Legger ned CPH-BGO

Re: Legger CPH-BGO

Ingen odds-bombe akkurat... Men man må kunne spørre om hva de egentlig tenkte på? Selv med hele København-markedet fra Bergen ombord (ex SK feed) er trafikken helt på marginen av å fylle et fly om dagen. Og Sterlig gikk inn med 4... Hva har de tapt på dette? Og hvorfor ventet de så lenge med å kutte?

Var ikke BGO porten til Europa, eller noe i den duren, i følge NB?

Jo, men det har først vært i det siste at det har vært mulig med gjennomgående billetter. Jeg tror ikke at budskapet helt har nådd frem til bergensere, og det er dessuten ikke sånn at Flesland ikke har direkteruter ut i Europa selv. Sterling har nok heller ikke den samme merkevaren som det Norwegian og SAS har i Norge. Og forretningsmarkedet mellom disse to byene er vel dessuten ikke så stort.

I stedet for å fly til København oppfordrer jeg Sterling til å satse på ruter fra Flesland til Syden. Disse kan, i likhet med Norwegians Syden-ruter fra Flesland, gå meget bra.

Last edited:

Som jeg har nevnt i tråden nedenunder, virker som de også har lagt ned OSL-LGW ! Min bestilling er "forsvunnet" også... Vel, learjet vil finne ut......

Ser derimot ut som det går bra for SAS på denne ruten - sjekket nettopp inn for SK2873 i morgen ettermiddag, og da var kun de 10 bakerste radene valgbare for economy. På returen lørdag 4.10 er det derimot bare 5 rader foran gardinen - og den er satt opp med A321 :-) (siste helg i høstferien her vest)

Se der ja, der kom den "nyheten" også - ikke direkte overraskende
for de fleste av oss her inne nei. NB slo jo Bergen stort opp, og nå
skulle de begynne med innenriks (og det var ikke måte på). Er nok på
tide med en "reality check" for Sterling ja, dette var akkurat i tråd
men hva man forventet.

Sjelden med et selskap som bommer så totalt på markedet. Så ofte. Helt enig med FlightDeck. De burde satse på Syden-ruter i konkurranse/samarbeid med DY. Og litt charteroppdrag.

Tikket inn en e-mail til meg nå...... NB kansellerer LGW fra OSL.. Da blir det vel ingenting igjen bortsett fra BLL/CPH ??

Og da var det ikke lenger flytilbud fra Oslo til Gatwick. Og de skal ikke fly på OSL-CPH, Reidar, Norwegian skal ta over alt på denne ruten - men det er åpenbart at de ikke har samordnet systemene og avgangene sine. Skrev dette i den andre tråden om Sterling:

Litt surr i Norwegian/Sterling-systemene nå. Ifølge Sterling skal Norwegian operere alle ruter på OSL-CPH (det står Operated by Norwegian Air Shuttle A/S), men antallet avganger tilgjengelig er mye større på Sterlings nettsider enn på Norwegians. Ja, faktisk er tidtabellen helt forskjellig mellom selskapene! Ingen avgangstider er like.

Dette er jo helt i tråd med at basen på OSL legges ned, og tydeligvis så skjærer de vekk alt som har med crewovernattinger å gjøre. LGW ville jo ført til crew på hotell i Oslo.

BGO-CPH, ja ingen bombe akkurat, lider samme skjebne som Oslo-Dortmund. Begge rutene skulle etter sigende ha meget med forretningstrafikk.

OSL-CDG er vel også lagt ned i stillhet....er jo en stund siden
og hva blir igjen er vel spørsmålet....

Back