• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Leveringer Airbus og Boeing i 2024

33 leveringer for Boeing i september:

737-800/P-8: 1
737-MAX 8: 24
737-MAX 9: 3
767-300F: 1
787-10: 4

YTD 2024 (YTD 2023)
737: 229 (286)
737-800/P-8: 4 (6)
737-MAX 8: 206 (216)
737-MAX 9: 19 (64)

747-8: 0 (1)
747-8F: 0 (1)

767: 15 (17)
767-2C: 7 (6)
767-300F: 8 (11)

777: 11 (17)
777F: 11 (17)

787: 36 (50)
787-8: 1 (9)
787-9: 20 (25)
787-10: 15 (16)

Totalt: 291 (371)
 
Airbus leverte 50 maskiner i september:

A220-100: 1
A220-300: 4
A319neo: 1
A320neo: 12
A321neo: 28
A330-900: 1
A350-900: 2
A350-1000: 1

YTD 2024 (YTD 2023)
A220: 45 (41)

A220-100: 6 (0)
A220-300: 39 (41)

A32x: 396 (391)
A319neo: 3 (6)
A320neo: 162 (163)
A321neo: 231 (222)

A330: 20 (20)
A330-200: 0 (2)
A330-900: 20 (18)

A350: 36 (36)
A350-900: 29 (27)
A350-1000: 7 (9)

Total: 497 (488)
 
62 levering for Airbus i oktober. Hvilket betyr de ligger likt hittil i år med fjoråret.

62 deliveries for Airbus in October

A220-100: 1
A220-300: 7
A319neo: 2
A320neo: 14
A321neo: 32
A330-200: 1
A330-900: 3
A350-900: 1
A350-1000: 1

YTD 2024 (YTD 2023)

A220: 53 (50)

A220-100: 7 (2)
A220-300: 46 (48)

A32x: 444 (442)
A319neo: 5 (6)
A320neo: 176 (186)
A321neo: 263 (250)

A330: 24 (23)
A330-200: 1 (3)
A330-900: 23 (20)

A350: 38 (44)
A350-900: 30 (35)
A350-1000: 8 (9)

Total: 559 (559)
 
Kun 14 levering for et streikerammet Boeing i oktober

737-MAX 8: 9
767-300F: 1
787-9: 1
787-10: 3

YTD 2024 (YTD 2023)
737: 238 (305)

737-800/P-8: 4 (7)
737-MAX 8: 215 (228)
737-MAX 9: 19 (70)

747-8: 0 (1)
747-8F: 0 (1)

767: 16 (23)
767-2C: 7 (9)
767-300F: 9 (14)

777: 11 (20)
777F: 11 (20)

787: 40 (56)
787-8: 1 (9)
787-9: 21 (28)
787-10: 18 (19)

Totalt: 305 (405)
 
Last edited:
Airbus leverte 84 fly i november

A220-100: 1
A220-300: 11
A319neo: 1
A320neo: 22
A321neo: 43
A330-900: 1
A350-900: 4
A350-1000: 1

YTD 2024 (YTD 2023)
A220: 65 (57)

A220-100: 8 (2)
A220-300: 57 (55)

A32x: 510 (490)
A319neo: 6 (6)
A320neo: 198 (205)
A321neo: 306 (279)

A330: 25 (26)
A330-200: 1 (3)
A330-900: 24 (23)

A350: 43 (50)
A350-900: 34 (41)
A350-1000: 9 (9)

Total: 643 (623)
 
Sakset fra FlightGlobal i dag :


Boeing aims to fully resume Seattle-area production before year-end as safety review continues

Mon, 09 Dec 2024 22:29:00 GMT

Boeing aims this month to fully resume final assembly of commercial aircraft in the Pacific Northwest, having so far held off from rebooting the lines after machinists ended a 53-day-strike in early November.
 
Boeingstreiken sitter i, så kun 13 leveringer i november.

737-MAX 8: 8
737-MAX 9: 1
777F: 2
787-9: 2

YTD 2024 (YTD 2023)
737: 247 (351)
737-800/P-8: 4 (8)
737-MAX 8: 223 (265)
737-MAX 9: 20 (78)

747-8: 0 (1)
747-8F: 0 (1)

767: 16 (25)
767-2C: 7 (10)
767-300F: 9 (15)

777: 13 (22)
777F: 13 (22)

787: 42 (62)
787-8: 1 (10)
787-9: 23 (32)
787-10: 18 (20)

Totalt: 318 (461)
 
Reuters rapporterer Airbus leverte 760 fly i 2024, såvidt under målet på 770. Fasiten kommer 9. januar.
 
123 levering for Airbus i desember, 11 flere enn samme måned i fjor. Det tar dem til 766 for året. Opp fra 735 i fjor, og bare 4 under det reviderte målet på 770. Opprinnelig mål var 800, men verken motor eller seteprodusenter er spesielt flinke levere som de skal. Og de har ennå ikke klart få full frem på widebody leveringen for økningen er på A32x og A220.


A220-100: 2
A220-300: 8
A319neo: 3
A320neo: 34
A321neo: 55
A330-200: 1
A330-900: 6
A350-900: 10
A350-1000: 4

YTD 2024 (YTD 2023)
A220: 75 (68)
A220-100: 10 (3)
A220-300: 65 (65)

A32x: 602 (571)
A319neo: 9 (7)
A320neo: 232 (247)
A321neo: 361 (317)

A330: 32 (32)
A330-200: 2 (3)
A330-900: 30 (29)

A350: 57 (64)
A350-900: 44 (52)
A350-1000: 13 (12)

Totalt: 766 (735)
 
30 leveringer for Boeing i desember, inkludert en 777-300ER de "fant i ørkenen". Totalt sett en solid nedgang fra i fjor for året under ett, drevet av streik og kvalitetsproblemer.

737-800/P-8: 1
737-MAX 8: 15
737-MAX 9: 2
767-2C: 1
767-300F: 1
777-300ER: 1
787-9: 6
787-10: 3

2024 (2023)
737: 265 (396)

737-800/P-8: 5 (9)
737-MAX 8: 238 (306)
737-MAX 9: 22 (81)

747-8: 0 (1)
747-8F: 0 (1)

767: 18 (32)
767-2C: 8 (14)
767-300F: 10 (18)

777: 14 (26)
777-300ER: 1 (0)
777F: 13 (26)

787: 51 (73)
787-8: 1 (10)
787-9: 29 (40)
787-10: 21 (23)

Totalt: 348 (528)
 
Back
Top