Leveringer for Boeing og Airbus 2013

Nei, ikke riktig. Produksjonen er vel nå fortsatt 5 maskinener i måneden (skal økes til 7). Med 4 måneders forsinkelse blir det 20 'ekstra'. I tillegg finnes det et antall eldre maskiner som gjennomgår nødvendig ombygging pga endringer som er kommet etter at de var igjennom produksjonslinjen. Pluss noen tidlige maskiner som har fått nye eiere. Så det er vanskelig å anslå et nøyaktig antall ettersom de tidligere maskinene befinner seg på forskjellige stadier av modifikasjonsprosessen.
 
Travel måned for Boeing med 64 leveringer, inkludert sju 787, og både 767 og 747 så leveringer av fire fly hver.

May 2013
737-700: 2
737-800: 32
737-900ER: 6
747-8i: 1
747-8F: 3
767-300ER: 3
767-300F: 1
777-200ER: 1
777-300ER: 7
777F: 1
787-8: 7



Til nå i 2013 (2012 i parentes):

737: 179 (173)
737-700: 8 (2)
737-800: 149 (155)
737-900ER: 22 (16)

747: 10 (11)
747-8F: 7 (7)
747-8i: 3 (4)

767: 9 (11)
767-300ER: 5 (4)
767-300F: 4 (7)

777: 39 (34)
777-200ER: 2 (2)
777-300ER: 33 (25)
777F: 4 (7)

787: 8 (8)
787-8: 8 (8)


Totalt 245 (237)
 
Litt rolige maimåned for Airbus med bare 45 leveringer, men det svinger litt fra måned slik at the til nå i år omtrent ligger likt med Boeing med 247 til Airbus mot 245 for Boeing. Mai i fjor var også stille med like mange leveringer, og visstnok skyldes det endel Europeiske feriedager i mai
Airbus leverte kun en 330-300, som jo er den mest populære A330 modeller. To A380 ble også levert. Størst økning til nå i år er for A321 med 39 kontra 23 i fjor

Mai 2013
319: 2
320: 28
321: 6
330-200: 4
330-200F: 2
330-300: 1
380-800: 2


Til nå i 2013 (tilsvarende tall for 2012 i parentes)
A32x: 195 (178)

A318: 1 (1)
A319: 13 (14)
A320: 142 (140)
A321: 39 (23)
A330: 46 (42)
A330-200: 18 (20)
A330-200F: 5 (2)
A330-300: 23 (20)
A380: 6 (8)

Totalt 247 (228)
 
48 leveringer for Airbus i juni

Juni 2013
319: 1
320: 29
321: 8
330-200: 3
330-300: 5
380-800: 2


Til nå i 2013 (tilsvarende tall for 2012 i parentes)
A32x: 233 (219)

A318: 1 (1)
A319: 14 (16)
A320: 171 (170)
A321: 47 (32)
A330: 54 (50)
A330-200: 21 (24)
A330-200F: 5 (4)
A330-300: 28 (22)
A380: 8 (10)

Totalt 295 (279)
 
61 leveringer for Boeing i juni

May 2013
737-700: 1
737-800: 33
737-900ER: 5
747-8i: 1
747-8F: 1
767-300ER: 2
767-300F: 1
777-200ER: 1
777-300ER: 6
777F: 1
787-8: 9



Til nå i 2013 (2012 i parentes):

737: 218 (208)
737-700: 9 (3)
737-800: 182 (185)
737-900ER: 27 (20)

747: 12 (13)
747-8F: 8 (7)
747-8i: 4 (6)

767: 12 (13)
767-300ER: 7 (6)
767-300F: 5 (7)

777: 47 (42)
777-200ER: 3 (2)
777-300ER: 39 (32)
777F: 5 (8)

787: 17 (11)
787-8: 17 (11)


Totalt 306 (287)
 
Første A380 ble levert til British Airways i dag og lander om rundt en halv time på Heathrow.

BAs folk på LHR er klar
BOURMjHCYAAo-jo.jpg


Edit: Hvis det er noen som vil følge inn G-XLEA til LHR så har den flight nr. BAW380 - den er nå over den Engelske Kanal (ETA 11:25 CEST)
 
Last edited:
Ser ut som både Airbus og Boeing vil nå en milepel hver denne måneden, eller i starten av august.
Airbus vil levere sin 1000. A330, en -300 til Cathay, mens Boeing vil levere det som er den 422 og trolig siste 777-200ER, som skal til Asiana. Sjansen for nye ordre av 200ER er minimal. Denne har også PW motorer og blir således også trolig den siste 777 som ikke har GE motorer
 
Ser ut som både Airbus og Boeing vil nå en milepel hver denne måneden, eller i starten av august.
Airbus vil levere sin 1000. A330, en -300 til Cathay, mens Boeing vil levere det som er den 422 og trolig siste 777-200ER, som skal til Asiana. Sjansen for nye ordre av 200ER er minimal. Denne har også PW motorer og blir således også trolig den siste 777 som ikke har GE motorer

Er det en mulighet for at Asiana bestiller en 772ER til etter ulykken på SFO?
 
52 leveringer for Airbus i juli, inkludert BA sin første A380, første Airbus A319 til AA (de tok faktisk tre denne måneden) og den 1000. A330 som gikk til Cathay. A380 leveringene går fortsatt tregt pga vingereperasjonene men vil ta seg opp utover høsten

Juli 2013
319: 3
320: 32
321: 7
330-200: 2
330-200F: 1
330-300: 6
380-800: 1


Til nå i 2013 (tilsvarende tall for 2012 i parentes)
A32x: 275 (253)

A318: 1 (2)
A319: 17 (19)
A320: 203 (197)
A321: 54 (35)
A330: 63 (60)
A330-200: 23 (29)
A330-200F: 6 (4)
A330-300: 34 (27)
A380: 9 (13)

Totalt 347 (326)
 
Last edited:
Også Boeing leverte 52 fly juli. Ingen 747 i juli, og vil kun være noen få fly som vil bli levert frem til desember etter LH (8i) og CX (8F) tar levering nå august. Dette skyldes både nedturen i fraktmarkedet og at innen jul vil levering av 747 med oppgraderte motorer være tilgjenglig


Juli 2013
737-700: 1
737-800: 31
737-900ER: 3
767-300F: 2
777-200ER: 1
777-200LR: 1
777-300ER: 6
787-8: 7



Til nå i 2013 (2012 i parentes):

737: 253 (241)
737-700: 10 (5)
737-800: 213 (215)
737-900ER: 30 (21)

747: 12 (16)
747-8F: 10 (7)
747-8i: 4 (6)

767: 14 (16)
767-300ER: 7 (8)
767-300F: 7 (8)

777: 55 (47)
777-200ER: 4 (3)
777-200LR: 1 (0)
777-300ER: 45 (36)
777F: 5 (8)

787: 24 (12)
787-8: 24 (12)


Totalt 358 (323)
 
Airbus leverte 47 fly i August

August 2013
319: 4
320: 25
321: 9
330-200: 4
330-200F: 1
330-300: 2
380-800: 2


Til nå i 2013 (tilsvarende tall for 2012 i parentes)
A32x: 313 (285)

A318: 1 (2)
A319: 21 (21)
A320: 228 (218)
A321: 63 (44)
A330: 70 (65)
A330-200: 27 (30)
A330-200F: 7 (5)
A330-300: 36 (30)
A380: 11 (14)

Totalt 394 (364)
 
Boeing leverte 56 fly i august, og fikk blant annet gjort et godt innhugg i 787 backloggen med 10 maskiner levert

August 2013: 56
737-700: 1
737-800: 36
737-900ER: 1
747-8F: 1
747-8i: 1
777-300ER: 6
787-8: 10


Til nå i 2013 (2012 i parentes):

737: 291 (273)
737-700: 11 (7)
737-800: 249 (243)
737-900ER: 31 (23)

747: 14 (18)
747-8F: 11 (11)
747-8i: 5 (7)

767: 14 (18)
767-300ER: 7 (9)
767-300F: 7 (9)

777: 61 (55)
777-200ER: 4 (3)
777-200LR: 1 (0)
777-300ER: 51 (42)
777F: 5 (10)

787: 34 (16)
787-8: 34 (16)


Totalt 414 (380)
 
Boeing leverte 62 fly i september. Tydelig et rush av 777ere etter et par stille måneder og kunder som utsatte noen leveranser, så hele 12 stykker i september. Litt roligere 787 måned med kun 6 leveringer

September 2013: 62
737-700: 3
737-800: 30
737-900ER: 6
747-8F: 2
767-300ER: 1
767-300F: 2
777-300ER: 8
777F: 4
787-8: 6

Til nå i 2013 (2012 i parentes):

737: 330 (310)
737-700: 14 (8)
737-800: 279 (274)
737-900ER: 37 (28)

747: 16 (21)
747-8F: 11 (14)
747-8i: 5 (7)

767: 17 (20)
767-300ER: 8 (10)
767-300F: 9 (10)

777: 73 (62)
777-200ER: 4 (3)
777-200LR: 1 (0)
777-300ER: 59 (46)
777F: 9 (13)

787: 40 (23)
787-8: 40 (23)


Totalt 476 (436)
 
Last edited:
Airbus leverte 47 fly i september 2013. Sju leveringer av A319 var sjeldent høy for å være den typen, og er tydelig at leveringen til AA virkelig har kommet i gang med 4 leveringer denne måneden

September: 51
319: 7
320: 26
321: 7
330-200: 3
330-300: 5
380-800: 3

Til nå i 2013 (tilsvarende tall for 2012 i parentes)
A32x: 353 (317)

A318: 1 (2)
A319: 28 (25)
A320: 254 (237)
A321: 78 (53)
A330: 78 (71)
A330-200: 30 (31)
A330-200F: 7 (5)
A330-300: 41 (35)
A380: 14 (17)

Totalt 445 (405) [/QUOTE]
 
Airbus leverte 59 fly i oktober, inkludert fire A380. LIgger an til nok et rekordår for A330, med hele 86 leveringer til nå, så bør lett runde 100 i år. De færreste hadde vel trodd det i 2013 da 787 ble lansert for snart 10 år siden. A321 fortsetter også å øke ledelsen på 737-900ER

Oktober: 59
319: 4
320: 32
321: 11
330-200: 3
330-220F: 1
330-300: 4
380-800: 4

Til nå i 2013 (tilsvarende tall for 2012 i parentes)
A32x: 400 (360)

A318: 1 (2)
A319: 32 (29)
A320: 286 (269)
A321: 81 (60)
A330: 86 (71)
A330-200: 33 (32)
A330-200F: 8 (6)
A330-300: 45 (42)
A380: 18 (22)

Totalt 504 (462) [/QUOTE]
 
October 2013: 54
737-700: 1
737-800: 23
737-900ER: 10
747-8F: 1
767-300ER: 1
767-300F: 1
777-300ER: 7
777F: 1
787-8: 9

Til nå i 2013 (2012 i parentes):

737: 364 (342)
737-700: 15 (8)
737-800: 302 (303)
737-900ER: 47 (31)

747: 17 (23)
747-8F: 12 (15)
747-8i: 5 (8)

767: 19 (22)
767-300ER: 9 (11)
767-300F: 10 (11)

777: 81 (69)
777-200ER: 4 (3)
777-200LR: 1 (0)
777-300ER: 66 (50)
777F: 10 (16)

787: 49 (30)
787-8: 49 (30)


Totalt 530 (486)
 
Airbus leverte 58 fly i november, inkludert fire A380. 95 levering til nå i år for A330, så ligger an til en ny rekord også her

November: 58
319: 4
320: 32
321: 9
330-200: 3
330-300: 6
380-800: 4

Til nå i 2013 (tilsvarende tall for 2012 i parentes)
A32x: 445(401)

A318: 1 (2)
A319: 36 (32)
A320: 318 (302)
A321: 90 (65)
A330: 95 (90)
A330-200: 36 (36)
A330-200F: 8 (6)
A330-300: 51 (48)
A380: 22 (25)

Totalt 562 (516) [/QUOTE]
 
Last edited:
Back
Top