Leveringer Airbus og Boeing 2018

Kun 39 leveringer for Boeing i juli, og det ble ikke levert noen 777 maskiner. Samtidig så passerte 787-9 denne måneden 787-8 i totalt antall leverte, med 356 mot 354

737-800: 15
737-MAX 8: 12
737-900ER: 2
747-8F: 1
767-300F: 1
787-8: 1
787-9: 7



YTD 2018 (YTD 2017)
737: 298 (274)

737-700: 2 (2)
737-800: 179* (239)
737-MAX 8: 92 (11)
737-900ER: 16 (22)
737-MAX 9: 9 (0)
747: 4 (5)
747-8F 4 (3)
747-8i : 0 (2)
767: 10 (6)
767-300F: 10 (6)
777: 25 (47)
777-300ER: 22 (46)
777F: 3 (1)
787: 80 (78)
787-8: 4 (20)
787-9: 70 (60)
787-10: 6 (0)

Totalt: 417 (410)
 
Hva er forskjellen på denne?

737-800: 15
737-MAX 8: 12
737-900ER: 2
747-8F: 1
767-300F: 1
787-8: 1
787-9: 7


Og denne?

YTD 2018 (YTD 2017)
737: 298 (274)

737-700: 2 (2)
737-800: 179* (239)
737-MAX 8: 92 (11)
737-900ER: 16 (22)
737-MAX 9: 9 (0)
747: 4 (5)
747-8F 4 (3)
747-8i : 0 (2)
767: 10 (6)
767-300F: 10 (6)
777: 25 (47)
777-300ER: 22 (46)
777F: 3 (1)
787: 80 (78)
787-8: 4 (20)
787-9: 70 (60)
787-10: 6 (0)

Totalt: 417 (410)
 
Ser man på Spirit, som lager store deler av flykroppen for både Airbus og Boeing, sine produksjonstall for først halvår 2018, så får man en brukbar oversikt over produksjonsutviklingen og forventede leveringer noe frem i tid.

Både 747 og A380 har siste halve året ligger på 0,5 maskin per måned. 777 og A330 er redusert fra ca 6,5 per måned til henholdsvis 3,5 og 5,5 maskin per måned fra i fjor, mens 787 er oppe på 12,5 per måned og A350 8,67. Både 737 og A320 programmene ser også en økning i produksjonen
 

Attachments

  • spirit18H1.JPG
    spirit18H1.JPG
    51.7 KB · Views: 1,221
Airbus leverte 54 fly i august

A220-300: 3
A320: 6
A320neo: 21
A321: 5
A321neo: 10
A330-200: 1
A330-300: 3
A350-900: 4
A350-1000: 1

YTD 2018 (YTD 2017)
A220: 5 (0)
A220-300: 5 (0)
A32x: 344 (310)
A319: 3 (2)
A320: 85 (115)
A320neo: 127 (70)
A321: 71 (117)
A321neo: 58 (6)
A330: 27 (38)
A330-200: 11 (10)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 16 (26)
A350: 51 (43)
A350-900: 46 (43)
A350-1000: 5 (0)
A380: 7 (8)

Totalt: 434 (399)
 
Boeing leverte 64 fly i august

737-800: 22
737-MAX 8: 22
737-900ER: 3
737-MAX 9: 1
767-300F: 2
777-300ER: 4
777F: 2
787-8: 1
787-9: 7


YTD 2018 (YTD 2017)
737: 346 (324)

737-700: 2 (2)
737-800: 201* (281)
737-MAX 8: 114 (16)
737-900ER: 19 (25)
737-MAX 9: 10 (0)
747: 4 (5)
747-8F 4 (3)
747-8i : 0 (2)
767: 12 (6)
767-300F: 12 (6)
777: 31 (52)
777-300ER: 26 (51)
777F: 5 (1)
787: 88 (89)
787-8: 5 (21)
787-9: 77 (68)
787-10: 6 (0)

Total: 481 (476)
 
Boeing leverte 64 fly i august

737-800: 22
737-MAX 8: 22
737-900ER: 3
737-MAX 9: 1
767-300F: 2
777-300ER: 4
777F: 2
787-8: 1
787-9: 7


YTD 2018 (YTD 2017)
737: 346 (324)

737-700: 2 (2)
737-800: 201* (281)
737-MAX 8: 114 (16)
737-900ER: 19 (25)
737-MAX 9: 10 (0)
747: 4 (5)
747-8F 4 (3)
747-8i : 0 (2)
767: 12 (6)
767-300F: 12 (6)
777: 31 (52)
777-300ER: 26 (51)
777F: 5 (1)
787: 88 (89)
787-8: 5 (21)
787-9: 77 (68)
787-10: 6 (0)

Total: 481 (476)
Når det blir fix på div motorar, står det då eit lass med utleverte fly slik at det plutselig kjem eit ras med leveringar? Eller kjem det til å gå så seint at det ikkje blir merkbart?
 
Når det blir fix på div motorar, står det då eit lass med utleverte fly slik at det plutselig kjem eit ras med leveringar? Eller kjem det til å gå så seint at det ikkje blir merkbart?



Ja, det vil jo bli en kortvarig økning da. Det har man delvis sett på Airbus i sommer hvor antallet parkerte fly har gått ned

Dog for 737 sin del så er det ikke bare motorleveransene som er problemet
 
Airbus leverte 69 fly i september

Airbus leverte 54 fly i august

A220-300: 3
A320: 9
A320neo: 30
A321: 5
A321neo: 7
A330-200: 1
A330-300: 3
A350-900: 8
A350-1000: 2
A380: 1

YTD 2018 (YTD 2017)
A220: 8 (0)
A220-300: 8 (0)
A32x: 395 (350)
A319: 3 (3)
A320: 94 (129)
A320neo: 157 (83)
A321: 76 (129)
A321neo: 65 (8)
A330: 31 (45)
A330-200: 12 (12)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 19 (31)
A350: 61 (50)
A350-900: 54 (50)
A350-1000: 7 (9)
A380: 8 (8)

Totalt: 503 (454)
 
Last edited:
Boeing leverte 87 fly i september

737-800: 36
737-MAX 8: 21
737-900ER: 3
737-MAX 9: 1
747-8F: 1
767-300F: 1
777-300ER: 3
777F: 3
787-8: 2
787-9: 16


YTD 2018 (YTD 2017)
737: 407 (381)
737-700: 2 (3)
737-800: 237 (320)
737-MAX 8: 135 (30)
737-900ER: 22 (28)
737-MAX 9: 11 (0)
747: 5 (8)
747-8F 5 (5)
747-8i : 0 (3)
767: 13 (7)
767-300F: 13 (7)
777: 37 (58)
777-300ER: 29 (56)
777F: 8 (2)
787: 106 (100)
787-8: 7 (22)
787-9: 93 (78)
787-10: 6 (0)

Totalt: 568 (554)
 
Airbus leverte 81 fly i oktober. Delta fikk sin første A220-100, og var også første av denne modellen (tidl CS100) levert av Airbus

A220-100: 1
A220-300: 1
A319: 1
A320: 10
A320neo: 30
A321: 8
A321neo: 14
A330-200: 2
A330-300: 3
A350-900: 5
A350-1000: 1
A380: 1

YTD 2018 (YTD 2017)
A220: 10 (0)

A220-100: 1 (0)
A220-300: 9 (0)
A320-serien: 462 (399)
A319: 4 (5)
A320: 108 (140)
A320neo: 201 (99)
A321: 80 (142)
A321neo: 69 (13)
A330: 34 (50)
A330-200: 13 (13)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 21 (35)
A350: 70 (58)
A350-900: 61 (58)
A350-1000: 9 (0)
A380: 8 (10)

Totalt: 584 (517)
 
Last edited:
Noe sent, da vi alt er i desember, men Boeing leverte 57 fly i oktober

737-800: 18
737-MAX 8: 20
737-900ER: 3
737-MAX 9: 2
767-300F: 1
777F: 1
787-8: 1
787-9: 9
787-10: 2

YTD 2018 (YTD 2017)
737: 450 (418)

737-700: 2 (4)
737-800: 255 (350)
737-MAX 8: 155 (34)
737-900ER: 25 (30)
737-MAX 9: 13 (0)
747: 5 (11)
747-8F 5 (7)
747-8i : 0 (4)
767: 14 (8)
767-300F: 14 (8)
777: 38 (60)
777-300ER: 29 (56)
777F: 9 (4)
787: 118 (113)
787-8: 8 (24)
787-9: 102 (89)
787-10: 8 (0)

Totalt: 625 (610)
 
Airbus leverte 89 fly i november, inkludert den første A330-900.

A220-300: 2
A319: 1
A320: 10
A320neo: 34
A321: 10
A321neo: 16
A330-200: 1
A330-300: 1
A330-900: 1
A350-900: 8
A350-1000: 3
A380: 2


YTD 2018 (YTD 2017)
A220: 12 (0)

A220-100: 1 (0)
A220-300: 11 (0)
A320-series: 533 (453)
A319: 5 (6)
A320: 118 (155)
A320neo: 235 (121)
A321: 90 (158)
A321neo: 85 (13)
A330: 37 (55)
A330-200: 14 (13)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 22 (40)
A330-900: 1 (0)
A350: 81 (69)
A350-900: 69 (69)
A350-1000: 12 (0)
A380: 10 (14)

Totalt: 673 (591)
 
Airbus leverte 127 fly i desember, og klarte dermed målet sitt om 800 leveringer i 2018. En kraftig økning fra 718 året før. Dog det skal sies at de måtte trikse litt for å få det til (men det gjaldt Boeing også, tall fra dem kommer siden)


A220: 8
A220-100: 3
A220-300: 5

A320 serien: 93
A319: 3
A320: 15
A320neo: 49
A321: 9
A321neo: 17

A330: 12
A330-300: 10
A330-900: 2

A350: 12
A350-900: 10
A350-1000: 2

A380: 2

Hele 2018 (Hele 2017)
A220: 20 (0)

A220-100: 4 (0)
A220-300: 16 (0)
A320-serien: 626 (558)
A319: 8 (10)
A320: 133 (184)
A320neo: 284 (161)
A321: 99 (183)
A321neo: 102 (20)
A330: 49 (67)
A330-200: 14 (16)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 32 (49)
A330-900: 3 (0)
A350: 93 (78)
A350-900: 79 (78)
A350-1000: 14 (0)
A380: 12 (15)



Totalt: 800 (718)
 
Boeing leverte 102 fly i desember og nådde da 806 levering for 2018 totalt. Dermed vant de med 6 fly over Airbus, men det skal sies, de måtte ta en triks i ermet for å få dette til ved at de i desember levert 10 767-2C (tankere), ikke til kunden (USAF), men fra Boeing Commercial til forsvarsdivisjonen deres. Kun 48 777 ble levert i 2018, og lenge siden tallet har vært så lavt

737-800: 14
737-MAX 8: 49
737-900ER: 4
737-MAX 9: 2
767-2C: 10
767-300F: 1
777-300ER: 1
777F: 4
787-9: 12
787-10: 5


YTD 2018 (YTD 2017)
737: 580 (529)

737-700: 2 (4)
737-800: 287 (414)
737-MAX 8: 236 (74)
737-900ER: 34 (37)
737-MAX 9: 21 (0)
747: 6 (14)
747-8F 6 (8)
747-8i : 0 (6)
767: 27 (10)
767-2C: 10 (0)
767-300F: 17 (10)
777: 48 (74)
777-300ER: 32 (65)
777F: 16 (9)
787: 145 (136)
787-8: 10 (26)
787-9: 120 (110)
787-10: 15 (0)

Total: 806 (763)
 
Embraer sine kommersielle divisjon, som jo snart blir 80% Boeing leverte forresten 90 fly i 2018


E170: 1
E175: 67
E190: 13
E190-E2: 4
E195: 5

Totalt: 90
 
Back
Top