• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Leveringer Airbus og Boeing 2020

Airbus leverte 57 maskiner i september, hvilket også inkluderte den 1500. leverte A330 maskinen, som ble en A330-900 til Delta

A220-300: 5
A320neo: 25
A321: 1
A321neo: 17
A330-900: 2
A350-900: 4
A350-1000: 3


YTD 2020 (YTD 2019)

A220: 18 (33)

A220-100: 3 (22)
A220-300: 15 (11)

A32x: 282 (422)
A319: 1 (4)
A319neo: 0 (1)
A320: 2 (44)
A320neo: 175 (235)
A321: 7 (36)
A321neo: 97 (102)

A330: 9 (30)
A330-200: 3 (5)
A330-300: 1 (3)
A330-900: 5 (26)

A350: 32 (77)
A350-900: 25 (59)
A350-1000: 7 (18)

A380: 0 (5)

Total: 341 (571)
 
Last edited:
Alt er usikkert i disse tider, men er det noen som vet når siste A330 "classic" er planlagt levert til kunde? Var av den oppfatning at Aer Lingus hadde mottatt siste maskin.
 
Last edited:
Alt er usikkert i disse tider, men er det noen som vet når siste A330 "classic" er planlagt levert til kunde? Var av den oppfatning at Aer Lingus hadde mottatt siste maskin.


Forstår det slik at den som ble levert til AerLingus i våres var den siste -300 maskinen. Dog er også trolig siste -200 i passasjerversjonen levert. Det er riktignok noen ordre igjen, men det er trolig «døde ordre». Derimot så lages jo fortsatt MRTT varianten, som jo i praksis er en cargo -200 med drivstoffslanger på slep
 
Airbus leverte 72 fly i oktober, bare 5 færre enn oktober i fjor.
Blant disse var de to første A330-800 og årets første A380

A220-100: 7
A220-300: 5
A320: 1
A320neo: 22
A321: 1
A321neo: 19
A330-200: 1
A330-800: 2
A330-900: 1
A350-900: 8
A350-1000: 4
A380: 1
Totalt: 72

YTD 2020 (YTD 2019)
A220: 30 (37)

A220-100: 10 (24)
A220-300: 20 (13)

A32x: 325 (481)
A319: 1 (4)
A319neo: 0 (1)
A320: 3 (46)
A320neo: 197 (272)
A321: 8 (37)
A321neo: 116 (121)

A330: 13 (40)
A330-200: 4 (6)
A330-300: 1 (4)
A330-800: 2 (0)
A330-900: 6 (30)

A350: 44 (85)
A350-900: 33 (67)
A350-1000: 11 (18)

A380: 1 (5)

Total: 413 (648)
 
I tillegg leverte de den 1500. A330 maskinen, og fly nummer 500 fra produksjonslinjen i Tianjin
 
13 leveringer for Boeing i oktober

737-800/P-8: 1
747-8F: 1
767-300F: 2
767-2C: 1
777-300ER: 1
777F: 3
787-8: 1
787-9: 1
787-10: 2


YTD 2020 (YTD 2019)
737: 13 (119)

737-700: 0 (3)
737-800: 13 (37)
737-MAX 8: 0 (51)
737-900ER: 0 (22)
737-MAX 9: 0 (6)

747: 3 (6)
747-8F: 3 (6)

767: 23 (35)
767-300F: 14 (16)
767-2C: 9 (19)

777: 19 (36)
777-300ER: 3 (13)
777F: 16 (23)

787: 53 (125)
787-8: 5 (6)
787-9: 36 (92)
787-10: 12 (27)

Total: 111 (321)
 
Airbus leverte 64 fly i oktober, antall leverte A321neo har nå passert fjoråret på samme tid tross korona.


A220-100: 0
A220-300: 2
A319: 1
A320neo: 29
A321: 1
A321neo: 23
A330-900: 1
A350-900: 6
A350-1000: 1
Totalt: 64

YTD 2020 (YTD 2019)
A220: 32 (41)

A220-100: 10 (25)
A220-300: 22 (16)

A32x: 379 (537)
A319: 2 (4)
A319neo: 0 (1)
A320: 3 (47)
A320neo: 226 (312)
A321: 9 (37)
A321neo: 139 (136)

A330: 14 (45)
A330-200: 4 (6)
A330-300: 1 (5)
A330-800: 2 (0)
A330-900: 7 (34)

A350: 51 (96)
A350-900: 39 (77)
A350-1000: 12 (19)

A380: 1 (6)

Total: 477 (725)
[/QUOTE]
 
Kun 7 leveringer for Boeing i november, og kun 1 passasjerfly

737/P-8: 2
747-8F: 1
767-300F: 1
777-300ER: 1
777F: 1


YTD 2020 (YTD 2019)
737: 15 (121)

737-700: 0 (3)
737-800: 15 (39)
737-MAX 8: 0 (51)
737-900ER: 0 (22)
737-MAX 9: 0 (6)

747: 4 (7)
747-8F: 4 (7)

767: 24 (40)
767-300F: 15 (18)
767-2C: 9 (22)

777: 22 (40)
777-300ER: 4 (15)
777F: 18 (25)

787: 53 (137)
787-8: 5 (8)
787-9: 36 (99)
787-10: 12 (30)

Total: 118 (345)
 
Airbus avsluttet året bra og klarte levere 89 maskiner i desember. Og ser man på året under ett var det jo nesten overaskende bra gitt full korona-stopp

Desember leveringer:

A220-300: 6
A319ceo: 1
A320neo: 27
A321neo: 39
A330-200: 1
A330-800: 1
A330-900: 3
A350-900: 6
A350-1000: 2
A380: 3

Total: 89


Hele 2020 (Hele 2019)

A220: 38 (48)

A220-100: 10 (25)
A220-300: 28 (23)

A320-serien: 446 (642)
A319: 3 (4)
A319neo: 0 (2)
A320: 3 (49)
A320neo: 253 (381)
A321: 9 (38)
A321neo: 178 (168)

A330: 19 (53)
A330-200: 5 (7)
A330-300: 1 (5)
A330-800: 3 (0)
A330-900: 10 (41)

A350: 59 (112)
A350-900: 45 (87)
A350-1000: 14 (25)

A380: 4 (8)



Totalt: 566 (863)
 
Boeing leverte 39 fly i desember. Ingen passasjer widebodies i måneden

737-800/P-8: 1
737-8: 18
737-9: 9
747-8F: 1
767-300F: 4
767-2C: 2
777F: 4

Totalt ble det 157 fly, det laveste siden starten av 80-tallet

YTD 2020 (YTD 2019)
737: 43 (127)

737-700: 0 (3)
737-800: 16 (45)
737-MAX 8: 18 (51)
737-900ER: 0 (22)
737-MAX 9: 9 (6)

747: 5 (7)
747-8F: 5 (7)

767: 30 (43)
767-300F: 19 (20)
767-2C: 11 (23)

777: 26 (45)
777-200LR: 0 (1)
777-300ER: 4 (19)
777F: 22 (25)

787: 53 (158)
787-8: 5 (10)
787-9: 36 (114)
787-10: 12 (34)

Total: 157 (380)
 
Back
Top