Leiebil i USA

Jeg ringer ofte de tre største direkte på bookingen i Norge, men sjekker også blant annet på SAS.no som noen ganger kommer bedre ut og har "all in". Prøver uansett å ende opp med at bookingen er direkte fra selskapet som gir en helt annen kundeservice. For eksempel Sixt som via kontoret i Norge etter tre minutter på telefonen hjalp meg til å få refundert over 4000 kroner jeg mente var urettmessig charget for upgrade.

Vær obs på at hva som er inkludert av forsikringer varierer fra år til år. Nå i sommer var faktisk ikke den dønn nødvendige tredjepartsforsikringen IKKE inkludert på Sixt.no som kan bli resten-av-livet-dyrt.

Oisann trodde jo forsikringer på de norske sidene skulle være der (altså de nødvendige som LDW) - er jo derfor jeg har brukt de norske sidene liksom på leiebil.
 
Hvor er liksom stedet å bestille leiebil nå om dagen i USA? Har jo bestilt flybillett via SAS og det er jo mulig å bestille der, men leiebilselskapene direkte er kanskje bedre i de fleste tilfeller? er jo det jeg alltid har brukt å gjøre iallefall.

Avis er på nei-lista mi. Katastrofal kundeservice på stedet hvor vi henta i USA.
Presidentfordeler var en vits.
 
Ikke USA, men nå i august var det for leie fra Malpensa billigere å booke Sixt på sas.no enn hos Sixt selv, siden forsikringer var inkludert. Som nevnt over har Sixt begynt å tilby skrapet billeie uten forsikringer, det har jeg ikke sett på norske sider før. På alle måter var bookingen via SAS en Sixt booking da bekreftelsen på epost kom direkte fra Sixt.

Skal prøve å unngå Sixt neste gang etter en dårlig opplevelse på MXP. Tidvis frekk dame bak skranken, prøvde å gi gratis oppgradering til biler som jeg overhodet ikke ville ha, eller dyr upgrade til en grei bil online innsjekk tilbød gratis 5 min tidligere. Mellom spydighetene krevde jeg bilen jeg hadde bestilt, måtte da vente på en bilvask så tiden fløy, så var det ny runde med skranken i P-huset der ny gratis oppgradering ble tilbudt til et bilmerke jeg aldri hadde hørt om engang. Påstått skade kom de med i etterkant også, makan.
 
Jeg har bestilt leiebil gjennom SAS.no og valgt en bil gjennom Avis, hvor en ekstra sjåfør er inkludert. Når jeg sjekker bookingen min på Avis, så står det allikevel et beløp for ekstra sjåfør (ca 700 NOK for 10 dager). Har noen andre opplevd dette? Skal hente bilen på ORD på lørdag. :)
 
Jeg har bestilt leiebil gjennom SAS.no og valgt en bil gjennom Avis, hvor en ekstra sjåfør er inkludert. Når jeg sjekker bookingen min på Avis, så står det allikevel et beløp for ekstra sjåfør (ca 700 NOK for 10 dager). Har noen andre opplevd dette? Skal hente bilen på ORD på lørdag. :)

Ordna seg etter en telefon til Avis som fikk fjerna gebyret for ekstra sjåfør.

4200 NOK for å leie standard suv i 10 dager må da kunne sies å være helt innafor. :)
 
Jeg leide hos Avis fra New Orleans til Orlando.

Veldig stor forskjell i påslaget fra utleiested til utleiested selv innad i samme selskap.
 
Noen tips for enveis-leie i USA? Med henting i ORD og levering MIA er påslaget ofte borti 100%..

Tips:
- I utgangspunktet er dette dyrt !
- Sixt er neppe din venn her, mye lokale stasjoner.
- De store, de stygge med de stygge bilene er nok your best option. (Avis, Hertz)
- Her må du ta på deg SkipsMeglerHatten !
- De store (og stygge osv.) har biler de oensker aa flytte, det boer vaere gratis for dere !
- Saa telefon med det store, de stygge osv. KAN gi en fornuftig pris.
 
To små innspill...

- Virker på meg som om Avis stort sett kommer nbest ut på enveis leie.
- Den leiebil varianten på SAS blir bare bedre og bedre. De har skikkelig gode priser, alle forsikringer og det viktigste; legger du inn Sixt nummeret når du bestiller så kommer den automatisk inn på sixt appen osv og kan lett avbestilles. (dette var vrient før)

Vi har nå booket BMW 4 serie cab tre dager på TPA for 370USD og Suburban på TAP 14 dager for 1890 USD. Det er faktisk (og dessverre) gode priser om dagen.
 
Nei dessverre.. det er en drømmebil både over dammen som leiebil og her. Tror siste ekte cab med mer en 4 seter var Cadillac Eldorado.


Oi, har faktisk ikke tenkt over at alle convertibles bare er 4-setere… Den siste årsmodellen av Eldorado var 1976, så det begynner å bli en stund siden[emoji846]
 
Også hadde man jo klassiske Mercedes-Benz 770 W150. Der hadde Sud fått plass til hele familien, selv om akkurat den modellen assosieres med et par folk enda rarere enn Autisme-Elon.
 
Oi, har faktisk ikke tenkt over at alle convertibles bare er 4-setere… Den siste årsmodellen av Eldorado var 1976, så det begynner å bli en stund siden[emoji846]

Den hadde største V8eren noen sinne med rett over 100 hester. Det sjukeste (som du sikkert vet) er at den var forhjulstrekk.

Du kan leie de ved Monterey for å kjøre den berømte runden. Skulle det i 2020, men så var det noe flaggermus-sashimi som stoppet dette.
 
Last edited:
Den hadde største V8eren noen sinne med rett over 100 hester. Det sjukeste (som du sikkert vet) er at den var forhjulstrekk.

Du kan leie de ved Monterey for å kjøre den berømte runden. Skulle det i 2020, men så var det noe flaggermus-sashimi som stoppet dette.

Alle Eldoradoer har forhjulstrekk. Samme med Toronado, men kom ikke i cab.
 
Bare et innspill på priser her. De norske sidene til Hertz har utrolig mye bedre sider enn de amerikanske. Endte opp med enveisleie Fisherman's Wharf - SEA for 149 dollar. Riktignok bare medium suv, det var det støreste de hadde tilgjengelig derfra. En sjuseter Pathfinder kostet 1677 kr fra SFO, men orker ikke å reise ut dit for å dra nordover. Mulig de amerikanske prisene også viste inludert samme forsikringer som en får inkludert fra Norge, men likevel nesten halv pris.
 
Back
Top