Leiebil i Danmark (BLL)

kjeandersen

ScanFlyer Blue
Heisann alle dere som er godt bereiste:)

Skal en tur til DK og besøke min far i august og tenkte jeg skulle slå litt på stortrommen og leie meg en bil for weekenden. Det jeg lurer litt på da er: Har sett mest på sixt da disse er rimligst og som barnehageansatt så er pris en god faktor. Det jeg ikke finner ut av er at det står på siden deres at ett depositum blir reservert på kreditkortet mitt ved avhentning men står ingen ting om hvor mye de reserverer. Er det noen med erfaring som vet ca hvor mye? Er det rett og slett bare egenandelen på 3000 hvis man tar med LDW? Lurte også på hvorfor eleiebil.no kommer opp med en helt annen rimeligere pris enn hvis jeg går via EB siden på SAS. får ikke noe tilbud eller spørsmål om jeg ønsker LDW på eleiebil.no så er det så enkelt som at det er den som ikke er medregnet?

På forhånd takk

Kjetil;)

Heisann alle dere som er godt bereiste:)

Skal en tur til DK og besøke min far i august og tenkte jeg skulle slå litt på stortrommen og leie meg en bil for weekenden. Det jeg lurer litt på da er: Har sett mest på sixt da disse er rimligst og som barnehageansatt så er pris en god faktor. Det jeg ikke finner ut av er at det står på siden deres at ett depositum blir reservert på kreditkortet mitt ved avhentning men står ingen ting om hvor mye de reserverer. Er det noen med erfaring som vet ca hvor mye? Er det rett og slett bare egenandelen på 3000 hvis man tar med LDW? Lurte også på hvorfor eleiebil.no kommer opp med en helt annen rimeligere pris enn hvis jeg går via EB siden på SAS. får ikke noe tilbud eller spørsmål om jeg ønsker LDW på eleiebil.no så er det så enkelt som at det er den som ikke er medregnet?

På forhånd takk

Kjetil;)
Nobody ikke noen generelle tips en gang? :(

Ring å spør?

Men jeg kan aldri tenke meg at de reserverer mer enn hva en tank med drivstoff vil koste.

Jeg vet ikke med Sixt, men Avis reserverer leiebeløpet + en full tank med drivstoff (hvor sistnevnte refunderes om bilen leveres med full tank).

Egenandelen ved skade varierer, slik jeg har forstått det, med type leiebil og hvor denne leies. I UK er mitt inntrykk at egenandelen er fra 5-600 pund og oppover (sist jeg leide bil var egenandelen på 750 pund).

Beløpet som reserveres varierer fra selskap til selskap, land til land og ikke minst bil til bil. Vær forberedt på at det kan bli en del. Jeg leier mye bil og har opplevd alt fra 0,- til 20 000,- trikset er å ha et godt kort alla Amex/Diners.

Back