Leveringer Airbus og Boeing 2018

Someone

Moderator
Medlem
Som vanlig, en rolig start på året for Airbus etter en hektisk desember, men 27 fly er to mer enn året før

YTD 2018 (YTD 2017)
A32x: 21 (21)

A319: 1 (0)
A320: 11 (5)
A320neo: 4 (2)
A321: 3 (14)
A321neo: 2 (0)
A330: 2 (3)
A330-300: 2 (3)
A350: 4 (1)
A350-900: 4 (1)

Totalt: 27 (25)
 
44 leveringer for Boeing i januar, samme som i fjor

YTD 2018 (YTD 2017)
737: 31 (30)

737-800: 25 (26)
737-max8: 6 (0)
737-900ER: 0 (4)
747: 1 (0)
747-8F 1 (0)
767: 1 (0)
767-300F: 1 (0)
777: 3 (2)
777-300ER: 3 (2)
777F: 0 (0)
787:8 (12)
787-8: 0 (2)
787-9: 8 (10)

Totalt: 44 (44)
 
38 leveringer for Airbus i februar. Godt tempo av A350, inkludert den første-1000. Derimot gjør forsinkelser hos motorleverandørene til A320neo at fly her her forsinket og leveringer er utsatt

Februar: 38
A319: 1
A320: 8
A320neo: 9
A321: 10
A321neo: 1
A330-200: 1
A350-900: 7
A350-1000: 1


YTD 2018 (YTD 2017)
A32x: 50 (60)

A319: 2 (0)
A320: 19 (18)
A320neo: 13 (14)
A321: 13 (28)
A321neo: 3 (0)
A330: 3 (7)
A330-200: 1 (1)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 2 (4)
A350: 12 (6)
A350-900: 11 (6)
A350-1000: 1 (0)
A380: 0 (1)

Totalt: 65 (74)
 
Boeing leverte 49 fly i februar. Interessant nok ingen 787-8 og kun 1 777
737-800: 27
737-MAX 8: 6
737-900ER: 2
767-300F: 2
777-300ER: 1
787-9: 11


YTD 2018 (YTD 2017)
737: 66 (66)

737-800: 52 (59)
737-MAX 8: 12 (0)
737-900ER: 2 (7)
747: 1 (0)
747-8F 1 (0)
767: 3 (1)
767-300F: 3 (1)
777: 4 (7)
777-300ER: 4 (7)
787: 19 (21)
787-8: 0 (4)
787-9: 19 (17)

Totalt: 93 (95)
 
Airbus leverte 56 fly i mars, lavere enn sist år, og er primært en stopp i leveringer av A320neo med P&W motorer som drar ned, men dette vil hente seg inn i løpet av året

A320: 16
A320neo: 11
A321: 15
A321neo: 3
A330-200: 2
A330-300: 3
A350-900: 5
A380: 1

YTD 2018 (YTD 2017)
A32x: (107)

A319: 2 (0)
A320: 35 (36)
A320neo: 24 (26)
A321: 28 (45)
A321neo: 6 (0)
A330: 8 (13)
A330-200: 3 (3)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 3 (5)
A350: 17 (13)
A350-900: 16 (13)
A350-1000: 1 (0)
A380: 1 (3)

Totalt: 121 (136)
 
91 levering fra Boeing i mars, inkludert første 787-10 og 737-MAX 9

737-700: 1
737-800: 36
737-800A: 1
737-MAX 8: 23
737-900ER: 4
737-MAX 9: 1
747-8F: 1
767-300F: 1
777-300ER: 7
777F: 1
787-9: 14
787-10: 1


YTD 2018 (YTD 2017)
737: 132 (113)

737-700: 1 (0)
737-800: 89 (102)
737-MAX 8: 35 (0)
737-900ER: 6 (11)
737-MAX 9: 1 (0)
747: 2 (1)
747-8F 2 (1)
767: 4 (2)
767-300F: 4 (2)
777: 12 (21)
777-300ER: 11 (20)
777F: 1 (1)
787: 34 (32)
787-8: 0 (8)
787-9: 33 (24)
787-10: 1 (0)

Totalt: 184 (169)
 
Airbus leverte 51 fly i april

A320: 9
A320neo: 14
A321: 10
A321neo: 3
A330-200: 1
A330-300: 3
A350-900: 8
A380: 3

YTD 2018 (YTD 2017)
A32x: 131 (143)

A319: 2 (0)
A320: 44 (51)
A320neo: 38 (35)
A321: 38 (56)
A321neo: 9 (1)
A330: 12 (19)
A330-200: 4 (6)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 8 (11)
A350: 25 (17)
A350-900: 24 (17)
A350-1000: 1 (0)
A380: 4 (3)

Totalt: 172 (182)
 
Airbus leverte 51 fly i april

A320: 9
A320neo: 14
A321: 10
A321neo: 3
A330-200: 1
A330-300: 3
A350-900: 8
A380: 3

YTD 2018 (YTD 2017)
A32x: 131 (143)

A319: 2 (0)
A320: 44 (51)
A320neo: 38 (35)
A321: 38 (56)
A321neo: 9 (1)
A330: 12 (19)
A330-200: 4 (6)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 8 (11)
A350: 25 (17)
A350-900: 24 (17)
A350-1000: 1 (0)
A380: 4 (3)

Totalt: 172 (182)
Er Airbus ved at få styr på deres NEO motor problemer ???
 
Er Airbus ved at få styr på deres NEO motor problemer ???

Nei, men det har blitt bedre. P&W har såvidt kommet i gang med leveringene igjen, men både de og CFM er forsinket. Sist jeg hørte stod det 50-60 A320neo maskiner uten motorer i Hamburg og Toulouse
 
Boeing leverte 44 fly i april

737-800: 20
737-800A: 2
737-MAX 8: 7
737-900ER: 2
737-MAX 9: 3
767-300F: 1
777-300ER: 1
787-9: 7
787-10: 1


YTD 2018 (YTD 2017)
737: 166 (151)

737-700: 1 (0)
737-800: 111 (137)
737-MAX 8: 42 (0)
737-900ER: 8 (14)
737-MAX 9: 4 (0)
747: 2 (3)
747-8F 2 (2)
747-8i : 0 (1)
767: 5 (2)
767-300F: 5 (2)
777: 13 (24)
777-300ER: 12 (23)
777F: 1 (1)
787: 42 (41)
787-8: 0 (10)
787-9: 40 (31)
787-10: 2 (0)

Totalt: 228 (221)
 
Airbus leverte 51 fly i mai, og for første måned ble det levert flere NEO enn CEO i A320-familien

A320: 8
A320neo: 10
A321: 11
A321neo: 12
A330-200: 2
A330-300: 1
A350-900: 7

YTD 2018 (YTD 2017)
A32x: 172 (189)

A319: 2 (0)
A320: 52 (68)
A320neo: 48 (46)
A321: 49 (73)
A321neo: 21 (2)
A330: 15 (25)
A330-200: 6 (8)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 9 (15)
A350: 32 (22)
A350-900: 31 (22)
A350-1000: 1 (0)
A380: 4 (6)

Totalt: 223 (242)
 
Boeing leverte 68 fly i mai. Inkludert årets første 787-8, så det viser litt hvordan produksjonen av den minste 787 modellen nå er vesentlig redusert, selv om det vil bli noen leverte de neste månedene

737-800: 24
737-MAX 8: 16
737-900ER: 4
737-MAX 9: 3
767-300F: 2
777-300ER: 5
777F: 1
787-8: 1
787-9: 10
787-10: 2


YTD 2018 (YTD 2017)
737: 213 (187)

737-700: 1 (0)
737-800: 134 (169)
737-MAX 8: 58 (2)
737-900ER: 12 (16)
737-MAX 9: 8 (0)
747: 2 (4)
747-8F 2 (2)
747-8i : 0 (2)
767: 7 (3)
767-300F: 7 (3)
777: 19 (30)
777-300ER: 17 (29)
777F: 2 (1)
787: 55 (53)
787-8: 1 (13)
787-9: 50 (40)
787-10: 4 (0)

Totalt: 296 (277)
 
Airbus leverte 80 fly i juni, og har hentet inn nesten hele det de lå bak tidligere i år. Og da står det fortsatt mange NEOer uten motorer i Hamburg og Toulouse

A320: 17
A320neo: 28
A321: 9
A321neo: 13
A330-200: 2
A330-300: 1
A350-900: 6
A350-1000: 2
A380: 2

YTD 2018 (YTD 2017)
A32x: 239 (239)

A319: 2 (1)
A320: 69 (90)
A320neo: 76 (54)
A321: 58 (89)
A321neo: 34 (5)
A330: 18 (31)
A330-200: 8 (10)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 10 (19)
A350: 40 (30)
A350-900: 37 (30)
A350-1000: 3 (0)
A380: 6 (6)

Totalt: 303 (306)
 
Boeing leverte 82 fly i juni


737-700: 1
737-800: 30
737-MAX 8: 22
737-900ER: 2
737-MAX 9: 1
747-8F: 1
767-300F: 2
777-300ER: 5
777F: 1
787-8: 2
787-9: 13
787-10: 2


YTD 2018 (YTD 2017)
737: 269 (236)

737-700: 2 (1)
737-800*: 164 (210)
737-MAX 8: 80 (6)
737-900ER: 14 (19)
737-MAX 9: 9 (0)
747: 3 (4)
747-8F 3 (2)
747-8i : 0 (2)
767: 9 (5)
767-300F: 9 (5)
777: 25 (42)
777-300ER: 22 (41)
777F: 3 (1)
787: 72 (65)
787-8: 3 (16)
787-9: 63 (49)
787-10: 6 (0)

Totalt: 378 (352)

Inkludert P-8 Poseidon varienten
 
Hvordan er tallene på militære/ikke-sivile fly levert fra Airbus og Boeing. Noen som har link til oversikt?
 
For å sammenligne leverte #3 aktøren, Embraer, som jo planlegger selge deler av sin kommersielle virksomhet følgene kommersielle fly i første halvår 2018

E170: 1
E175: 31
E190: 5
E195: 2
E190-E2: 3

Totalt: 42

Hoveddelen er jo E175 maskiner levert til amerikanske regional selskaper som flyr for UA, DL, AA og AS
 
Airbus leverte 77 fly i juli, inkludert to A220 (tidl CSeries) siden de fra 1 juli rapporterer under Airbus sine tall

A220-300: 2
A319: 1
A320: 10
A320neo: 30
A321: 8
A321neo: 14
A330-200: 2
A330-300: 3
A350-900: 5
A350-1000: 1
A380: 1

YTD 2018 (YTD 2017)
Single aisle: 304 (275)

A220-300: 2 (0)
A319: 3 (1)
A320: 79 (102)
A320neo: 106 (63)
A321: 66 (104)
A321neo: 48 (5)
A330: 23 (35)
A330-200: 10 (10)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 13 (23)
A350: 46 (36)
A350-900: 42 (36)
A350-1000: 4 (0)
A380: 7 (7)

Totalt: 380 (353)
 
Back
Top