Leveringer for Airbus og Boeing i 2012

Boeing leverte 45 maskiner i juli i år, mot 38 på samme måned i fjor.

Juli 2012:
737-700: 2
737-800: 30
737-900ER: 1
747-8F: 3
767-300ER: 2
767-300F: 1
777-200ER: 1
777-300ER: 4
787-8: 1


Til nå i 2012 (2011 i parentes):

737: 241 (210)
737-700: 5 (28)
737-800: 215 (171)
737-900ER: 21 (11)
747: 16(0)
747-8F: 10 (0)
747-8i: 6 (0)
767: 16 (11)
767-300ER: 8 (6)
767-300F: 8 (5)
777: 47 (39)
777-200ER: 3 (0)
777-200LR: 0 (4)
777-300ER: 36 (29)
777F: 8 (6)
787: 12 (0)
787-8: 12 (0)


Totalt 323 (260)
 
Last edited:
Airbus leverte 47 fly i juli, mot 40 fly samme måned i fjor. Sterk måned for A330, med 10 leveringer, 5 av både -200 og -300. De leverte også tre A380, en hver til henholdsvis MH, EK og SQ

Juli:
318: 1
319: 3
320: 27
321: 3
330-200:5
330-300: 5
380: 3


Til nå i 2012 (tilsvarende tall for 2011 i parentes)
A32x: 253 (234)
A318: 2 (0)
A319: 19 (33)
A320: 197 (168)
A321: 35 (33)
A330: 60 (52)
A330-200: 29 (23)
A330-200F: 4 (2)
A330-300: 27 (27)
A380: 13 (12)

Totalt 326 (298)
 
Last edited:
Airbus leverte 47 fly i juli, mot 40 fly samme måned i fjor. Sterk måned for A330, med 10 leveringer, 5 av både -200 og -300. De leverte også tre A380, en hver til henholdsvis MH, EK og SQ

Juli:
318: 1
319: 3
320: 27
321: 3
330-200:5
330-300: 5
380: 3


Til nå i 2012 (tilsvarende tall for 2011 i parentes)
A32x: 253 (234)
A318: 2 (0)
A319: 19 (37)
A320: 197 (188)
A321: 35 (39)
A330: 60 (57)
A330-200: 29 (25)
A330-200F: 4 (2)
A330-300: 27 (30)
A380: 13 (13)

Totalt 326 (314)

Hvis tallene for de forskjellige A32X typene for ifjor til og med juli stemmer, blir det vel 264 i stedet for 234?
Og totalen er også summert feil i utgangspunktet, den skulle vel evt ha vært 304, men det rette er 334?
:)
 
Last edited:
Hvis tallene for de forskjellige A32X typene for ifjor til og med juli stemmer, blir det vel 264 i stedet for 234?
Og totalen er også summert feil i utgangspunktet, den skulle vel evt ha vært 304, men det rette er 334?
:)

Takk, fant feilen. Jeg hadde blandet juli med august i fjor. Så skal nå være rettet
 
Boeing leverte 48 fly i ausgust, akurat det samme som året før, men til nå i år har de økt betydelig

August 2012:
737-700: 2
737-800: 28
737-900ER: 2
747-8F: 1
747-8i: 1
767-300ER: 1
767-300F: 1
777-300ER: 6
777F: 2
787-8: 4


Til nå i 2012 (2011 i parentes):

737: 273 (248)
737-700: 7 (36)
737-800: 243 (200)
737-900ER: 23 (12)
747: 18(0)
747-8F: 11 (0)
747-8i: 7 (0)
767: 18 (13)
767-300ER: 9 (8)
767-300F: 9 (5)
777: 55 (46)
777-200ER: 3 (0)
777-200LR: 0 (5)
777-300ER: 42 (34)
777F: 10 (7)
787: 16 (0)
787-8: 16 (0)


Totalt 380 (308)
 
Last edited:
August var som vanlig preget av sommerferien for Airbus, med 38 leveringer, hvilket er 2 mer enn samme måned i fjor. A321 kom inn høyere enn normalt med 9 maskiner

August:
319: 2
320: 21
321: 9
330-200:1
330-200F: 1
330-300: 3
380: 1


Til nå i 2012 (tilsvarende tall for 2011 i parentes)
A32x: 253 (264)
A318: 2 (0)
A319: 21 (37)
A320: 218 (188)
A321: 44 (39)
A330: 65 (57)
A330-200: 30 (25)
A330-200F: 5 (2)
A330-300: 30 (30)
A380: 14 (13)

Totalt 364 (334)
 
Last edited:
56 leveringer for Boeing i september, så de har hatt nok å gjøre i leveringsavdelingen der i det siste. De klarte også å få unna endel 787, men 7 leveringer sist måned. Den ene 737-700 var forresten en BBJ.

September 2012:
737-700: 1
737-800: 31
737-900ER: 5
747-8F: 3
767-300ER: 1
767-300F: 1
777-300ER: 4
777F: 3
787-8: 7


Til nå i 2012 (2011 i parentes):

737: 310 (278)
737-700: 8 (40)
737-800: 274 (223)
737-900ER: 28 (15)
747: 21(0)
747-8F: 14 (0)
747-8i: 7 (0)
767: 20 (14)
767-300ER: 10 (9)
767-300F: 10 (5)
777: 62 (53)
777-200ER: 3 (0)
777-200LR: 0 (6)
777-300ER: 46 (38)
777F: 13 (9)
787: 23 (1)
787-8: 23 (1)


Totalt 436 (349)
 
Last edited:
Imponerende hvordan de spytter ut mer og mer 737 :up: fortsatt mer enn en om dagen og fortsatt økende...
 
41 leveringer for Airbus i september. Noe færre en Boeing, men fortsatt er det rekord for årets ni første måneder. Tre A380 rullet også ut dørene. Ser forresten at A319 selger mer enn 737-700, og det samme gjelder A321 vs 737-900ER

319: 4
320: 19
321: 9
330-200:1
330-300: 5
380: 3

Til nå i 2012 (tilsvarende tall for 2011 i parentes)
A32x: 317 (296)
A318: 2 (0)
A319: 25 (40)
A320: 237 (212)
A321: 53 (44)
A330: 71 (62)
A330-200: 31 (29)
A330-200F: 5 (3)
A330-300: 35 (30)
A380: 17 (16)

Totalt 405 (374)
 
Last edited:
Boeing leverte 50 maskiner i oktober

737-800: 29
737-900ER: 3
747-8i: 1
747-8F: 1
767-300ER: 1
767-300F: 1
777-300ER: 4
777F: 3
787-8: 7


Til nå i 2012 (2011):

737: 342 (305)
737-700: 8 (46)
737-800: 303 (242)
737-900ER: 31 (17)
747: 23 (3)
747-8F: 15 (3)
747-8i: 8 (0)
767: 22 (17)
767-300ER: 11 (12)
767-300F: 11 (5)
777: 69 (60)
777-200ER: 3 (0)
777-200LR: 0 (6)
777-300ER: 50 (43)
777F: 16 (11)
787: 30 (2)
787-8: 30 (2)


Totalt 486 (387)
 
Last edited:
Travel oktober for Airbus med 57 leveringer, inkludert 5 A380

319: 4
320: 32
321: 7
330-200: 1
330-200F: 1
330-300: 7
380: 5

Til nå i 2012 (2011)
A32x: 360 (332)
A318: 2 (1)
A319: 29 (43)
A320: 269 (239)
A321: 60 (49)
A330: 80 (67)
A330-200: 32 (33)
A330-200F: 6 (3)
A330-300: 42 (31)
A380: 22 (19)

Totalt 462 (418)
 
Hmm, ser det er blitt levert 3 stk B777-200ER. Vet at Asiana mottok et fly for ikke lenge siden, men hvem har mottatt de to resterende? Med tanke på at dette er en aldrende flytype med få bestillinger de siste årene så er det vel godt mulig Boeing tar de ut av produksjon snart?
 
Hmm, ser det er blitt levert 3 stk B777-200ER. Vet at Asiana mottok et fly for ikke lenge siden, men hvem har mottatt de to resterende? Med tanke på at dette er en aldrende flytype med få bestillinger de siste årene så er det vel godt mulig Boeing tar de ut av produksjon snart?

ANA har mottatt de to andre. Visstnok skal de ha et par til i bestilling, så sant dette ikke blir omgjort.

Det er heller ikke mange -200LR som vi bli levert i fremtiden da heller ikke denne modellen er etterspurt i markedet mer selv om den kom samtidig som -300ER. ULH virker ikke være en veldig god butikk
 
51 leveringer for Boeing i november, mot 39 samme måned i fjor.

737-700: 1
737-800: 27
737-900ER: 6
747-8i: 2
747-8F: 2
767-300ER: 1
767-300F: 1
777-300ER: 4
777F: 2
787-8: 5


Til nå i 2012 (2011):

737: 376 (329)
737-700: 9 (47)
737-800: 330 (263)
737-900ER: 37 (19)
747: 27 (6)
747-8F: 17 (6)
747-8i: 10 (0)
767: 22 (19)
767-300ER: 11 (14)
767-300F: 11 (5)
777: 75 (67)
777-200ER: 3 (0)
777-200LR: 0 (6)
777-300ER: 54 (47)
777F: 18 (14)
787: 35 (2)
787-8: 35 (2)


Totalt 537 (423)
 
Last edited:
Airbus leverte 54 fly i november

319: 3
320: 33
321: 5
330-200: 4
330-300: 6
380: 3

Til nå i 2012 (2011)
A32x: 401 (377)
A318: 2 (2)
A319: 32 (46)
A320: 302 (273)
A321: 65 (56)
A330: 90 (78)
A330-200: 36 (37)
A330-200F: 6 (4)
A330-300: 48 (37)
A380: 25 (22)

Totalt 516 (477)
 
Bare litt småpirk men ser det er ført opp bare 2stk 787 for 2011 skal ikke det være 3 (LN8, LN24 og LN31)?

Den tredje i fjor ble levert i desember, mens fjordårstallene jeg viser er til og med november 2011 ;)

Så den dukker opp på neste månedsoversikt
 
Den tredje i fjor ble levert i desember, mens fjordårstallene jeg viser er til og med november 2011 ;)

Så den dukker opp på neste månedsoversikt

Ja vel da så, fikk det ikke til å gå opp da jeg viste det var 38 til og med november i år.
 
En vanvittig imponerende total økning av Boeing, ser at det har løsnet veldig på 737 og selvfølgelig på 787.
Har produksjonskapasiteten økt så mye på 737, siden 2012 er såpass mye bedre enn 2011?!

Skal bli spennende å se om Airbus klarer å tette hullet som er fram til A350 blir lansert...
 
Back
Top