye uniformer - og kanskje også nytt serviceopplegg ombord, blir spennende å se. Har ikke lest noe om servicen på A380 enda, men hvis de forbedrer den tilsvarende kan jeg ikke forstå noe annet enn at det er det beste og mest komplette F-produktet på markedet i minst 4-5 år fremover.

Residence er selvfølgelig et kapittel for seg selv. LH kommer garantert ikke til å prøve på noe lignende, neppe QR heller, men EK har allerede sagt at de jobber med et "bedroom concept" (de begynte vel den dagen EY lanserte Residence).
 
Det eneste jeg ser for meg at de blir slått på, er av bakkeproduktet til LH, AF og TG. First-loungen i AUH er under oppussing til april, er spent på om det blir en "refresh" eller en stor forbedring.
 
Back
Top